Lærte man ikke at stave engang..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Kay

Ranarupta skriver:

Jeg synes faktisk, at det er helt i orden at sende en mindre sviner retur. 

Altså, hvad får folk ud af at rette på andre? Og så offentligt? 
Det var jo også en helt anden ting, hvis man spurgte folk til råds...

ved heller ik hvad de får ud af det!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

MariaJ

Jeg ser også at der er mange herinde, der har problemer med stavningen, men det tror jeg altså ikke er nogen ny ting. Nogen er gode til at stave, andre er gode til noget andet. Jeg tror altid, der har været dårlige stavere, men jeg tror at internettet har fået mange flere end før til at udtrykke sig på skrift - også dem, der synes retstavning er svært. Det generer ikke mig. Jeg synes det er fint at mange kommer til orde.

Jeg tror til gengæld der er en tendens til at man kan tillade sig at være sjusket med staving f.eks. i aviser eller andre former for offentlige papirer, og DET irriterer mig.

Anmeld

2. marts 2011

Dinna88

lulleh skriver:

Heh det er jeg rigtig glad for..
-

Og sådan er det med flere der skriver herinde at de er ordblinde

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

jeg ved at jeg ikke skriver alle ord korrekt.. og noglegange bruger jeg googletranslator eller bare google til at finde ud af om det ord jeg staver til er stavet rigtigt..

jeg tror at efter mange års brug af sms og chatsprog har ødelagt den måde man staver korrekt på.. det er nu ret synd.. men hey. jeg skal ikke være forfatter. og det jeg skriver læser jeg igennem inden og det er da til at læse..  

der er dog mange der er ordblinde herinde og det kan de ikke gøre for.. jeg kan godt tyde det alligevel. og hvis det er for svært må man spørge hvad der egentlig bliver skrevet... 

Anmeld

2. marts 2011

L.J.L

KaLee skriver:

Jeg har altid været stærk i fohrold til stavningen, så når der sniger sig nogle fejl ind, så er det som regel pga jeg er for hurtig på finrgene. 

Men det er meget meget få jeg har oplevet, der har skrevet så jeg ikke har forstået pionten i indlægget - så det vil jeg ærligt talt ikke gå op i.. 

og ja - jeg skriver da også forkert nogle gange, men jeg googler alstå ikke ord, eller finder ordbogen frem. Jeg tager det på bedste gefühl, og satser på at budskabet når frem.. 

I øvrigt - en teori jeg har hørt engang... 

Så længe det første og sidste bogtsav i et ord er helt ens, så har det ikke den store betynding, for hvordan bogstavsrækkefølgen er ellers i ordet.. 

(og så er det nu jeg spørger - fangede i mine bevidste stave/slåfejl i indlægget?? Eller kom budskabet frem alligevel.. )

Jeg lagde først mærke til dine bevidste stavefejl efter du selv nævnte at de var der, så ja der er helt sikkert noget om at bogstaverne imellem to konsonanter er overflødige

Anmeld

2. marts 2011

CiSo

Albertesmor skriver:

Så små sko gider jeg ikke gå i

Anmeld

2. marts 2011

eElak

linselouise skriver:

Jeg lagde først mærke til dine bevidste stavefejl efter du selv nævnte at de var der, så ja der er helt sikkert noget om at bogstaverne imellem to konsonanter er overflødige

det er uden betydning om det er konsonanter eller vokaler.. Bare start og slut bogstav er korrekt, og der er de bogstaver i ordet, som der skal være 

Anmeld

2. marts 2011

Hasselnødden

MariaJ skriver:

Jeg ser også at der er mange herinde, der har problemer med stavningen, men det tror jeg altså ikke er nogen ny ting. Nogen er gode til at stave, andre er gode til noget andet. Jeg tror altid, der har været dårlige stavere, men jeg tror at internettet har fået mange flere end før til at udtrykke sig på skrift - også dem, der synes retstavning er svært. Det generer ikke mig. Jeg synes det er fint at mange kommer til orde.

Jeg tror til gengæld der er en tendens til at man kan tillade sig at være sjusket med staving f.eks. i aviser eller andre former for offentlige papirer, og DET irriterer mig.

Anmeld

2. marts 2011

MariaJ

MariaJ skriver:

Ja, og så fangede jeg lige mig selv i en slåfejl her i indlægget om stavning .

Anmeld

2. marts 2011

LR85

Loa skriver:

Ha ha har tænkt præcis det samme!! Hader at læse indlæg der er smækfyldt med stavefejl (også selvom folk er ordblinde og ikke selv kan gøre for det.....) Jeg kan simpelthen finde på at droppe at læse indlægget færdigt, fordi jeg ikke kan holde ud at læse det 

Det er ikke for at spille hellig eller noget, for den kan da også smutte for mig ind i mellem

Hader til gengæld også at se hvis jeg selv har lavet en stavefejl i et indlæg...... 

Jeg har det på samme måde.

Hvis et indlæg er fyldt med stavefejl, manglede punktum og komma og HELT uden afsnit, så hopper jeg altså fra.

Det bliver for langt, usammenhængende og forstyrrende a se på.

Med dermed sagt a det jo hverken har noget med uintilligens a gøre eller ordblindhed eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.