Kan nogen hjælpe - MMe til nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

benjamins'mor skriver:

Nu får min søn nutramigen og der står intet om at man ikke må. Og sundhedsplejersken har sagt det ikke gør noget så længe det kun er når man skal nogen steder. Derhjemme blander jeg det også friskt. Kan ikke se problemet når det ikke er hver gang han skal have en flaske, men kun når man skal nogle steder. Og det er ikke ligefrem fordi det er ret tit.

men hvis du skal nogen steder, blander du det så og har det liggende i tasken?

det må man i alt fald ikke med almindelig MME, nutramigen er jo ikke almindelig MME

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Benjamins'mor

Ni-ko-li-ne skriver:

men hvis du skal nogen steder, blander du det så og har det liggende i tasken?

det må man i alt fald ikke med almindelig MME, nutramigen er jo ikke almindelig MME

Ja, det gør jeg. Og det må jeg også godt for sundhedsplejersken og apoteket siger også det er iorden.

Hvad med jeg? Det er jo mælke erstatning.

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

benjamins'mor skriver:

Ja, det gør jeg. Og det må jeg også godt for sundhedsplejersken og apoteket siger også det er iorden.

Hvad med jeg? Det er jo mælke erstatning.

hvis man blander MME og lader det ligge i tasken, kan man være sten sikker på bakterie vækst... men det kan være at sammensætningen i Nutramigen er anderledes.....

når vi skulle nogen steder brugte jeg brikker jeg fik lunet.. ellers havde jeg koldt og varmt vand med og MME pulver

Anmeld

17. februar 2011

Benjamins'mor

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis man blander MME og lader det ligge i tasken, kan man være sten sikker på bakterie vækst... men det kan være at sammensætningen i Nutramigen er anderledes.....

når vi skulle nogen steder brugte jeg brikker jeg fik lunet.. ellers havde jeg koldt og varmt vand med og MME pulver

Okay, jeg ved det self. ikke. Benjamin fik kun allomin i 3 dage, og der var vi ikke nogle steder. Han kunne ikke tåle det, så vi gik tilbage til nutramigen. Og det må vi godt blande. Det andet ved jeg ikke noget om. Troede bare det samme galt alle mærker.

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Jeg er ved at være lidt forvirret..

Må jeg spørge dig.... de brikker som du har brugt

1) hvor kan de købes?
2) Kræver de kogt vand, eller skal det forståes sådan at de er blandet?
3) og hvordan luner man dem så? (altså vi kan tage en termokande med kogt vand med og så lave et vandbad)

MEN Vi har ikke mulighed for køkken (køleskab, komfur, mikroovn) i de timer det drejer sig om.... så selvom jeg malker ud, så kan vi ikke gemme mælken, da vi ikke har kølemuligheder.
Og baby skal IKKE drikke sur mælk.
derfor tænkte vi bare at det ´var bedre med MME denne ene gang.

Anmeld

18. februar 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Jeg er ved at være lidt forvirret..

Må jeg spørge dig.... de brikker som du har brugt

1) hvor kan de købes?
2) Kræver de kogt vand, eller skal det forståes sådan at de er blandet?
3) og hvordan luner man dem så? (altså vi kan tage en termokande med kogt vand med og så lave et vandbad)

MEN Vi har ikke mulighed for køkken (køleskab, komfur, mikroovn) i de timer det drejer sig om.... så selvom jeg malker ud, så kan vi ikke gemme mælken, da vi ikke har kølemuligheder.
Og baby skal IKKE drikke sur mælk.
derfor tænkte vi bare at det ´var bedre med MME denne ene gang.

Jeg tillader mig lige at svare.

1: Dagligevare butikker. (de er i et katon som mælk bare kun 200ml) de står sammen sted som almindeligt babymad.

2: Det er færdig lavet er klar til at putte på flasken

3: Jeps i et vandbad med flasken, så den bliver lunet til rettet temp.

Brikkerne, bliver ikke sure af at ligge i en taske, da de jo ikke stå på køl i butikkerne.

Håber det var svar nok og gjorde dig mindre forvirret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.