Hvorfor har i valgt det navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2008

TbCp

Bamseboet skriver:

Min søn hedder Bjørn rytter ørholm.. Jeg har altid syntes at navnet Bjørn er ret sødt, så da vi kom ud fra 3d-4d scanningen og havde fået afvide, at det blev en dreng... så var vi ikke i tvivl han sku hedde Bjørn....
Dengang hed jeg jensen til efternavn og min mand hed Larsen... så Bjørn blev døbt : Bjørn Rytter Ørholm Larsen... altså initialerne BRØL set synes vi er meget sjovt... efter som han også er født i løvens tegn.... :D
(-Vi har nu alle fået slettet Larsen og Jensen)

Min datter hedder Mille... men ved faktisk ikke helt hvordan det gik til, men det hed hun også fra den dag vi kom ud fra 3d-4d scanning... :D

Hvis bjørn var blevet en pige sku han ha heddet Bonnie
Hvis Mille var blevet en dreng sku hun ha heddet Magnus

Hvor skægt :))
Vi har en LABR dulle.... Liva Anika Blum Rasmussen :D
Jeg er VILD med navnet Bjøn.... Havde en drøm da jeg var gravid at jeg fik to drenge der kom til at hedde Bjørn og Linus :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2008

TbCp

TinaB skriver:

Bamseboet skriver:

Min søn hedder Bjørn rytter ørholm.. Jeg har altid syntes at navnet Bjørn er ret sødt, så da vi kom ud fra 3d-4d scanningen og havde fået afvide, at det blev en dreng... så var vi ikke i tvivl han sku hedde Bjørn....
Dengang hed jeg jensen til efternavn og min mand hed Larsen... så Bjørn blev døbt : Bjørn Rytter Ørholm Larsen... altså initialerne BRØL set synes vi er meget sjovt... efter som han også er født i løvens tegn.... :D
(-Vi har nu alle fået slettet Larsen og Jensen)

Min datter hedder Mille... men ved faktisk ikke helt hvordan det gik til, men det hed hun også fra den dag vi kom ud fra 3d-4d scanning... :D

Hvis bjørn var blevet en pige sku han ha heddet Bonnie
Hvis Mille var blevet en dreng sku hun ha heddet Magnus

Hvor skægt :))
Vi har en LABR dulle.... Liva Anika Blum Rasmussen :D
Jeg er VILD med navnet Bjøn.... Havde en drøm da jeg var gravid at jeg fik to drenge der kom til at hedde Bjørn og Linus :D

Der skulle så stå BJØRN og ikke Bjøn

Anmeld

8. marts 2008

A.

Ja vi eller måske jeg har valgt Mathinus fordi det skulle være noget med M og skulle passe til Marcel, Malik og Mitzie og så vil jeg har et specielt navn så blev det en Mathinus..synes bare at det er et rigtigt flot navn så nu håber jeg bare at når jeg har født passer det navn til den lille..skal til 4d scanning på fredag så må vi se om han ligner en Mathinus:P hehe

Anmeld

8. marts 2008

MUTT3

Her er vi DYBT uenige omkring navne.

Nicklas hedder Nicklas efter en meget lang snakken frem og tilbage, første forslag på bordet var Lau. Der fik far lov at bestemme mest, han syntes Nik, det gjorde jeg ikke og gik med til Nicklas (en del mod min vilje)

Tascha hedder det fordi jeg kan lide det, og jeg havde retten til at bestemme mest, så Tascha blev det, vel at bemærke efter mindst 50 andre forslag.

Josefina kommer til at hede det (i morgen) fordi... Ja enige kunne vi ikke blive, en dag skulle vi have byttet en flyverdragt i Ønskebørn, da vi havde besluttet hvad vi ville have i stedet var alle ekspidienter optaget, det var de i 1 time (nej vi kunne ikke bare gribe flyverdragten og gå de havde lagt den ud bag ved) da vi havde gloet forretningen i gennem 3 gange, begyndte gemalen at læse navnene på nogle navnesutter, og spurte til Josefine, det var jeg med på, da vi kom hjem kunne jeg se at lidt for mange har det navn, og foreslog så Josefina, jo sagde gemalen. Det tyggede vi så lidt på, og hver i sær byttede vi mening gemalen blev til Josefina og jeg Josefine, sådan gik vi og byttede plads, til sidst skar jeg i gennem og sagde: "Vi laver en fanmilie aftemning" så de 2 store blev spurt hvad de syntes, det endte ud i en 3 mod en på Josefina, så Josefina bliver det.

Mellemnavnet er mit familie navn, og efternavnet er gemalens, hvilket også er et familienavn (det er ligefrem adeligt) vi var ved at overveje at tage hans mellemnavn med også, for også det er et familie navn, man ikke støder på hvor som helst, men droppede det for at der ikke skulle blive for mange navne, ungerne får problemer nok med at hede det de hedder.

