Jamen, jeg har jo fire dejlige unger, og en mand som var rigtig god til at ramme min navnesmag.
Men vi starter da lige fra en ende af:
Lærke: hedder Lærke Katrine, da jeg altid har ønsket min pige skulle hedde Lærke, og min mand synes heldigvis det var et flot navn. Vi blev hurtig enige om at hun også skulle have et mellemnavn, og da jeg spurgte min mand, sagde han, at han gerne ville bruge Katrine efter sin mormor, som blev meget rørt over at vi ville bruge hendes navn.
Magnus: hedder Magnus Nicolai. Denne gang var det manden der foreslog Magnus, da han synes det var rigtig godt til Lærke. Det synes jeg også, og jeg synes Magnus er et rigtig flot og dejligt blødt navn. Nicolai kom af at vi synes han også skulle have et mellemnavn, og vi synes egentlig det stod flot sammen med Magnus.
Malthe: hedder Malthe Frederik. Malthe var egentlig et navn jeg ikke synes så godt om da jeg var yngre, og havde aldrig troet jeg ville komme til at bruge det. Men da han kom til verden, og min mand fik ham i armene, sagde han: "han ligner en Malthe", og der kommer hans navn af - synes også Lærke, Magnus og Malthe var fine navne sammen. Frederik af samme grund som Nicolai, da det ikke skulle være et alt for "fancy" navn.
Liva: som er sidste skud på stammen, hedder Liva Mathilde. Da Liva rigtig begyndte at toppe, synes jeg det var sådan et flot navn, og når vores datter nu startede med L, og begge drenge med M, kunne sidste pige jo også ligeså godt starte med L, for at holde stilen
Mathilde er så efter min farmor, og synes egentlig det er flot navn, uden at være for specielt.
Så alle børnene har fået et fornavn vi rigtig godt kunne lide, og et mellemnavn med betydning, uden at det har været et alt for specielt navn - og så har de muligheden for at vælge hvilket navn de helst vil bruge, men til dagligt bliver de kaldt; Lærke, Magnus, Malthe & Liva, hvis vi ikke bruger kælenavnene