Kan nogen hjælpe - MMe til nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

henh01

Altså lige for at gøre det helt tydeligt:

MAN MÅ IKKE BLANDE MME PÅ FORHÅND TIL BØRN UNDE 2 MDR!

Ang. kolde brikker så ville jeg bestemt ikke byde mit lille spædbarn en kold omgang mælk, og slet ikke en kold omgang MME når baby er vant til MM.

Jeg ville klart ringe til SP her i min kommune kan man ringe dagligt ml. kl. 12-13, mon ikke er der en du kan få fat på i din kommune ligeså, og så lige rådføre dig med hende - hun kender dig og dit barn og kan derfor bedst råde jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Silas&Mille

benjamins'mor skriver:

Vandet skal være kogt inden det kommer i flasken, og flasken skal også være skoldet inden brug.

Min søn får også flaske, og der skal uanset mærke 1 ske i pr. 30 ml. Og en baby på 5 uger spiser omkring 100 ml. Det gjorde min søn i hvertfald, nu er han begyndt at spise 120 ml.

Silas er også flaskebarn. Vi bruger syrnet Semper, som svarer til grøn Allomin i Danmark.

Lige et lille sidespring:

spiser Benjamin ikke mere end 120 ml ad gangen?
Silas er tre dage yngre og spiser 150-180 ml ved stort set hvert måltid og har gjort det i næsten to uger nu 
han spiser 6 gange om dagen...

Ved godt der er forskel på babyer, men synes bare lige det var en stor forskel  

Anmeld

17. februar 2011

Benjamins'mor

MoriSverige skriver:

Silas er også flaskebarn. Vi bruger syrnet Semper, som svarer til grøn Allomin i Danmark.

Lige et lille sidespring:

spiser Benjamin ikke mere end 120 ml ad gangen?
Silas er tre dage yngre og spiser 150-180 ml ved stort set hvert måltid og har gjort det i næsten to uger nu 
han spiser 6 gange om dagen...

Ved godt der er forskel på babyer, men synes bare lige det var en stor forskel  

Det kan Benjamin ikke, jeg prøver tit at tilbyde mere, men han spiser det ikke og så er det synd at smide så meget mælk ud. Han spiser så tilgengæld nogle gange hver anden time, fordi han har behov for mælken men bare ikke kan spise så meget af gangen.

Men han tager stadig fint påe.

Anmeld

17. februar 2011

Silas&Mille

benjamins'mor skriver:

Det kan Benjamin ikke, jeg prøver tit at tilbyde mere, men han spiser det ikke og så er det synd at smide så meget mælk ud. Han spiser så tilgengæld nogle gange hver anden time, fordi han har behov for mælken men bare ikke kan spise så meget af gangen.

Men han tager stadig fint påe.

Sådan er de jo så forskellige de små pus

Og så længe han ikke går i stå vægt mæssigt betyder det jo heller ingenting.

Som skrevet før synes jeg bare det var en ret stor forskel på mængden. Men Silas spiser så kun de 6 gange om dagen, og aldrig mere end det. Så det jo nok op til samme i den sidste ende 

Anmeld

17. februar 2011

Benjamins'mor

MoriSverige skriver:

Sådan er de jo så forskellige de små pus

Og så længe han ikke går i stå vægt mæssigt betyder det jo heller ingenting.

Som skrevet før synes jeg bare det var en ret stor forskel på mængden. Men Silas spiser så kun de 6 gange om dagen, og aldrig mere end det. Så det jo nok op til samme i den sidste ende 

Ja, Benjamin spiser mellem 8-9 gange i døgnet.  Og nogle gange kommer han også op på de 130-140 ml. Men det er rigtigt sjællendt.

Anmeld

17. februar 2011

Benjamins'mor

henh01 skriver:

Altså lige for at gøre det helt tydeligt:

MAN MÅ IKKE BLANDE MME PÅ FORHÅND TIL BØRN UNDE 2 MDR!

Ang. kolde brikker så ville jeg bestemt ikke byde mit lille spædbarn en kold omgang mælk, og slet ikke en kold omgang MME når baby er vant til MM.

Jeg ville klart ringe til SP her i min kommune kan man ringe dagligt ml. kl. 12-13, mon ikke er der en du kan få fat på i din kommune ligeså, og så lige rådføre dig med hende - hun kender dig og dit barn og kan derfor bedst råde jer.

Hvis der er mikroovn kan man da varme det. Det gør jeg da. Altså tager en færdig blandet flaske med, og den er jo self. kold når han skal spise den, men så bliver den bare varmet i mikroovn eller under den varme hane.

Anmeld

17. februar 2011

henh01

benjamins'mor skriver:

Hvis der er mikroovn kan man da varme det. Det gør jeg da. Altså tager en færdig blandet flaske med, og den er jo self. kold når han skal spise den, men så bliver den bare varmet i mikroovn eller under den varme hane.

Hvis dit barn er under 2 mdr må det ikke være blandet inden han/hun skal spise. Dvs du skal tage en flaske med kogt vand og varme det i microovnen og så blande pulveret i bagefter og så er der serveret.

Når barnet er over 2 mdr må man blande til et døgn, sætte på køl og varme op når barnet skal spise.

Anmeld

17. februar 2011

Benjamins'mor

henh01 skriver:

Hvis dit barn er under 2 mdr må det ikke være blandet inden han/hun skal spise. Dvs du skal tage en flaske med kogt vand og varme det i microovnen og så blande pulveret i bagefter og så er der serveret.

Når barnet er over 2 mdr må man blande til et døgn, sætte på køl og varme op når barnet skal spise.

Det er hvad jeg har fået afvide af mine 2 sundhedsplejersker. Jeg blander heller ikke på forhånd herhjemme, der bliver det først blandet når han skal spise. Men er vi nogle steder er det blandet på forhånd, og det siger sundhedsplejersken at jeg godt må.

Anmeld

17. februar 2011

Lolli

benjamins'mor skriver:

Min søn får nutramigen, og der skal der 1 i pr. 30 ml.

Han prøvede også allomin en periode, som viste sig han ikke kunne tåle, men der skulle også 1 ske pr 30 ml.

Så er det nok blevet ændret. Det er da også smartest hvis det er det samme for alle mærker.

Anmeld

17. februar 2011

Benjamins'mor

Lolli skriver:

Så er det nok blevet ændret. Det er da også smartest hvis det er det samme for alle mærker.

Det kan sagtens være.

Ja, det er det nemlig. Det andet er lidt indviklet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.