Hvorfor har i valgt det navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.126 visninger
50 svar
0 synes godt om
21. februar 2008

TbCp

Hvorfor hedder jeres barn det navn de hedder?

Vores datter hedder Liva Anika (bruger dog kun Liva i hverdagen).

Liva valgte min mand, mit 1. valg var Olivia, men det brød manden sig ikke om, så da han nævnte Liva sagde jeg god for det.

Anika hedder hun efter min lillesøster der døde i januar 2006. Hun nåede aldrig at møde Liva og jeg ved hun ville have elsket hende overalt på jorden, derfor synes jeg det var en sød tanke at Liva fik det som 2. fornavn.

Derudover har hun mit mellemnavn "Blum", som mellemnavn og så Rasmussen til efternavn som vi alle tre hedder.

Så Liva Anika Blum Rasmussen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2008

Pia.

Hej Tina... Mikkel hedder Mikkel Emil fordi vi begge to var ret vilde med Mikkel, og meget enige hvis det blev en dreng at han skulle hedde Mikkel. men jeg kunne også godt lide Emil derfor blev det til 2 navne... Mille hedder Mille Mathilde, jeg var så vild med Mathilde men min mand syntes ikke hun skulle hedde det til fornavn, faktisk skulle hun hedde Emma helt op til 3 uger før fødslen, men vi blev aldrig rigtige glade for Emma. En dag spiste vi hos mine forældre og min far sagde skal hun ikke hellere hedde Mille, og da vi kom hjem var vi begge ret glade for det navn så hun blev en Mille Mathilde... Mads var svær - Min mand ville have at når nu de to store startede med M så skulle den sidste også, men jeg ville så gerne have en lille Frederik eller en Victor - min mand ville have en Mathias... - men vi blev enige om Mads til sidst og han fik så også Frederik... Mikkel Emil Mille Mathilde Mads Frederik Vi bruger dog kun det første navn i det daglige, men det er deres fulde fornavne... Knus Pia... med 3 dejlige M'er....

Anmeld

21. februar 2008

Nan

Freja hedder Freja fordi vigodt kan lide det navn :)

Anmeld

21. februar 2008

sanne

mikkel hedder mikkel fordi det kunne vi lide, anton fordi har var en anton.(L) mikkel synes ellers at anton skulle hede mikkel da det var et så smukt navn(L)(L) maja matilde (brug kun maja) hedder maja fordi vi sad og læste tommelise og matilde fordi det ville mikkel have og vi bestemmet at anton skulle hedde anton, så mikkel fik lov til at bestemme matilde(L)
hilsen sanne

Anmeld

21. februar 2008

MorCamilla

Hejsa..

Mikkel hedder Mikkel fordi vi godt kunne lide det navn.. :D Det var min kæreste der foreslog det, og jeg kan slet ikk forstå at vi ikk havde tæknt på det før...

Knus fra Camilla.

Anmeld

21. februar 2008

H+S Skjolgborg.

:D
Min datter hedder Victoria Kristen Hulstrøm
Victoria fordi da jeg sagde til benjamin i 7 uger jeg var gravid og vi vente en baby..
Sagde han nej det er ikke en baby mor men en pige og hun skal hedde victoria..
Kirsten det var mit valg og hendes far og jeg snakke om det dagen op til dåben og han syntes det var en fed ide..hans mor hedder kirsten(farmor) og farmor har hendes mors navn som mellem navn tro det var sådan det var eller nået i den stil victorias farmor sagde...Hulstrøm hedder hele victorias familie stort set et STORT familienavn..victorias far er fætter med markvhulstrøm bokseren....
hilsen henriette31

Anmeld

21. februar 2008

Munder

Uha, det var svært at finde et navn, men vores lille pige hedder nu Andrea:).

Under graviditeten vidste vi ikke om vi skulle have en pige eller en dreng, men jeg giver kun vores valg af pigenavn, for ellers bliver dette en hel fristil:$.

Hun startede med at skulle hedde Nadia, meeeeen da jeg kom lidt længere i graviditeren, var det alligevel ikke noget - da jeg sys at alle børn lige pludselig hed Nadia. Så i et par uger var valget Kajsa, men det kunne far alligevel ikke lide (jeg kan altså stadig rigtig godt lide Kajsa;)), så derefter hed spunken Sanne. Et par uger inden jeg fødte hørte jeg om en dum Sanne, så derfor skulle baby ikke hedde det mere. Efter lidt debat blev vi enige om at baby (hvis altså det blev en pige) skulle hedde enten Enya eller Andrea, alt efter hvad der passede bedst. Da jeg havde født spurgte jordemoderen om vi havde et navn, og vi sagde de 2 muligheder, sagde hun at Anja da var et sødt navn>(>(.....derfor hedder hun Andrea(L), og vi har heldigvis ikke fortrudt valg af navn efterfølgende.

knus
Dorte

Anmeld

21. februar 2008

Tullebobs

Simon var et navn som vi begge synes er flot. Ellers var jeg mere til "gamle" navne som fx Anton, Carl og Gustav, men det var Søren ikke umiddelbart med på. Vi gennemgik hver især navnebog, og skrev så de nave vi kunne lide ned, og så sammenlignede vi listerne, og sørme om ikke Simon var på begge lister, så det kom han til at hedde.

Kh Trine

Anmeld

21. februar 2008

Honningblomst

Fordi vi synes det er de pæneste navne vi kender og ingen af os bryder os om de "overrendte" navne...så derfor hedder mine drenge det de gør.
Den næste skal hedde Hubert eller Yrsa.
Knus Eva., mor til Konrad, Bertram og jeppe.

Anmeld

22. februar 2008

Heidi B

Mine drenge hedder Mikkel og Jeppe.
De skulle have heddet Silas og Jonas.... Men (?)
Da de kom, lignede ingen af dem en Silas, hvordan han så end ser ud. :D Efter nogle dage, hvor vi havde kaldt dem storebror og lillebror, lå Mikkel på sofaen, og så kom det navn til mig. Ved ikke hvorfra. Kender ingen Mikkel, og det står ikke på min lange navneliste. Men så synes jeg Jesper skulle bestemme hvad Jeppe skulle hedde. Han kom tilbage med Rune, som han havde foreslået under graviditeten, men jeg synes ikke om det. (Undskyld hvis jeg støder nogen). Så kom han med Pelle, hmm, det var helle ikke lige mig. Typisk kvinder... "Ja, skat så må du bestemme storebrors navn, når jeg har bestemt lillebrors", og så forkaster jeg forslagene. Nå, men lige pludselig kom han med Jeppe. Han synes det var lidt fedt, for han er ældste søn, og min mand hedder jo Jesper... Og Jeppe var så i orden med mig. Synes jo også at Jeppe og Mikkel passer bedre sammen en Rune og Mikkel. Pelle kunne nok være gået, men var altså ikke vild med det.

Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.