Hvad fanden gør man??? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Zafir

KaMa skriver:

Arrgh, Zafir her må jeg lige slå en bøvs:

Vælling er en meget tynd majsgrød, dvs den spiler ikke maven mere ud end ved et alm. grødmåltid. Ja, det mætter mere som i mad. Det er jo ikke fordi, at det ligger i maven og hæver op.

Hvis mine får mad sent - eller da de fik kød spiste de 1/3 del af vællingen, så de kan godt sige fra overfor vælling, hvis de er mætte.

Vælling er en super godt, hvis man har et barn, der vil spise om natten - og rent ernæringsmæssigt ikke har brug for mælk der.

Du skriver selvfølgelig, at det er noget du føler - men den har ikke helt hold i virkeligheden. Den adskiller sig på ingen måde fra, hvis du giver Frigg en sen aftengrød. Selvfølgelig mht mme'en.

Man skal selvfølgelig kun give det, hvis man har det godt med det. Jeg er total pro-vælling, da det fungerer super godt herhjemme. Der er bare så mange skrøner om vælling. Lidt sjov, da det er nøjagtig det samme som en meget tynd grød.. hehe.

Det er mere fordi man giver vælling i flaske og det er ligesom at proppe maden i hende. Sådan er det ikke med ske.

Jeg har heller ikke prøvet at give grød om aftenen. Så det skal også prøves. mmm

Men vælling er nok en religion. Enten er man for eller imod...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Zafir

mullesmith2 skriver:

Hihi bare nysgerrig, hvis Idun først nu er begyndt at sove på eget værelse, hvordan fik i så lavet nummer to?? hihi

Sex har aldrig været meget i soveværelset herhjemme. Det er først nu her, med det nye soveværelse, hvor vi har lavet tingene deroppe Men det er jo kun helt på det sidste...

Ellers syntes jeg soveværelset har været et temmelig kedeligt rum til det...

Anmeld

7. marts 2011

Vial

Zafir skriver:

Det er mere fordi man giver vælling i flaske og det er ligesom at proppe maden i hende. Sådan er det ikke med ske.

Jeg har heller ikke prøvet at give grød om aftenen. Så det skal også prøves. mmm

Men vælling er nok en religion. Enten er man for eller imod...

Ja, det er sgu en religion. Overvejer at begynde at stemme dørklokker og fortælle om miraklet.. hehe.

Mine børn er lige så gode til at lade være med at sutte på flasken som de er til ikke at tage en ske, hvis de er mætte. Man kan ikke rigtig tvangsfodre med flaske, det kræver jo at de suger...

Det er i hvert fald min erfaring - har jo 100 pct. flaskebørn.. desværre.  

Anmeld

7. marts 2011

Zafir

KaMa skriver:

Ja, det er sgu en religion. Overvejer at begynde at stemme dørklokker og fortælle om miraklet.. hehe.

Mine børn er lige så gode til at lade være med at sutte på flasken som de er til ikke at tage en ske, hvis de er mætte. Man kan ikke rigtig tvangsfodre med flaske, det kræver jo at de suger...

Det er i hvert fald min erfaring - har jo 100 pct. flaskebørn.. desværre.  

Der er stor forskel tror jeg

Men når det både sker for amme børn og flaske børn, er det sikkert noget udviklings halløj ...

Anmeld

7. marts 2011

Skouboe

dorthemus skriver:

Ja og så er der os med børn der altid har sovet ad helvede til

Ja, herhjemme tog det kun 5 måneder for mig at vænne mig til at silja sover 45 minutter ad gangen... Og de sidste 14 dage har været ren luksus... Vi er nu oppe på 1 1/2 time ad gangen i hvertfald halvdelen af nætterne..

Anmeld

7. marts 2011

dorthemus

Skouboe skriver:

Ja, herhjemme tog det kun 5 måneder for mig at vænne mig til at silja sover 45 minutter ad gangen... Og de sidste 14 dage har været ren luksus... Vi er nu oppe på 1 1/2 time ad gangen i hvertfald halvdelen af nætterne..

I guder så har du værre end mig

Anmeld

7. marts 2011

Lady Marion <3

Jeg vil helt bestemt sige at hun er sulten og at hun ikke er til at mætte med mm mere , der skal flere grødmåltider ind

Anmeld

7. marts 2011

Skouboe

I guder så har du værre end mig

For Silja har det jo også været lidt specielt, fordi det skyldes sygdom. Hun har jo været meget plaget af refluks og i perioder gylpet ren mavesyre op, og hun måtte have dræn i begge ører før hun blev 5 måneder... Ikke at det har gjort det nemmere af mangle søvn, og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op om 2 måneder, når jeg begynder på arbejde igen, men den tid, den sorg

Anmeld

7. marts 2011

dorthemus

Skouboe skriver:

For Silja har det jo også været lidt specielt, fordi det skyldes sygdom. Hun har jo været meget plaget af refluks og i perioder gylpet ren mavesyre op, og hun måtte have dræn i begge ører før hun blev 5 måneder... Ikke at det har gjort det nemmere af mangle søvn, og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op om 2 måneder, når jeg begynder på arbejde igen, men den tid, den sorg

Pyha nej...det lille pus  Er det noget hun vokser fra?

Anmeld

7. marts 2011

Skouboe

dorthemus skriver:

Pyha nej...det lille pus  Er det noget hun vokser fra?

Det korte svar er JA!

Refluks skyldes en umoden mavemund og de fleste børn vokser fra de i løbet af de første par leveår. Siljas er blevet meget bedre, og hun kan nu ligge på maven uden at hele hendes sidste måltid kommer op, men kun nogle enkelte gylp. Hun får dog stadig special MME, der hjælper med at holde mælken nede. Hun får i øjeblikket ikke syrehæmmende medicin og det fungerer nogenlunde.

Ørene er et kapitel for sig. Hun har siden hun fik dræn i starten af januar haft betændelse i ørene 3 gange, så det kan godt være at drænene har løst problemet med væske i øret, men når de hele tiden stopper pga. betændelse, så er vi jo lige vidt. Hvis det fortsætter skal drænene lægges om

Hvorfor sover Runa ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.