Hvad fanden gør man??? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

mullesmith2

mullesmith2 skriver:

Tror bare det er fordi du ikke lige giver lidt grød før babs der inden hun skal sove  Om en måneds tid vil jeg også begynde på lidt mos og grød inden sengetid men stadig give en flaske bagefter.

Og ja mht. vuggen eller sove hos dig, så tror jeg også bare du skal putte hende i vuggen igen efter en evt. natteamning, men spiser hun ikke så må du prøve med sut eller bare vugges lidt. Måske er hun vågen fordi hun ligger ved dig og hun gerne vil have din opmærksomhed, men hvis hun ligger i vuggen så kan hun måske nemmere regne ud at det er puttetid endnu. Det oplever jeg ihvertfald med drengene her, hvis jeg bare lader dem bliver ovre i sengen efter deres måltid klokken 6 så er de bare vågne og pjatter og er friske i en halvtime men så begynder de at pyllre, men hvis jeg putter dem direkte i sengen efter flasken så sover de snildt lige et par timer mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Lullaby

Zafir skriver:

Meget kan og vil han gøre, men det med natten, det har altid været mit. Det er jo også mig der har barsel. + at han jo kun er hjemme om natten i weekenden.
Men det klarer jeg jo nok. Skal bare tage mig sammen... mmm...

Jo da men det er vel ikke meningen at du udelukkende skal tage nat og dag? Selvom du har barsel har du jo også brug for en pause..

Anmeld

7. marts 2011

Zafir

mullesmith2 skriver:

Tror bare det er fordi du ikke lige giver lidt grød før babs der inden hun skal sove  Om en måneds tid vil jeg også begynde på lidt mos og grød inden sengetid men stadig give en flaske bagefter.

Men hvis det er fordi hendes mave reagerer på det nye mad. Idag fx har hun lavet mellemhård prut i bleen 5 gange allerede... :-S Sært.... Men jeg vil prøve i hvertfald...

Anmeld

7. marts 2011

Zafir

Laulund87 skriver:

Hvis nu vælling, eller at sove for sig selv, kunne være det gyldne svar hvorfor så ikke prøve? Bare nysgerrighed

Jeg gad godt at Maria var en puttepige, men hun kan bestemt ikke sove hvis det er i samme rum som os..Måske Frigg også er sådan og det er derfor hun er urolig? For hvis hun bare ligger og snakker lidt, kunne du da i det mindste sove hvis hun lå i et andet rum

Mht vælling, så er jeg meget imod vælling tingen. Jeg har en følelse af at det ødelægger børns naturlige mæthedsfølelse, fordi det er lavet for at spile mavesækken ud. Så det vil jeg ikke. Derudover er det mmebaseret og det vil jeg ikke give hende.

Mht det andet:
1: Har vi ikke et værelse til hende. Men så kunne det jo blive køkkenet eller lignene.
2: Tror jeg ikke det er fordi hun bliver forstyrret. Når jeg putter hende i soveværelset inden jeg går i seng, så er hun ligeså urolig inden jeg kommer i seng, selvom hun ligger alene.
3: Tror jeg på at børn har det bedst med at være hos deres forældre mens de er små.
4: Nytter det ikke noget at lave børn der har brug for 120% ro, når de skal sove, da man ikke kan tage dem nogen steder så og vi er ret impulsive mennesker.
5: Hvis hun sov i et andet rum, så ville jeg være for urolig, fordi hun ikke var ved mig. Så jeg ville ikke få sovet alligevel. Idun sover på sit værelse nu, hun er næsten 7 år og er lige startet (på eget initiativ) og det syntes jeg er svært nok - at hun sover et andet sted end mig.
6: HVIS det er sådan, at det har noget med det at gøre, så kan det jo ikke vare ved for evigt og hun må jo sove engang igen... mmm...

Anmeld

7. marts 2011

Zafir

Lullaby skriver:

Jo da men det er vel ikke meningen at du udelukkende skal tage nat og dag? Selvom du har barsel har du jo også brug for en pause..

