udtørrede vinter hænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

Lone Jakobsen

grønbæk skriver:

Det med at få de døde hudceller af, er rigtig nok! Et super godt og billig hus råd er - at tage en tsk sukker og en smule (ca. et spsk) olie (oliven, raps, solsikke...) og så ellers grubbe hænderne rigtig godt, skyld af med lunkent vand og smør så hænderne ind i en god creme.

En god creme er uden vand! Propolis creme er super, eller Decubal cremerne fra Apoteket.

propolis? den har jeg aldrig hørt om. er det en der dufter stærkt? for navnet lyder sådan?

decubal har jeg brugt i mange år. men synes ikke helt den er god nok til det jeg udsætter mine hænder for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Lone Jakobsen

Lunae skriver:

Jeg vil anbefale ceridal fra apoteket! Den er også helt uden parabener og parfume, så den kan også bruges til ungerne

den synes jeg at have hørt om før

til børnene bruger jeg decubal, som virker fint til dem. men vil lige prøve at lave en liste over de cremer i nævner

Anmeld

27. februar 2011

Lone Jakobsen

metski83 skriver:

Matas glycerin håndcreme har vundet bedst i test i TÆNK. Den er super god.

Min mor som har psorasis(ved ike om det er stavet rigtigt) bruger den også til hende tørre eksem.

det lyder spændende. forbinder altid glycerin med sæbe.... men har godt hørt det nævnt før

Anmeld

27. februar 2011

Lone Jakobsen

kamtok skriver:

Locobase Repair og Neutral 70% fedtcreme er begge rigtig gode.. Jeg bruger selv Locobase Repair...

jeg vidste ikke at neutral havde en fedtcreme og med 70% så må det lige være noget.

jeg bruger decubal lige nu, og de har enten 38 eller 40%

Anmeld

27. februar 2011

Lone Jakobsen

bondepigen skriver:

Vask hænder i kaffegrums, som alligevel er brugt og skal smides ud...hænderne bliver SÅ bløde, og smør dem derefter ind i en hvilken som helst fed creme uden parfume og vand. Jeg bruger locobase... De bliver helt babybløde!

sikket et sjovt tip så dufter de da også dejligt bagefter

Anmeld

27. februar 2011

bette

jeg kan anbefale danatek fra apoteket.. den er skisme god.. og bedre end ceridal.. :)

Anmeld

27. februar 2011

metski83

nutche skriver:

det lyder spændende. forbinder altid glycerin med sæbe.... men har godt hørt det nævnt før

Glycerin giver masser af fugt. Det er også i nogle slags sæbe, for at sæben ikke skal udtørre huden. Sæbe virker ellers meget udtørrende da det jo fjerner skidt, fedt og snavs.

Anmeld

27. februar 2011

Bondepigen

nutche skriver:

sikket et sjovt tip så dufter de da også dejligt bagefter

Tænkte osse mit, da jeg hørte det, men prøves det skulle det, og så viste det sig jo at være rigtigt... Virker osse hvis hænderne er meget snavsede...

Anmeld

27. februar 2011

Nettemor

nutche skriver:

propolis? den har jeg aldrig hørt om. er det en der dufter stærkt? for navnet lyder sådan?

decubal har jeg brugt i mange år. men synes ikke helt den er god nok til det jeg udsætter mine hænder for.

propolis er en aloe vera creme. den er uden parfume men den har sin helt egen 'creme duft'.. hvis du forstår.  

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3

bondepigen skriver:

Vask hænder i kaffegrums, som alligevel er brugt og skal smides ud...hænderne bliver SÅ bløde, og smør dem derefter ind i en hvilken som helst fed creme uden parfume og vand. Jeg bruger locobase... De bliver helt babybløde!

Det råd har jeg også hørt og prøvet én gang. Det var helt vildt så godt det hjalp....,men noget mærkeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.