Hvorfor har i valgt det navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Tja eftersom han skulle hedde Jensen til efternavn (Henriks) så ville jeg have at han skulle have et fornavn med J.

Jeanne er den franske udgave af Johanne og Jesse er den amerikanske udgave af Johannes.

Og så skulle han have mit mellemnavn

Så det blev Jesse Bøg Jensen :D

Kh Jeanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2008

gda

Jeg bestemte allerede da jeg ung, at mine børn skulle hedde Josephine og Magnus, så her har farmand ikke haft et ord at skulle have sagt :)
Om Josephine ligner en Josephine, ved jeg ikke, men der bliver ikke lavet om på navnet :).

Anmeld

22. februar 2008

Githa Nielsen

Min datter hedder Casandra....
Første gang jeg hørte navnet var rent faktisk da jeg var gravid, og der kan jeg huske jeg tænkte wow det er flot, det skal min datter hedder hvis vi var så heldige at få en pige...
Vi havde så lidt problemer med at få navnet godkendt, men godkendt blev det da. Ellers er det kun godkendt med to s `er...
Så vi valgte navnet fordi vi rigtig godt kunne lide det og fordi det er et navn man ikke hører så tit.

Anmeld

22. februar 2008

Tynen

Det var min kærestes valg - Han skulle jo trods alt også have lidt at skulle have sagt :)

Selvom Stella ikke lige var mit favoritnavn at all - Havde en pige i folkeskolen vi konstant kaldte Stella-Nutella, så havde nok lidt et traume derfra :D

MEN - Min kæreste sagde en aften at han bare syntes det var det pæneste navn og nu da hun ikke "måtte" hedde Jensen efter ham, ville han bare gerne have hun skulle hedde Stella :S

Så jeg måtte bøje mig i støvet - Det tog mig lige et par mdr. at vænne mig til, men nu er der ikke andet der passer til hende (L)

Trine

Anmeld

22. februar 2008

Pia

Navnet Lærke kom vi frem til på en lidt speciel måde..
Vi havde kæmpet i tre år for og få børn, men måtte i behnadling og blev gravid ved microinseminering.
da jeg så var 12 uger henne og vi havde været til nakkefolds scaning, hvor vi havde set det lille dejlige væsen bevæge sig der inde(L) ja så tog vi ud og kigge lidt på baby udstyr, for nu troede vi på at det ville blive en fuldt endnt graviditet.
Da vi så havde været i en baby butik, sagde min mand bagefter. Jeg kan da ikke forstå at alle siger det er så svært og vælge navne.. Jeg har lige kigget på magneter med navne og jeg har fundet et drenge og et pige navn.
Okay sagde jeg og spurgte så havd de var.
Jo blev det en dreng sagde han, så skulle det være phillip. og blev det en pige skulle det være Lærke.
Og jeg blev selv straks forelsket i de to navne(L) og så betæd det så meget at han sagde det netop den dag..
så vi var ikke i tvivl om Lærke skulle hedde Lærke da hun blev født.
Hendes fulde navn er så Lærke Smed Sørensen.
Smed hed jeg til efternavn inden vi blev gift og Sørensen er så efter min mand.

Får vi et barn mere engang og det bliver en dreng er jeg stadig vil med navnet phillip.. Men samtidig vil jeg gerne finde et navn der klinger godt med Lærke.:) Så nu må vi se.

Mvh Pia.

Anmeld

22. februar 2008

Tut

Min søn hedder Noah af flere grunde.

- Det skulle være et navn der havde en historie bag
- Det skulle være et kort navn, da vi i min familie alle har korte navne på max 5 bogstaver
- Det skulle være nemt at sige og skrive for ham

Vi tog en bog med jeg ved ikke hvor mange navne og gik alle drengenavne igennem, og jeg sad med en tush og stregede ud, og vi nedlagde veto ved de navne vi slet ikke kunne lide...

Og vi blev meget hurtigt enige om Noah da vi hørte det.

Og så har han fået Juul efter sin far og Viholt efter mig, så han hedder Noah Juul Viholt.

Knus

Mette

Anmeld

25. februar 2008

Skovurt

Vores søn hedder Leander.

