Hvorfor har i valgt det navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2008

Mimic

Her i huset har mor ikke haft så meget at skulle sige, mht navnet. min eksmand sagde fra starten at hans drøm var at hans førstefødte skulle være en pige og hedde Jessica,:P og da det så blev en pige fik hun det navn, men jeg kunne ikke helt vænne mig til det, for syntes mere hun lignede en Amalie;) og efter kort tid, blev vi enige om at hun skulle hedde Jessica Amalie(L)
efternavnet har hun fået fra mig da jeg blev skilt fra hendes far:)

Så hendes fulde navn er (og hold nu fast) Jessica Amalie Lorensen Grube

kknus Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2008

mor til en del

Paw fik hans navn fordi jeg havde mødt en Paw på en Højskole engang, og var facineret over det navn.

Rosa er opkalde efter hendes Oldemor, min X-mand fik lov at bestemme, jeg var sikker på at det var en dreng, så skulle jeg bestemme, og så var det blevet en Rasmus.

Clara er opkaldt efter min nuværende mands oldemor. Her starter vores kryptiske, navne kriterier så også, min mand har Jacob fra et tidligere ægteskab, og han insisterer på at der skal være C i hans børns navne, jeg måtte jo så også lige finde på noget, :) så jeg forlangte et A, der for er det ved at være noget af et projekt at finde navne..

Men de efterfølgende blev så

Lucas, Marc, Oscar, Isac, Cilas.

Forresten er det også vigtigt at der er max 5 bogstaver, jo vi har gjort det godt vanskeligt for os selv, men synes selv at vi ahr fået givet vores børn, nogle gode navne som passer på dem.

Skulle der på et tidspunkt komme endnu et barn har manden dog snakket om at bryde alle regler, hvis det altså blev en pige, han vil gerne have hende opkaldt efter hans mor (Sonja) som døde i 1992, men lad os nu se om det kommer flere, og skulle han få sit ønske opfyldt, forlanger jeg er lange mellemnavn, nemlig Rebecca, så fik vi da også C med.

Lisbeth.

Anmeld

26. februar 2008

Tikki

åh ja, vi kunne bare ikke blive enige om et navn. Min mand er vild med Anizette eller Beate...hmmm det er jeg ikke, så jeg måtte prøve at finde på noget andet. Det blev til mange mange forslag, men han forkastede dem alle eller også gjorde jeg, fordi jeg pga. mit job som pædagog kender mange mange børn og kunne sætte ansigt på alle navnene.
Så en dag var der et indslag i fjernsynet med en der hed Iza og det var bare så tilpas specielt at det blev mit næste forslag - kender ingen, der hedder det og der var intet ansigt på. Det var så 3 dage efter min termin vi blev enige om det. Det skulle være med z fordi Isa (med s) også kan være et drengenavn og i øvrigt betyder Jesus, hvorimod Iza (med z) er en polsk forkortelse af Izabella, så det passede mere til vores datter, synes vi. At Frederiks og Marys prinsesse så kom til at hedde Isabella, det fandt vi ud af efterfølgende....he he lidt kongelige har vi vel lov at være :D

Efternavnet blev mandens og mellemnavnet mit.......det var en længere diskussion eftersom mit efternavn er et familienavn - kun vores familie hedder det, mens min mand hedder Andersen :S Men okay lidt af os hver blev det så og så kan hun jo altid selv skifte hendes efternavn ud med mit :D

/Jeanette med en sovende Iza i barnevogen i sjask regnvejr

Anmeld

29. februar 2008

D.B.L

Vores datter hedder Ella, stødte første gang på det i serien "skadestuen" som kørte på tv3. Var solgt med det samme ;)

Derefter har hun mit mellemnavn Bjørnskov og sit fars efternavn Luther.

Anmeld

29. februar 2008

D.B.L

Vores datter hedder Ella, stødte første gang på det i serien "skadestuen" som kørte på tv3. Var solgt med det samme ;)

Derefter har hun mit mellemnavn Bjørnskov og sit fars efternavn Luther.

Anmeld

6. marts 2008

Nadi

Vi kunne næsten kun blive enige om Oliver som drenge-navn. Vi havde dog også Rasmus og Magnus som forslag, hvis baby (som han hed i maven) nu ikke var en Oliver alligevel. Men det var han med det samme jeg så ham for førse gang.

