At klæde sit barn på til Vuggestue, Dagpleje og Børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977
Eva. skriver:

Hvor skønt altså... kan se det for mig...

Ja jeg ville ønske jeg havde et billed Det var et meget ømt syn, men han vælger selv sit tøj hver morgen. Og bare det er passende for årstiden er jeg helt ligeglad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

foto på lærred

foto på lærred skriver:

Altså jeg tænker at hvis de er helt små (f.eks 1 år eller lign) hvor de ikke ved hvad der foregår, så synes jeg da det er fint nok.

Er de ældre så tror jeg, at de gerne vil have et eller andet på så de ikke er de enste der ikke er klædt ud.

Hvis det er en pige, kan man jo bare tage en fin kjole og så er hun en "prinsesse".

hvis man ikke vil have mere på en body og strømpebusker, så kan man evt give dem på i sort og så sætte en hvid tegning på maven og tegne fisk på, og så tegne knorhår ved næsten og så er pigen en lille kat, der har fisk i maven

Ej, har da fuldstændig læst forkert. Ved ikke hvorfor jeg troede der var tale om fasterlavnsudklædning

Anmeld

2. marts 2011

Aves.

Jeanne skriver:

Ja jeg ville ønske jeg havde et billed Det var et meget ømt syn, men han vælger selv sit tøj hver morgen. Og bare det er passende for årstiden er jeg helt ligeglad

Det er virkelig også bare det helt rigtige at gøre det sådan...det tror jeg på.. og de ved jo bedst selv hvad der er smart i netop deres alder...synd du ikke tog et billede...

Anmeld

2. marts 2011

Tulle28

Synes da det er helt OK, så længe de ikke fryser? Det er da bare dejligt at have tøj på, så man rigtig kan røre sig - det tænker jeg meget over, når jeg giver min datter tøj på. Ja det ser sødt ud med flæser og kjoler og dragter, men når man er en lille str. der bruger størstedelen af sin tid på at ase og mase rundt, så er det dejligt at have noget behageligt tøj på, der tillader det. 

Anmeld

2. marts 2011

Diana...

Jeanne skriver:

Ja det er helt fint for mig Så længe de ikke fryser, kan det vel gøre ligemeget. I bund og grund er jeg helt ligeglad med hvad tøj børn render rundt i, bare det passer til årstiden

Min render rundt i strømpebusker og badeshorts, men han fryser ikke og ligner jeg ved ikke hvad

Åhh hvor hyggeligt. Min tidligere nabos datter hun rende også rund i strømpebukser og en badering der ikke var pustet op og den brugte hun så som kjole så sødt  

Anmeld

2. marts 2011

D.B.L

Jeg har stemt blankt,

Egentlig synes jeg ikke man kan det, slet ikke nu hvor det er så koldt. Der mangler et ekstra lag synes jeg. Dog er det jo rigtig behagelig påklædning for så små tumlinge

Min yngste render ofte sådan rundt hjemme hvis vi ikke skal ud, men vi har har også gulvvarme

Hmmmm.........burde måske have stemt nej

Anmeld

2. marts 2011

L.J.L

Zette skriver:

Har afleveret Malou i dagpleje her til morgen hvor to af pigerne også blev afleveret på samme tid. De havde kun bodystocking og strømpebukser på - er jeg underlig fordi jeg synes det ikke er et helt sæt tøj? Der mangler da noget? En nederdel, bukser eller lign. 

Jeg ville aldrig selv aflevere lauritz i hans "undertøj" som jeg anser det for at være, da det er noget han altid har på inde under et par bukser og en bluse, især her om vinteren.

Anmeld

2. marts 2011

Thalia

Med børn i DP/Vuggestuealderen synes jeg Body og Strømpebukser er en genial påklædning. Det er ingen ting der flagrer, tøjet er blødt og nemt at bevæge sig i, og der er ikke noget der hæmmer bevægelsesfriheden.

Vores drenge har rigtigt ofte været af sted i body og hyggebukser, for det er den påklædning der passer bedst til aldergruppen.

Jeg får altid utroligt ondt af de børn der bliver afleveret i kjoler eller endnu værre - cowboybukser

Anmeld

2. marts 2011

Thalia

I forhold til årstiden og temperaturen, så er der altså 25 grader indendørs i vores vuggestue, så de fleste børn med flere trøjer på ender altså med at få tøj pillet af i løbet af dagen.

Anmeld

2. marts 2011

Ciss

Altså, i udgangspunktet ville jeg ikke sende mine egne unger afsted på den måde. Men i vores vuggestue går der ikke mange timer, før alle de små render rundt på den måde. De har det godt og varmt, og ofte ser buksen/kjolen ikke ud efter et måltid/leg/kravlen osv, så de voksne tager det af, og alle ungerne kravler og leger helt ubesværet, og jeg tror ikke, der er nogen af dem, der tænker på, hvordan de ser ud. De er jo så små. Til at begynde med reagerede jeg lidt på, at jeg altid fik ungen tilbage i kun body og strømpebukse, men nu synes jeg faktisk, det er fint. Fokus på udseendet kommer tidlig nok uanset.

I børnehaven har de nu altid tøj på, men der er ingen som reagerer, om et barn kommer i selvvalgt ensemble.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.