Anmeld

4. juni 2008

Chamomile

Fleur Celina, men Fleur i daglig tale. Hørte navnet Fleur i en film for flere år tilbage, og sagde til kæresten at hvis vi fik en datter, skulle Fleur være navnet. Og det blev det så. Celina er fordi, vi også var faldet for det navn, men ikke ville opgive Fleur.

Anmeld

5. juni 2008

EliasNoah

Vores børn hedder Elias og Noah.
Noah er et især populært navn, men det var ikke grunden til vi valgte det.

Vi ville gerne have de skulle have et bibelsk navn, hvor de havde en stor betydning i biblen. Vi kunne på ingen måder have en Elias og en Kain feks. Så det blev Elias og Noah.

De næste drenge skal hedde Zakarias eller Lucas. Vi har ingen ide om pigenavne. Jeg tror ikke vi får piger, men et rent dreng fodbold hold:D

Vi havde dog andre navne i tankerne som
Valdemar
Frederik
Tristan

Anmeld

5. juni 2008

Balderson

Hej

Vores dreng skal hedder Christian Julius (L)

Efter 3D skanningen var det tydeligt at se at det var en dreng vi ventede os :D

Så navnet lå lige til :)

Mvh

Anmeld

15. juni 2008

Kiri´s mor

Her hedder Prinsessen Kiri. Vi havde mange navne oppe at vende, man da min mands veninde kom med forslaget Kiri var vi solgt. Har så senere fundet ud af at det betyder lille blomst(L)

Vi syntes hun skulle have et kort fornavn, da vi har lange efternavne og jeg har selv et langt fornavn og det føles næsten som at skrive en roman når jeg skal skrive mit fulde navn hehe :D

Så hendes fulde navn er Kiri Reeckmann Thomsen

Vi er kun 5 i hele DK der har kombinationen Reeckmann Thomsen til efternavn. det er lidt vildt at tænke på 8D

(H)

Anmeld

23. juni 2008

Skovsende

Vores datter hedder Yannah Anne Skovsende Heymans

Vi ville have et internationalt navn da vi er en dansk/belgisk familie og på det tidspunkt hvor fødslen fandt sted var bosat i spanien, så det skulle være et navn som kunne gå sig mange steder.
Og da vi en aften sad og snakkede navne og så film samtidig læste vi for inspiration rulletekstene bagefter og manden så navnet Jana, som vi var ret vilde med, men vi brød og ikke meget om stavemåden, og det blev så til Yannah.

Anne har hun efter min mormor
Skovsende er mit familie navn
Og Heymans er min mands familie navn.

Anmeld

23. juni 2008

Jan9e D

Min datter hedder Mathine, meget mod min mands vilje. Rent faktisk kunne vi slet ikke blive enige om noget som helst.

Vi var i beh for barnløshed og fik sat to æg op, folk omkring os spurgte lige fra starten om hvad de skulle hedde, og sagde at de skulle hedde Gustav og Dagmar. Dersværre gik det ene foster til. og så var der en lille spire tilbage, og så begyndte kampen om hvad den dog skulle hedde. For rent faktisk var Gustav og Dagmar sagt i spøg og ingen af og var helt vilde med de navne. Vi lå mile vidt fra hinanden, rent navnemæssigt. Så det endte med at min mand måtte beslutte navnte hvis det blev en dreng og mig hvis det blev en pige.

Min daværende mand ville ha at han skulle hedde Palnertoke eller Vallentin) Og jeg må indrømme at det ikke lige var min kop the, men nu var aftalen jo lavet, og kunne ikke lige løbe fra mit ord.
Jeg var ellers sikker på at hun enten skulle hedde Laura eller Sofie ( efter min tip-/oldemor lige op til jeg blev indlagt til aflastning før jeg fødte.) Og der hed næsten alle pigerne Sofie eller Laura, og så syntes jeg ikke lige at det var det hun skulle hedde.
Kom så i tanke om at min tip-/oldemor begge hed Mathine til mellemnavn, og syntes det lyd fantaskisk, og ikke Mathilde (skønt navn i øvrigt) som jeg kender en del der hedder.

Min mand ville ha at hun skulle have mit mallemnavn til mellemnavn, men nægtede at hun skulle hedde Christina (massebetegnelse i min årgang) men forslog så at hun fik hans mellemnavn Skjold og vores fælles efternavn Danielsen

Så i dag hedder min lille mirakkel pige Mathine Skjold Danielsen

Ja det belv vist til en længere smørre, det kunne jo være at jeg skal begynde at begrænse min ordstrøm.

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.