udtørrede vinter hænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.573 visninger
64 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

Lone Jakobsen

jeg mangler en rigtig fed creme til mine vintetørre hænder. hvilken en kan i anbefale?

det er blevet rigtigt slemt de sidste dage, mine fingre sprækker simpelthen, og det gør rigtigt ondt. jeg vasker meget hænder, og prøver at smøre dem så ofte som muligt. men mangler en super fed creme til natten.

så kom med jeres bedste bud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

otlitrom

Det er lidt et underligt råd, men det virkede på mig.

Den anden dag fik jeg at vide, at jeg kun brug "body scrub" til at skrubbe mine hænder i.. Var til noget forkælelsesaften med veninderne. Den vi brugte var der lidt olie i.. Så skrubbede vi hænderne rigtig godt. Vaskede dem, og så en fed creme på.. Mine hænder var som nye bagefter!

Jeg tror det er fordi man får alle de tørre hudceller af, og så er det huden der suger cremen, i stedet for det døde, der sidder og irritere. Giver det mening?

Anmeld

26. februar 2011

grønbæk

Det med at få de døde hudceller af, er rigtig nok! Et super godt og billig hus råd er - at tage en tsk sukker og en smule (ca. et spsk) olie (oliven, raps, solsikke...) og så ellers grubbe hænderne rigtig godt, skyld af med lunkent vand og smør så hænderne ind i en god creme.

En god creme er uden vand! Propolis creme er super, eller Decubal cremerne fra Apoteket.

Anmeld

26. februar 2011

otlitrom

grønbæk skriver:

Det med at få de døde hudceller af, er rigtig nok! Et super godt og billig hus råd er - at tage en tsk sukker og en smule (ca. et spsk) olie (oliven, raps, solsikke...) og så ellers grubbe hænderne rigtig godt, skyld af med lunkent vand og smør så hænderne ind i en god creme.

En god creme er uden vand! Propolis creme er super, eller Decubal cremerne fra Apoteket.

Ja, hun sagde godt det var sukkerkorn der var i. Hvor smart. Så har man jo lige grejerne i køkkenskabet! Det vil jeg huske! Det var rigig lækkert!

Og ja, propoliscreme er godt!

Anmeld

26. februar 2011

grønbæk

Salt kan også bruges, men sukker er lidt grovere. Og ja det er super smart

Anmeld

26. februar 2011

Lunae

nutche skriver:

jeg mangler en rigtig fed creme til mine vintetørre hænder. hvilken en kan i anbefale?

det er blevet rigtigt slemt de sidste dage, mine fingre sprækker simpelthen, og det gør rigtigt ondt. jeg vasker meget hænder, og prøver at smøre dem så ofte som muligt. men mangler en super fed creme til natten.

Jeg vil anbefale ceridal fra apoteket! Den er også helt uden parabener og parfume, så den kan også bruges til ungerne

Anmeld

26. februar 2011

metski83

Matas glycerin håndcreme har vundet bedst i test i TÆNK. Den er super god.

Min mor som har psorasis(ved ike om det er stavet rigtigt) bruger den også til hende tørre eksem.

Anmeld

26. februar 2011

metski83

metski83 skriver:

Matas glycerin håndcreme har vundet bedst i test i TÆNK. Den er super god.

Min mor som har psorasis(ved ike om det er stavet rigtigt) bruger den også til hende tørre eksem.

I øvrigt også uden parabener og parfume

Anmeld

26. februar 2011

kamtok

Locobase Repair og Neutral 70% fedtcreme er begge rigtig gode.. Jeg bruger selv Locobase Repair...

Anmeld

26. februar 2011

Bondepigen

nutche skriver:

Vask hænder i kaffegrums, som alligevel er brugt og skal smides ud...hænderne bliver SÅ bløde, og smør dem derefter ind i en hvilken som helst fed creme uden parfume og vand. Jeg bruger locobase... De bliver helt babybløde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.