Jeg faldt første gang over navnet i "den store navnebog", og kunne lide det instantly - det kunne faderen bare ikke :P
Men eftersom vi havde en liste på 10-15 mulige navne (for huha hvor er det da svært) så var det ikke den store sorg at han ikke var så vild med det, der var jo andre at vælge imellem - og vi ville alligevel ikke sætte os fast på et navn førend vi havde set den lille dreng :)
Efter et par uger, hvor vi ikke havde snakket om det, kom Jesper dog og erklærede at Leander nok alligevel var et rigtig fint navn, og at det bestemt skulle blive det - og her var det min tur til at være usikker - for hvordan ser en Leander ud? - havde aldrig nogensinde hørt om navnet før, så havde aldrig set en Leander. Men da han blev født var valget nemt nok - Leander det blev.
Så nu ved jeg hvordan en sådan ser ud...

Synes det sværeste ved at finde navnet var ikke på forhånd at have et "billede" knyttet til det pågældende navn - "den dumme dreng fra folkeskolen", "ham der altid pillede næse" osv osv...

Men iøvrigt er han i daglig tale somregel bare "blob" - et navn hans far gav ham da han endnu var en lille prik i min mave (tror det var omkring 8. uge)

Anmeld

25. februar 2008

Loggidut

ja tiffanie er også et voldsomt oparbejdet navn.

faderen har altid ønsket at hvis han fik en datter, skulle hun hedde Tiffany.
Jeg sagde i lang tid nej, for jeg stemte for en Josefine.
Men overgav mig så alligevel...på det grundlag at jeg fik lov til at bestemme at Tiffany ikke skulle staves med y til sidst, men med nie, og hvis så lige jeg fik lov til at bestemme josefine som mellemnavn.
Men skulle jag bestemme hvordan Tiffanie skulle staves ville han så have lov til at stave Josefine, og han bestemte så at Josefine skulle staves med Z

ja mega meget ballade...men enden blev Tiffanie Jozefine jensen (efter faderen)
der var faktisk en sygeplejerske der spurgte mig om vi havde været ved numorolog...og det grinede vi meget af, da jeg blot kunne fortælle at det skam var meget nøje planlagt....hen over mange aftner.

knus fra loggi...som til dagligt bare hedder noget så kedeligt som Trine(?)

Anmeld

25. februar 2008

A.I.G.

Augusta hed Viktor/Frederikke/Amélie da hun var i maven, men da vi så hende gik det bare ikke..

Efter 3 uger nævnte min svigermor, at hendes mormor hed Augusta, og vi så på hinanden min mand og jeg og vidste, at det var NAVNET !
Jeg synes det er et frækt, sommerligt navn med power bag.
Augusta hedder faktisk Augusta Amalie...

Kort tid efter jeg kom tilbage på job efter barsel, havde jeg en kunde hvis datter hed Ella. Det ramte mig, jeg nævnte det hjemme, og vi var enige om at det kunne blive aktuelt. (alternativer var Benedikte, Konrad og for mit vedkommende Storm)
2 minutter efter fødslen måtte vi sande at Ella var kommet til verden. Andet kan hun ikke hedde.
Ella er for mig et blødt feminint navn - med en hvis sødme ;o)

Ella er endnu ikke døbt og vi er ikke enige om hun skal hedde Ella Rose (mit ønske) eller Ella regitze (min mands ønske)
Hun er en fræk baby der vil frem i livet. Ella Rose er meget feminint og umiddelbart en herlig kontrast til hendes bøvsende pruttende væsen.

Anette

Anmeld

26. februar 2008

Heidi.

Da jeg var gravid første gang var det farmand der skulle bestemme navnet. Jeg kunne ikke lige komme på nogle pigenavne,men hvis det blev en dreng så ville jeg gerne have at han skulle hedde Victor. Rasmus ville gerne have Frederik. Men eftersom det blev en pige så var ingen af de naven brugbare. Derfor kom hun til at hedde Frederikke Victoria:)
Anden gang var det så min tur. Der fandt vi hurtigt ud af at det var en pige, og jeg ville gerne have et navn der var et drengenavn gjort til et pigenavn, lissom Frederikke. . Der var mange på bane- Ulrikke, Martina, Mikkeline, Augusta. . Men så en dag sad jeg og hørte et nummer med danser med drenge, med den gamle forsanger_ Hvor længe vil du ydmyge mig_ Og hun hed jo Fillipa. . Jeg syntes ligepludselig at det vat et sindsygt flot navn, og derfor skulle hun hedde det, dog stavet således... Phillipa. .

Kh Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.