Hans fulde navn er Oliver Rothmann Bartholin, Rothmann er min kærestes mellemnavn og Bartholin er mit mellemnavn. Jeg er super glad for hans navn og håber at vi også finder de helt rigtige navne til hans fremtidige søskende, vil gerne at der I i navnene. Synes også det er vigtigt at de passer til vores navne (Nadia og Dennis).

-Nadia

Anmeld

6. marts 2008

ka li ja

jeg har en alexander- efter alexander den store
og en arthur - efter kong arthur, ridderen af det runde bord

Anmeld

6. marts 2008

Lise

Min dreng hedder Simon...han lignede én der hed Simon da han blev født... Vi havde talt om 1.000 forskellige navne under graviditeten, og min kæreste mente at han skulle hedde Julius - det var jeg ikke enig med ham i... så vi vendte og drejede alle drengenavne vi kunne finde... Et par timer inden vandet gik sad vi og talte navne med kærestes bror og kone (for en gangs skyld) og kæreste sagde "Hvad med Simon", og jeg sagde at det var da os' en mulighed. 10 timer senere var ungen arriveret, vi kiggede på ham, og var enige om at han lignede en der hed Simon...og det gør han heldigvis stadig... :D

Anmeld

6. marts 2008

Tinc

Min søn hedder Carl. Det er egentlig et navn jeg har haft i tankerne længe, siden Dr tv-serien Bryggeren. Egentlig en ganske dårlig serie men jeg syntes bare ideen om en lille dreng der hed Carl var sød. Senere mødte jeg en af min mands venners lille søn Carl der bare var topcharmerende. Knap 2 år, stormende afsted hen over en pløjemark stor-grinende med jord i hele hovedet og for store gummistøvler, så dejlig og glad en dreng at jeg måtte "låne" navnet til os. Men da jeg så nogle år efter blev gravid og vi begyndte at studere navnelister forelskede jeg mig i Bertel. I min familie er vi rødhårede, og jeg syntes pludselig at en lille rødhåret dreng da skulle hedde Bertel. Da så sønnen var født hed han i mit hoved Bertel det første døgn, men heldigvis fin manden mig overtalt til at skifte mening. I dag hedder han Carl og er en Carl og overhovedet ikke spor rødhåret ;-) Min datter hedder Vilma. Vi havde ved scanning fået afvide at vi ventede en pige og selvfølgelig skulle navnet passe storebror, både i længde og stil. Jeg havde det kriterie at det ikke måtte være for specielt. Dvs. det må gerne være knap så brugt, men være et almindeligt kendt navn. Carl har en veninde fra vuggestuen der hedder Iris, og jeg er vild med det navn så jeg ledte i den kattegori. Jeg kom frem til Vigga, Vilma, Beate og nogle flere jeg ikke kan huske nu. Skrev dem op på en liste og hængte dem op på væggen over vores seng. Jeg blev ret hurtig lun på Vilma men manden kunne ikke rigtig vende sig til det. Han medlte ud at Vigga nok var det han bedste kunne vende sig til, men det var jeg i mellemtiden blevet i tvivl om. Jeg meldte ud at jeg fortrak Vilma og havde svært ved at forestille mig andet, derefter trak jeg snuden ind og afventede hans næste træk. Og endelig en dag over opvasken meldte han "øh...Det der navn du godt kan li' ... hmmm, det er nok ok med mig..." og så var det ligsom bestemt, ik';) Det blev da en lang smøre, med det er nu sjovt at høre om beslutningerne og fortælle sine egne. De navne er så vigtige for os forældre:) KNUS/Tine mor til Carl 260403 og Vilma 020806

Anmeld

7. marts 2008

Bamseboet :D

Min søn hedder Bjørn rytter ørholm.. Jeg har altid syntes at navnet Bjørn er ret sødt, så da vi kom ud fra 3d-4d scanningen og havde fået afvide, at det blev en dreng... så var vi ikke i tvivl han sku hedde Bjørn....
Dengang hed jeg jensen til efternavn og min mand hed Larsen... så Bjørn blev døbt : Bjørn Rytter Ørholm Larsen... altså initialerne BRØL set synes vi er meget sjovt... efter som han også er født i løvens tegn.... :D
(-Vi har nu alle fået slettet Larsen og Jensen)

Min datter hedder Mille... men ved faktisk ikke helt hvordan det gik til, men det hed hun også fra den dag vi kom ud fra 3d-4d scanning... :D

Hvis bjørn var blevet en pige sku han ha heddet Bonnie
Hvis Mille var blevet en dreng sku hun ha heddet Magnus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.