Kan nogen hjælpe - MMe til nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.649 visninger
55 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

Anonym trådstarter

Håber nogen kan hjælpe.Jeg ammer - (baby 5 uger) men jeg får brug for at bruge MME en hel dag, hvor min kæreste skal passe babyen alene. 1) Hvad skal jeg købe og hvorhenne? 2) hvordan fungerer det? Skal der kogt vand i eller? 3)hvis man ikke er et sted med en mikroovn, komfur og lignende, hvordan varmer man det så... Har mulighed for at tage en termokande med varmt vand med.. Håber meget nogen kan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

LR85

For det første, så kan du få de fleste oplysninger på pakken, sådan skåret helt ud i pap så man IKKE er i tvivl om mængde og fremgangsmåde.

Så det kommr nok an på hva du køber, jeg bruger personiligt NAN, men der findes jo forskellige produkter, som i bund og grund nok er lige gode.

Alt efter hvor faren skal hen med barnet, burde flasken kunne varmes op ved mirco eller komfur.

Jeg laver altid flaskerne hjemmefra (til når jeg skal ud), stiller dem i køleskab så de når a være kolde, og så de kan holde sig kølige i pusletasken under transporten.

Anmeld

16. februar 2011

Worldwide

Vi bruger NAN1 og køber det i Netto.. Der er mange delt meninger om hvad der er bedst osv.. Det kommer også helt an på barnet.. Men vi blev rådet til NAN1 eller NAN HA - evt spørg din sp

De er en guide på pakken om hvordan det skal blandes osv. Brug altid kogt vand, evt kog vandet og ha' det i køleskabet, så er det dejligt nemt at smide i microovnen

Hvis i skal ud et sted hvor i er i tvivl om der er mulighed for at varme det op, så ja, hæld kogt vand på termokande og ta MME i en pose og sørg for den er lukket (Altid sørg for MME er lukket i forsvarlig pose/bøtte) Du kan også blande MME på forhånd - MEN det skal bruges indefor 24 timer, det fik vi afvide af vores SP.

MME kan købes i alle dagligvares forretninger.. Men det kan godt være i skal prøve jer frem og finde det der er bedst for jeres barn.. Men vil varmt anbefalde NAN1

Du kan jo også købe det færdig blandet - i brikker. Håber det kunne hjælpe

Anmeld

16. februar 2011

Benjamins'mor

Vandet skal være kogt inden det kommer i flasken, og flasken skal også være skoldet inden brug.

Min søn får også flaske, og der skal uanset mærke 1 ske i pr. 30 ml. Og en baby på 5 uger spiser omkring 100 ml. Det gjorde min søn i hvertfald, nu er han begyndt at spise 120 ml.

Anmeld

16. februar 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Håber nogen kan hjælpe.Jeg ammer - (baby 5 uger) men jeg får brug for at bruge MME en hel dag, hvor min kæreste skal passe babyen alene. 1) Hvad skal jeg købe og hvorhenne? 2) hvordan fungerer det? Skal der kogt vand i eller? 3)hvis man ikke er et sted med en mikroovn, komfur og lignende, hvordan varmer man det så... Har mulighed for at tage en termokande med varmt vand med.. Håber meget nogen kan hjælpe...

Personligt bruger jeg NAN1 .

Det står på pakken hvor meget du skal bruge til hvor meget vand osv .. Først skal man koge vandet , og så skal det blive drikketemperatur hvorefter pulveret så skal i .. Med mindre i køber sådan nogle små firkanter man kan få hvor det er lavet , og så skal det bare varmes op

Anmeld

16. februar 2011

Worldwide

Orv ja, vi har, til når vi skal ud på en mindre tur ( hjem til mormor eler ud og handle) en flaskevarmer Fulgte med vores pusletaske, men er sikker på man kan købe dem særskilt Den er vi super glade for, og holde flasken varme i et godt stykke tid.

Anmeld

16. februar 2011

sne190810

Anonym skriver:

Umiddelbart, for nemhedens skyld, ville jeg da bare købe de der brikker man kan købe? De koster en 6-7 kroner ..

Altså tænker hvis det bare er for en dag, i steder for at købe sådan en hel pulverbøtte, og så bøvle med det.  Tænker farmand også måske bedre kan handle it på den måde ..

Anmeld

16. februar 2011

Fru Dinesen

Den eneste ting jeg syndes det er vigtig er : du skal huske du ikke må blande pulvert og vand før lige før du skal bruge den 

Det er der rigtig mange der ikke ved, de blander pulver med varmt kogt vand ...  mange af de gode ting i pulvert vil blive ned brudt på den måde + mælken bliver dårlig hvis den står forlænge i køleskabet når den er lavet færdig på den måde f.eks hvis den står et par timer kan den ikke bruges mere.

Her i huset gør vi det at vi koger vand og gør flasker klar med det antal ml vand der skal være i flasken og så setter dem på køl..

Skal vi ud af døren tager vi det antal flasker ud vi skal bruge varmer den godt op og så har vi en termotaske til dem

Pulver har vi målt op i sådan nogle små bokse vi også har til ture ud ... så er det super nemt og ha en frisk flaske lige ved hånden 

Har vi ikke kunne finde en micro og er flasken blevet lidt for kølig har vi fundet et wc med varm vand i hanen og det har tit kunne klare det problem 

Knuss Linda 

Anmeld

16. februar 2011

morethanperfect

Fru Dinesen skriver:

Den eneste ting jeg syndes det er vigtig er : du skal huske du ikke må blande pulvert og vand før lige før du skal bruge den 

Det er der rigtig mange der ikke ved, de blander pulver med varmt kogt vand ...  mange af de gode ting i pulvert vil blive ned brudt på den måde + mælken bliver dårlig hvis den står forlænge i køleskabet når den er lavet færdig på den måde f.eks hvis den står et par timer kan den ikke bruges mere.

Her i huset gør vi det at vi koger vand og gør flasker klar med det antal ml vand der skal være i flasken og så setter dem på køl..

Skal vi ud af døren tager vi det antal flasker ud vi skal bruge varmer den godt op og så har vi en termotaske til dem

Pulver har vi målt op i sådan nogle små bokse vi også har til ture ud ... så er det super nemt og ha en frisk flaske lige ved hånden 

Har vi ikke kunne finde en micro og er flasken blevet lidt for kølig har vi fundet et wc med varm vand i hanen og det har tit kunne klare det problem 

Knuss Linda 

Det passer ikke helt .. Mælken må stå i højst 24 timer i køleskabet

Men det er selvf. mest lækkert hvis det er frisk lavet

Man skal selvf. bare ikke putte pulveret i de kogende vand , men i lunkent vand .. Så kan det godt komme på køl ..

Anmeld

16. februar 2011

LR85

morethanperfect skriver:

Det passer ikke helt .. Mælken må stå i højst 24 timer i køleskabet

Men det er selvf. mest lækkert hvis det er frisk lavet

Man skal selvf. bare ikke putte pulveret i de kogende vand , men i lunkent vand .. Så kan det godt komme på køl ..

Er helt enig og vil faktisk også anbefale det a lave flasker til et døgn a gangen.

Det kan være en stor udfordring, specielt for en nybagt far, a stå med skrigende unge på armen og så først skulle til a blande, måle og alt det.

Kog den mængde vand der er anvist til et par flasker, stil i køleskab til det er køligt, put pulver i og tilbage i køleskab til det skal bruges.

ps, hvorfor malker du ikke lidt ud? Det kan også holde sig et døgn i køleskabet. (langt billigere og sundere)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.