Kan nogen hjælpe - MMe til nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

morethanperfect

louiseandersen85 skriver:

Er helt enig og vil faktisk også anbefale det a lave flasker til et døgn a gangen.

Det kan være en stor udfordring, specielt for en nybagt far, a stå med skrigende unge på armen og så først skulle til a blande, måle og alt det.

Kog den mængde vand der er anvist til et par flasker, stil i køleskab til det er køligt, put pulver i og tilbage i køleskab til det skal bruges.

ps, hvorfor malker du ikke lidt ud? Det kan også holde sig et døgn i køleskabet. (langt billigere og sundere)

Ja ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

brystbarn.dk

hej hvor får du mange fine svar

Jeg vil blot bidrage med opmærksomhed på muligheden at udmalke modermælk - hvilket du formodentlig også vil have gavn af på selve dagen, hvor i ikke skal være sammen - i stedet for amning, både for at undgå mælkestase og for at opretholde din mælkeproduktion.

Held og lykke med det hele

Hilsen

Linda Kjær P.

Privat ammekonsulent

brystbarn.dk

Anmeld

16. februar 2011

Lolli

benjamins'mor skriver:

Vandet skal være kogt inden det kommer i flasken, og flasken skal også være skoldet inden brug.

Min søn får også flaske, og der skal uanset mærke 1 ske i pr. 30 ml. Og en baby på 5 uger spiser omkring 100 ml. Det gjorde min søn i hvertfald, nu er han begyndt at spise 120 ml.

Er det nu også helt rigtigt? Min søn fik Allomin og der skulle 1 ske til 50 ml. Det var en anden størrelse ske der var i. Men det er så ogaå 2-3 år siden.

Anmeld

16. februar 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle svarene!!!Jeg er virkelig taknemmelig, for jeg synes det er en jungle!! ( og tak fordi I svarer så pænt, selvom jeg spørger så dumt)Vedr amme/malke ud: det er også planen at jeg gør det - ellers bliver brysterne jo spændte etc. Men da vi ikke har køleskab/mikroovn/komfur de 8 timer det drejer sig om, tænkte jeg at MME var en bedre løsning.Hvad er forskellen på Nan1 og Nan HA?De der brikker, lyder til at være lette at håndtere for farmand... Men kan de tages med og laves uden et reelt køkken?? Altså kan man varme dem - ved blot at have en termokande med kogt vand med?

Anmeld

16. februar 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Tusind tak for alle svarene!!!Jeg er virkelig taknemmelig, for jeg synes det er en jungle!! ( og tak fordi I svarer så pænt, selvom jeg spørger så dumt)Vedr amme/malke ud: det er også planen at jeg gør det - ellers bliver brysterne jo spændte etc. Men da vi ikke har køleskab/mikroovn/komfur de 8 timer det drejer sig om, tænkte jeg at MME var en bedre løsning.Hvad er forskellen på Nan1 og Nan HA?De der brikker, lyder til at være lette at håndtere for farmand... Men kan de tages med og laves uden et reelt køkken?? Altså kan man varme dem - ved blot at have en termokande med kogt vand med?

Nej brikkerne skal bare varmes i en flaske endten i et vandbad eller i en microovn .. men i dit tilfælde ville jeg så ha en termokande med og en skål . Hælde det varme vand i skålen og stille flasken ned i .. Det tager tid men umiddelbart den bedste løsning syns jeg

Anmeld

16. februar 2011

brystbarn.dk

- ja, temokande og vandbad er svaret

God fornøjelse !

Linda Kjær P

brystbarn.dk

Anmeld

16. februar 2011

Worldwide

Anonym skriver:

Vi fik af vide man godt kan give brikkerne uden at varme dem op - om det så er rigtig eller ej tør jeg ikke sige. Men det var vores sp der sagde de sagtens kunne drikkes "kolde" - det kan dog give hård mave..

NAN1 er 'normal' modermælk og NAN HA er til for tidlig fødte eller børn med mave problemer - hvis jeg forstod helt rigtigt :p Vi brugte Allomin Syrnet som den første MME da vi kom hjem med lillepigen og skiftede derefter til NAN1. Vores sp sagde NAN HA og Allomin Syrnet stort set har samme effekt - til at afhjælpe hård mave...

Tror dog ikke man kan få NAN HA på brikker.. Har ihvertfald ikke set det nogen steder, og er kun faldet over NAN HA pulver i brugsen..

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Igen, tusind tak for svar - det hjælper os meget!! Tror det bliver brikker og så termokande, skål og vandbad! (Undskyld jeg svarer så kort og ikke hver enkel.. Men sidder på tlf -skærmen)Mange tak til jer for hurtig og god hjælp!

Anmeld

17. februar 2011

kamtok

Mileva skriver:

Vi fik af vide man godt kan give brikkerne uden at varme dem op - om det så er rigtig eller ej tør jeg ikke sige. Men det var vores sp der sagde de sagtens kunne drikkes "kolde" - det kan dog give hård mave..

Det er helt korrekt at man kan bruge brikkerne uden at varme dem først.. - Det har min dreng fået et par gange (i nødssituationer) og har ikke beklaget sig eller fået hård mave af det.

Husk at smide resten af brikken ud, hvis ikke det hele bliver brugt - medmindre den kan komme i køleskabet, så kan den holde i 24 timer fra den er åbnet.

Anmeld

17. februar 2011

Benjamins'mor

Lolli skriver:

Er det nu også helt rigtigt? Min søn fik Allomin og der skulle 1 ske til 50 ml. Det var en anden størrelse ske der var i. Men det er så ogaå 2-3 år siden.

Min søn får nutramigen, og der skal der 1 i pr. 30 ml.

Han prøvede også allomin en periode, som viste sig han ikke kunne tåle, men der skulle også 1 ske pr 30 ml.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.