Kan nogen hjælpe - MMe til nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Håber nogen kan hjælpe.Jeg ammer - (baby 5 uger) men jeg får brug for at bruge MME en hel dag, hvor min kæreste skal passe babyen alene. 1) Hvad skal jeg købe og hvorhenne? 2) hvordan fungerer det? Skal der kogt vand i eller? 3)hvis man ikke er et sted med en mikroovn, komfur og lignende, hvordan varmer man det så... Har mulighed for at tage en termokande med varmt vand med.. Håber meget nogen kan hjælpe...

Hvis det bare er noget i skal bruge for en enkelt gang - så ville jeg købe de der færdigbrikker somman kan få i alle butikker - så skal det bare hældes i flaske og varmes - så skal du ikke så og koge vand måle osv og have en masse dyrt pulver som går til spilde- hvis ikke det er noget i bruger:0)

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Lou87

Håber nogen kan hjælpe.Jeg ammer - (baby 5 uger) men jeg får brug for at bruge MME en hel dag, hvor min kæreste skal passe babyen alene. 1) Hvad skal jeg købe og hvorhenne? 2) hvordan fungerer det? Skal der kogt vand i eller? 3)hvis man ikke er et sted med en mikroovn, komfur og lignende, hvordan varmer man det så... Har mulighed for at tage en termokande med varmt vand med.. Håber meget nogen kan hjælpe...

Jeg ville spørge din SP om råd da hun nok kender bedre til barnet end os herinde... med evt maveproblemer eller lign

Jeg bruger Nan HA til min pige om dagen da det er "mildere og mere spaltet til maven" og så bruger jeg en flaske grøn allormin morgen og aften, for hun ikk får hård mave
Men ja spørg igen SP, for hvis ikk det er noget du skal bruge meget af, kan du lige så godt købe på brikker (færdiglavet) så du ikk skal stå med en masse i overskud der blir for gammelt.

Ang mængde osv, så er det meget enkelt skrevet på de MME pakker du køber.. Men ja vandet skal være kogt når barnet er så lille og når det er det så ska der MME i og så stå og afkøle lidt.
Jeg gjorde det jeg kogte vandet, stillede det på køl så det fik den rigtige temperatur og så puttede jeg MME i og så lod det stå på køl indtil det sku bruges (dog maks på køl et døgn, ellers blir det dårligt) Så er det nemmere bare li at snuppe ud og så varme.. Hvis ikk du har hverken elkedel eller mikroovns tilgang, så må du enten ha kogende vand med i en termoflaske og en skål flasken ka stå i og blive varmet.. Ellers en flaskevarmer til stik kontakt eller bilen.. Og endnu bedre (men dyrere i længden) kan du købe hos babysam og lign den smarte Ilamo flaske, med varmepatron til så du kan varme det op i flasken ved et enkelt "klik" på 4 min

Jeg vil også lige anbefale dig hvis ikk din bebs er van til og sutte på sutteflaske eller ej heller er van til MME, så introducer lige barnet for det INDEN der hvor din kæreste skal passe, ikk han står og barnet ikk vil tage det

Har du egentlig ikk en brystpumpe så du ku pumpe ud i stedet?

Håber du finder ud af det

Anmeld

17. februar 2011

henh01

benjamins'mor skriver:

Det er hvad jeg har fået afvide af mine 2 sundhedsplejersker. Jeg blander heller ikke på forhånd herhjemme, der bliver det først blandet når han skal spise. Men er vi nogle steder er det blandet på forhånd, og det siger sundhedsplejersken at jeg godt må.

Det må man ikke, det står også på pakkerne.

Anmeld

17. februar 2011

morethanperfect

henh01 skriver:

Altså lige for at gøre det helt tydeligt:

MAN MÅ IKKE BLANDE MME PÅ FORHÅND TIL BØRN UNDE 2 MDR!

Ang. kolde brikker så ville jeg bestemt ikke byde mit lille spædbarn en kold omgang mælk, og slet ikke en kold omgang MME når baby er vant til MM.

Jeg ville klart ringe til SP her i min kommune kan man ringe dagligt ml. kl. 12-13, mon ikke er der en du kan få fat på i din kommune ligeså, og så lige rådføre dig med hende - hun kender dig og dit barn og kan derfor bedst råde jer.

Jo det må man nu godt .. Det står ikke på NAN1 at man ikke må give dem det selvom det er blevet blandet og står på køl ... 

