Lærte man ikke at stave engang..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Sof

Jeg vil så også lige inskyde at hvordan andre staver, det tager jeg mig ikke af. Kender rigtig mange ordblinde og ville aldrig pointere stavefolk for andre, med mindre de har bedt mig læse korrektur på noget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Aves.

bagger26 skriver:

Hehe den er bare så god den der..

Ja...og jeg tænker bare at det så ikke betyder så meget...bare man fatter meningen...

Anmeld

2. marts 2011

bagger26

Eva. skriver:

Ja...og jeg tænker bare at det så ikke betyder så meget...bare man fatter meningen...

Nemlig, vi kan ikke alle være lige gode til det hele...

Anmeld

3. marts 2011

Carina1977

Eva. skriver:

iøflge en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinivertisy bteyedr det ikke noeget i hivklen rkækefælge bgotsavrene såtr i et ord. Det esente vgitgie er at det frøtse og sisiste bgosatv i odret er på de rtete pslaedr. Rseten kan lgnie vloaypk men du vil satdig vræe i snatd til at lsæe det, det er frodi den mnenesk. ... ........ilge hejrne ikke lesær hevrt bgotsav, men odret som en hleehd. GEIANLT!  

Så hvad betyder det,.... vi er jo heldigvis så geniale og hvorfor ikke bruge vores fantastiske hjerne..

Haha det er jo egentlig imponerende, hvor flydende man kan læse det. Jeg gik ikke i stå på noget tidspunkt

Anmeld

3. marts 2011

JustAnotherName

Dinna88 skriver:

Nu er sprog egentlig min stærke side, så generelt er det ikke et problem for mig. Men hvis der er noget jeg er i tvivl om, så googler jeg ordet - og så retter google det jo hvis det er forkert  Eller så skriver jeg (Staves?) Hehe.

Så ja - er jeg i tvivl, så "slår jeg det op" 

Samme her! ....Men det er sjældent, at jeg bruger ord, som jeg ikke kan stave udenad. Og Dansk er ikke så svært for mig, hverken at stave, skrive ...eller tale  

Anmeld

3. marts 2011

JustAnotherName

Haha det er jo egentlig imponerende, hvor flydende man kan læse det. Jeg gik ikke i stå på noget tidspunkt

Det er da egentlig rigtig. Man læser det rimelig ubesværet ....Overraskende!

Anmeld

3. marts 2011

Peanut

Har ikke lige læst alle sider..

Men eksempelvis da jeg gik i folkeskole (er nu 23 år) fik jeg ret gode karakterer i retstavning og matematik..

Men siden jeg gik ud af skolen i 9. klasse, har jeg ikke rigtig vedligeholdt det jeg har lært.. Jo kan da huske det meste, men der er sgu flere ting som jeg ikke lige bruger i hverdagen, jeg har glemt.  Eksempelvis i matematik: ligninger og gange brøker.

Så det kan også være dér den ligger for fleres vedkommende. 

Plus "dengang" jeg gik i skole, var mobiltelefon slet ikke så populært som idag, og er er jo både ordbog og regnemaskine i, så ved ikke om den er gået hen og taget overhånd, sådan at vi ikke "tænker" så meget selv.

Anmeld

3. marts 2011

Lone Jakobsen

opgav at læse alle svar.... så her er mit:

jeg har før haft meget stor interesse for stavning, jeg gik meget op i om folk stavede rigtigt, og alt hvad jeg skrev var checket igennem.

efterhånden som jeg blev ældre, mistede det sin betydning hvordan det var stavet, og ordenes betydning blev mere vigtig.

så nej, jeg har ingen interesse i om folk eller jeg selv staver rigtigt. jeg ved at jeg laver en del (små) fejl, men så længe folk forstår meningen, så er det det vigtigste for mig.

Anmeld

3. marts 2011

Sunflower

KaLee skriver:

Jeg har altid været stærk i fohrold til stavningen, så når der sniger sig nogle fejl ind, så er det som regel pga jeg er for hurtig på finrgene. 

Men det er meget meget få jeg har oplevet, der har skrevet så jeg ikke har forstået pionten i indlægget - så det vil jeg ærligt talt ikke gå op i.. 

og ja - jeg skriver da også forkert nogle gange, men jeg googler alstå ikke ord, eller finder ordbogen frem. Jeg tager det på bedste gefühl, og satser på at budskabet når frem.. 

I øvrigt - en teori jeg har hørt engang... 

Så længe det første og sidste bogtsav i et ord er helt ens, så har det ikke den store betynding, for hvordan bogstavsrækkefølgen er ellers i ordet.. 

(og så er det nu jeg spørger - fangede i mine bevidste stave/slåfejl i indlægget?? Eller kom budskabet frem alligevel.. )

Spekulerer på om slåfejlene i det indlæg er bevidste for at pointere dit sidste afsnit?  Det er rigtig at man kan læse en tekst hvor bogstavrækkefølgen er forkert bare første og sidste bogstav er placeret korrekt!! Det er faktisk lidt sjovt synes jeg Ja, ha ha eller noget

Anmeld

3. marts 2011

Sunflower

KaLee skriver:

Jeg har altid været stærk i fohrold til stavningen, så når der sniger sig nogle fejl ind, så er det som regel pga jeg er for hurtig på finrgene. 

Men det er meget meget få jeg har oplevet, der har skrevet så jeg ikke har forstået pionten i indlægget - så det vil jeg ærligt talt ikke gå op i.. 

og ja - jeg skriver da også forkert nogle gange, men jeg googler alstå ikke ord, eller finder ordbogen frem. Jeg tager det på bedste gefühl, og satser på at budskabet når frem.. 

I øvrigt - en teori jeg har hørt engang... 

Så længe det første og sidste bogtsav i et ord er helt ens, så har det ikke den store betynding, for hvordan bogstavsrækkefølgen er ellers i ordet.. 

(og så er det nu jeg spørger - fangede i mine bevidste stave/slåfejl i indlægget?? Eller kom budskabet frem alligevel.. )

Undskyld, ser først nu at du selv har kommenteret på det nederst i indlægget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.