udtørrede vinter hænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

MariaJ

Jeg fik anbefalet Locobase repair creme på apoteket den anden dag, da jeg bad om deres absolut fedeste creme til de tørrest mulige hænder. Mine var også begyndt at sprække, og der var ingenting vi havde herhjemme der hjalp. Nu fire-fem dage efter er de nærmest normale (stadig lidt tørre, men SLET ikke som før). Hende jeg handlede med, sagde at den var helt vildt fed og klistret. Det synes jeg nu ikke, men det er måske en smags sag. Jeg har smurt mig med den flere gange om dagen, og synes det er helt uproblematisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
nutche skriver:

jeg mangler en rigtig fed creme til mine vintetørre hænder. hvilken en kan i anbefale?

det er blevet rigtigt slemt de sidste dage, mine fingre sprækker simpelthen, og det gør rigtigt ondt. jeg vasker meget hænder, og prøver at smøre dem så ofte som muligt. men mangler en super fed creme til natten.

så kom med jeres bedste bud

Jeg døjer selv med meget tørre hænder som i perioder revner og sprækker. Mine hænder kan godt lide decubal recover, men når de sprækker/revner så bruger jeg decubal lips & dry spots balm

Anmeld

26. februar 2011

Lone Jakobsen

mange tak for de gode råd allesammen jeg svarer lige mere detaljeret senere. har købt en med kamfer (ved en fejl) og den duer altså ikke. så skal ha købt en anden. har selv tænkt på locobase repair.

Anmeld

26. februar 2011

Bavianis

Decubal håndcreme! Suuuuper god!

Anmeld

27. februar 2011

Sof

Mine hænder er nok lidt specielle. De er skadet af for meget håndvask og afspritning, arbejde i sundhedssektoren kræver det og det kunne mine hænder ikke tåle. Dvs. at jeg får skællede hænder, eller de bliver så tørre at de bliver helt ru, sprækker og virker skællede  Lige så snart der bliver koldt, så går mine hænder amok og det eneste jeg kan gøre er altid at have vanter på udendørs når det er koldt og så bliver de smurt med Repair flere gange om dagen. Min læge kalde det oversensitive hænder kombineret med frostskader. Ikke rart, men Repair virker og jeg elsker den. Den fedter meget og jeg tager den som oftest på om aftenen og når jeg skal ud og har vanter på længe

Anmeld

27. februar 2011

Skouboe

Ceridal fra apoteket er helt uden vand og fantastisk til tør hud.

Anmeld

27. februar 2011

Lillefe

Jeg lider rigtigt meget af det..  så det svier osv.. Mit råd er klart at du køber decubak på apoteket og nogle bomulds handsker.. så smøre du et meget meget tykt lag på dine hænder inden du går i seng det hjælper rigtigt meget

Anmeld

27. februar 2011

Maja88

cosberg(staves) til hænderne.. kan du købe nede på apoteket...

eller carbamid creme 5%... den virker hver gang og er også billige end den anden

Anmeld

27. februar 2011

Lone Jakobsen

kitty skriver:

Det er lidt et underligt råd, men det virkede på mig.

Den anden dag fik jeg at vide, at jeg kun brug "body scrub" til at skrubbe mine hænder i.. Var til noget forkælelsesaften med veninderne. Den vi brugte var der lidt olie i.. Så skrubbede vi hænderne rigtig godt. Vaskede dem, og så en fed creme på.. Mine hænder var som nye bagefter!

Jeg tror det er fordi man får alle de tørre hudceller af, og så er det huden der suger cremen, i stedet for det døde, der sidder og irritere. Giver det mening?

nej hvor sjovt... bruger generelt aldrig skrubcreme, men kan godt se det fornuftige i at skrubbe hænderne inden man smører dem ind i en fed creme

Anmeld

27. februar 2011

Valle81

nutche skriver:

jeg mangler en rigtig fed creme til mine vintetørre hænder. hvilken en kan i anbefale?

det er blevet rigtigt slemt de sidste dage, mine fingre sprækker simpelthen, og det gør rigtigt ondt. jeg vasker meget hænder, og prøver at smøre dem så ofte som muligt. men mangler en super fed creme til natten.

så kom med jeres bedste bud

Hey:0)

Jeg har virklig også døjet i år:0)

Min mor fandt vidundermidet - en kæmpe tube fra bodyshop.

http://www.thebodyshop.co.uk/_en/_gb/catalog/produ ct.aspx?ParentCatCode=C_Bestsellers&CatCode=C_ Best20sellers&prdcode=24243m

Den er sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå fantastisk:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.