Der står : " Det er bedst at tilberede ET måltid ad gangen , så blandingen er så frisk som mulig" .. 

Til gengæld må man ikke give kold MME til børn under 4 mdr da det kan give hård mave .. 

Men som sagt , kan man sagtens lave det på forhånd , bare det står på køl , i aller højst 24 timer

Anmeld

17. februar 2011

henh01

morethanperfect skriver:

Jo det må man nu godt .. Det står ikke på NAN1 at man ikke må give dem det selvom det er blevet blandet og står på køl ... 

Der står : " Det er bedst at tilberede ET måltid ad gangen , så blandingen er så frisk som mulig" .. 

Til gengæld må man ikke give kold MME til børn under 4 mdr da det kan give hård mave .. 

Men som sagt , kan man sagtens lave det på forhånd , bare det står på køl , i aller højst 24 timer

De første to måneder, anbefales at blande en flaske ad gangen. Derefter kan tilberedes til et døgn ad gangen. I denne periode kan du, til nattens flasker, have afkølet kogt vand klar på flasker i køleskabet. Er barnet for tidligt født eller har sygdomme i immmunsystemet, bør flaskerne tilberedes fra gang til gang. Ref: Sundhedsstyrrelsen.

Anmeld

17. februar 2011

morethanperfect

henh01 skriver:

De første to måneder, anbefales at blande en flaske ad gangen. Derefter kan tilberedes til et døgn ad gangen. I denne periode kan du, til nattens flasker, have afkølet kogt vand klar på flasker i køleskabet. Er barnet for tidligt født eller har sygdomme i immmunsystemet, bør flaskerne tilberedes fra gang til gang. Ref: Sundhedsstyrrelsen.

Jaaa , det ANBEFALES Og det står ikke på MMER pakkerne .. Hvis det havde været meget vigtigt , så tror jeg de ville ha skrevet det .. Såååå , men må godt lave til et døgn ad gangen

Anmeld

17. februar 2011

henh01

morethanperfect skriver:

Jaaa , det ANBEFALES Og det står ikke på MMER pakkerne .. Hvis det havde været meget vigtigt , så tror jeg de ville ha skrevet det .. Såååå , men må godt lave til et døgn ad gangen

Går ud fra at SP altid SKAL og BØR følge sundhedsstyrelsens anbefalinger, derfor undre det mig at I har fået af vide at man godt må blande på forhånd når de er så små.

Men jeg skal ikke blande mig i hvordan I gør det for Jeres børn, jeg blander først da han skal spise da dette anbefales og MME dermed er så frisk som muligt med alle de vigtige vitaminer og mineraler. Jeg ville bestemt ikke bryde mig om at drikke et glas surt mælk, derfor vil jeg heller ikke tilbyde mit barn det.

God dag

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

henh01 skriver:

Går ud fra at SP altid SKAL og BØR følge sundhedsstyrelsens anbefalinger, derfor undre det mig at I har fået af vide at man godt må blande på forhånd når de er så små.

Men jeg skal ikke blande mig i hvordan I gør det for Jeres børn, jeg blander først da han skal spise da dette anbefales og MME dermed er så frisk som muligt med alle de vigtige vitaminer og mineraler. Jeg ville bestemt ikke bryde mig om at drikke et glas surt mælk, derfor vil jeg heller ikke tilbyde mit barn det.

God dag

mælken bliver ikke sur.... men der er risiko for større bakterievækst og den mister vitaminer og mimeraler til en hvis grad...

vi blandede først til et døgn ved 5 mdrs alderen...

så besværligt er det heller ikke at lave en flaske jo:0)

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

morethanperfect skriver:

ja lige som det anbefales ikke at bruge parabener under en graviditet...

man bestemmer jo altid selv, men der er gode grunde for anbefalingerne jo

Anmeld

17. februar 2011

henh01

Ni-ko-li-ne skriver:

mælken bliver ikke sur.... men der er risiko for større bakterievækst og den mister vitaminer og mimeraler til en hvis grad...

vi blandede først til et døgn ved 5 mdrs alderen...

så besværligt er det heller ikke at lave en flaske jo:0)

Nej det er nemlig ikke særlig besværligt, vi har kogt koldt vand på køl, målt op i flaskerne. Når så han skal have mad, varmer jeg vandet i microen og blander pulveret i. Bum så er der mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.