Det gør jeg så om dagen, når hun sover til middag, som hun plejer at være god til, - bortset lige fra idag.. :-S Men jeg har da sovet 2 timer samtidig med hende til middag... selvom jeg havde håbet på mere..

Anmeld

7. marts 2011

Laulund87

Zafir skriver:

Mht vælling, så er jeg meget imod vælling tingen. Jeg har en følelse af at det ødelægger børns naturlige mæthedsfølelse, fordi det er lavet for at spile mavesækken ud. Så det vil jeg ikke. Derudover er det mmebaseret og det vil jeg ikke give hende.

Mht det andet:
1: Har vi ikke et værelse til hende. Men så kunne det jo blive køkkenet eller lignene.
2: Tror jeg ikke det er fordi hun bliver forstyrret. Når jeg putter hende i soveværelset inden jeg går i seng, så er hun ligeså urolig inden jeg kommer i seng, selvom hun ligger alene.
3: Tror jeg på at børn har det bedst med at være hos deres forældre mens de er små.
4: Nytter det ikke noget at lave børn der har brug for 120% ro, når de skal sove, da man ikke kan tage dem nogen steder så og vi er ret impulsive mennesker.
5: Hvis hun sov i et andet rum, så ville jeg være for urolig, fordi hun ikke var ved mig. Så jeg ville ikke få sovet alligevel. Idun sover på sit værelse nu, hun er næsten 7 år og er lige startet (på eget initiativ) og det syntes jeg er svært nok - at hun sover et andet sted end mig.
6: HVIS det er sådan, at det har noget med det at gøre, så kan det jo ikke vare ved for evigt og hun må jo sove engang igen... mmm...

Jeg tænkte nok at du havde nogle gode argumenter

Jeg kan selvfølgelig godt se at det ikke ville fungere hjemme hos jer..Hmm det er svært så Det er nok "bare" en periode hun har så, selvom det er et træls svar

Håber da det snart bliver bedre

Anmeld

7. marts 2011

Zafir

Laulund87 skriver:

Jeg tænkte nok at du havde nogle gode argumenter

Jeg kan selvfølgelig godt se at det ikke ville fungere hjemme hos jer..Hmm det er svært så Det er nok "bare" en periode hun har så, selvom det er et træls svar

Håber da det snart bliver bedre

Ja også derfor, der ikke er nogen grund til at sidde og nuldre i de løsninger. Det kan sikkert virke for nogen, bare ikke for mig

Anmeld

7. marts 2011

dorthemus

Zafir skriver:

Det lyder godtnok ens det her. Bortset fra at hun ikke får Kød endnu... Men et par uger... Gys... :-|

Ja og så er der os med børn der altid har sovet ad helvede til

Anmeld

7. marts 2011

Vial

Zafir skriver:

Mht det andet:

Arrgh, Zafir her må jeg lige slå en bøvs:

Vælling er en meget tynd majsgrød, dvs den spiler ikke maven mere ud end ved et alm. grødmåltid. Ja, det mætter mere som i mad. Det er jo ikke fordi, at det ligger i maven og hæver op.

Hvis mine får mad sent - eller da de fik kød spiste de 1/3 del af vællingen, så de kan godt sige fra overfor vælling, hvis de er mætte.

Vælling er en super godt, hvis man har et barn, der vil spise om natten - og rent ernæringsmæssigt ikke har brug for mælk der.

Du skriver selvfølgelig, at det er noget du føler - men den har ikke helt hold i virkeligheden. Den adskiller sig på ingen måde fra, hvis du giver Frigg en sen aftengrød. Selvfølgelig mht mme'en.

Man skal selvfølgelig kun give det, hvis man har det godt med det. Jeg er total pro-vælling, da det fungerer super godt herhjemme. Der er bare så mange skrøner om vælling. Lidt sjov, da det er nøjagtig det samme som en meget tynd grød.. hehe.

Anmeld

7. marts 2011

mullesmith2

Zafir skriver:

Mht det andet:

Hihi bare nysgerrig, hvis Idun først nu er begyndt at sove på eget værelse, hvordan fik i så lavet nummer to?? hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.