Hvad hedder jeres? - og havde i bestemt jer inden jeres barn kom til verden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Her er det Jesse Bøg Jensen. Jesse betyder det samme som mit navn - bare i drengeudgave - Bøg er mit mellemnavn og Jensen er fars efternavn.

Men han er opkaldt efter en bankrøver, hvis du spørger hans far :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2008

Skovurt

Her faldt valget på Leander
- et navn vi fandt i navnebogen, og som ingen af os før havde hørt (udover Leander form møblerne), og som vi derfor ikke havde nogen association til.

Jeg fandt det, og kunne lide det med det samme, mens hans far gik i nogle uger (mener jeg det var) og funderede over det, førend han bare syntes det var det rette - og med det samme han var født og jordemoderen spurgte om hans navn, så svarede far "Leander" - så det var det det var (L)

Han har mit mellemnavn - Chrautwald (så han er 11. og indtil videre sidste af den slags i Danmark)
Og fars mellemnavn - Hald, som efternavn (så er planen at jeg også engang bliver en Chrautwald Hald :$)

Anette

Anmeld

9. oktober 2008

pipsen

Vores dreng hedder Bertram Dahl Palludan :) Vi havde et par navne under graviditeten, men besluttede det først da han var født. Vores næste (ankommer til marts) skal hedde enten Chili, Calla, Storm eller Charlie tror vi.. hvad synes I om de navne?
/Lena

Anmeld

9. oktober 2008

BellaT

Phillip Kian hedder vores dreng. Har altid sagt at hvis jeg fik en dreng engang, så skulle han hedde Phillip. Med TO L'er. Blev i tvivl under graviditeten, men min kæreste holdt fast i Phillip. Og han er en Phillip. Heldigt nok! Vores lille engel blev nøddøbt Maia Liv.(L) Helle...

Anmeld

9. oktober 2008

ekzunz

Pusling30 skriver:

Min store dreng hedder Simon og fik navnet et par timer efter han var født det var faderens ønske.
Min mellemste dreng hedder Sebastian, og det navn var mit ønske da jeg fandt ud af at jeg ventede en dreng. (ville godt have haft at den store hed Sebastian)
Den yngste hedder Lukas og det er mit valg da faderen og jeg gik fra hinanden inden jeg vidste at jeg var gravid..
Anja
De hedder alle 3. Krimme til mellemnavn, efter mig, men har deres fars efternavn: Jensen

Nu bliver jeg lige nysgerrig.....Hedder din mor Britta??? Og har hun evt. arbejdet hos Lettershop? Jeg havde engang en kollega hvis datter fik en søn der hed Simon....:-))

Rikke - dengang Johansen

Anmeld

9. oktober 2008

pusling30

Znuzke skriver:

Pusling30 skriver:

Min store dreng hedder Simon og fik navnet et par timer efter han var født det var faderens ønske.
Min mellemste dreng hedder Sebastian, og det navn var mit ønske da jeg fandt ud af at jeg ventede en dreng. (ville godt have haft at den store hed Sebastian)
Den yngste hedder Lukas og det er mit valg da faderen og jeg gik fra hinanden inden jeg vidste at jeg var gravid..
Anja
De hedder alle 3. Krimme til mellemnavn, efter mig, men har deres fars efternavn: Jensen

Nu bliver jeg lige nysgerrig.....Hedder din mor Britta??? Og har hun evt. arbejdet hos Lettershop? Jeg havde engang en kollega hvis datter fik en søn der hed Simon....:-))

Rikke - dengang Johansen

Jeps har selv været hos lettershop..

Anmeld

9. oktober 2008

ekzunz

A.I.G. skriver:

Augusta & Ella her.

Da Augusta blev født havde vi navnene: Frederikke og Amèlie .... Navnet Augusta kom først til 3 uger efter - tyvstjålet fra hendes oldemor
Da Ella blev født havde vi navnene: Benedikte og Ella

Anette

Min oldemor hed også Augusta - og så hed hun Vesterblaa til efternavn. Så kan det vist ikke blive meget finere....
Og nu har jeg en niece der hedder Augusta, og min farmor hedder Ella.....
Super-fine navne du har valgt!!

Anmeld

10. oktober 2008

Balderson

Vores søn hedder Christian Julius

Christian er efter min mands far, som gik bort da min mand var ung...Og Julius er efter min farfar som jeg elskede højt.. Så valget af navn til vores bette guldklump var endeligt nemt..

Han har så fået mit mellemnavn og min mands efternavn..

Hvis vi får en dreng mere næste gang ved vi allerede nu at han skal hedde Arthur som nr. 2 navn.. Det er efter min far...

Af pigenavne der havde vi Asta, Ida, Sarah, Emma, Dagmar og Ingeborg oppe og vende...

Og jeg har altid vidst at pigen skule have Kirstine som nr. 2 navn efter min bedstemor...

Anmeld

10. oktober 2008

Heidi.

Mine hedder Frederikke & Phillipa.. Fandt ud af det ret hurtigt;) Under graviditeten..

Anmeld

10. oktober 2008

netdaddy

Vores søn hedder Luka, hvilket vi næsten havde bestemt inden han blev født.

Vi var 99% sikre på at han skulle hedde det, men ville nu godt lige have ham i armene først inden vi besluttede os 100%.

Men da vi så stod med ham, så var vi slet ikke i tvivl.

Så vidt vi har kunnet finde ud af er navnet af sydlandsk oprindelse.
Stavet med "k" er det en dreng og stavet med "c" er det en pige.

Nyere stavemåder er "Luca" som drengenavn og "Lucca" som pigenavn, men vi har nu valgt den den oprindelige stavemåde.

Så nu er vi en Michael (totalt dansk), en Camilla (oprindeligt Youngeun idet hun er adopteret fra Sydkorea) og en Luka.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.