Må jeg spare penge op når jeg er på kontanthjælp/barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

mamax3

Noneother skriver:

Hold da op, det må de da vel ikke? Hvis man nu selv sparer lidt op af sin kontanthjælp??

Hmm.. Godt man kun har en måned tilbage af det shite..

Jamen jeg havde lavet en opsparing men fik besked på at jeg ikke måtte ha det... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Noneother

mamax3 skriver:

Jamen jeg havde lavet en opsparing men fik besked på at jeg ikke måtte ha det... 

Var det en opsparing du havde da du søgte kontanthjælp eller var det imens?

Anmeld

8. februar 2011

mamax3

Noneother skriver:

Var det en opsparing du havde da du søgte kontanthjælp eller var det imens?

imens...

Anmeld

8. februar 2011

line90

Det burde jo slet ikke være relevant eftersom kontanthjælpen kun lige dækker de udgifter man har. Forresten, hvorfor skulle man få kontanthjælp hvis man har penge sparet op til at leve for??? Burde kontanthjælpen så ikke gå til nogle der virkelig har brug for den?

Anmeld

8. februar 2011

Noneother

mamax3 skriver:

imens...

Sgu da noget underligt noget... -Det er jeg rimelig sikker på at de ikke må. Klagede du ikke over det?

De kan sgu da ikke forvente at alle ens konti rammer 0 nøjagtig før den 1. i hver måned. Så det sgu da ligegyldigt hvad kontoen hedder.

Problemet ligger nok i at reglerne tolkes SÅ forskelligt fra kommune til kommune...

Anmeld

8. februar 2011

Noneother

line90 skriver:

Det burde jo slet ikke være relevant eftersom kontanthjælpen kun lige dækker de udgifter man har. Forresten, hvorfor skulle man få kontanthjælp hvis man har penge sparet op til at leve for??? Burde kontanthjælpen så ikke gå til nogle der virkelig har brug for den?

10.000kr´s reglen er jo netop lavet fordi at selv på kontanthjælp burde du kunne ha´et "lille" sikkerhedsnet.

De skal sgutte blande sig i, om jeg bruger pengene fordi jeg har sat mig motordyrt, eller om jeg vælger at leve lidt billigere for så at lægge lidt til side hver måned. -De udregner det jo netop ikke efter dine udgifter.

Anmeld

8. februar 2011

mamax3

Noneother skriver:

Sgu da noget underligt noget... -Det er jeg rimelig sikker på at de ikke må. Klagede du ikke over det?

De kan sgu da ikke forvente at alle ens konti rammer 0 nøjagtig før den 1. i hver måned. Så det sgu da ligegyldigt hvad kontoen hedder.

Problemet ligger nok i at reglerne tolkes SÅ forskelligt fra kommune til kommune...

Det der menes med det er at du IKKE må ha en desideret konto til det... 

Anmeld

8. februar 2011

Noneother

mamax3 skriver:

Det der menes med det er at du IKKE må ha en desideret konto til det... 

Det er sgu da for mærkeligt. ...  Nå ja, men det er vel hvad man kan forvente af dem.

Anmeld

8. februar 2011

Aves.

line90 skriver:

Ja, det tænkte jeg også...udover det så lyder det godt nok også vildt hvis man ligefrem kan lave store opsparinger på kh, så får man vel mere end godt er?

Anmeld

8. februar 2011

line90

Noneother skriver:

10.000kr´s reglen er jo netop lavet fordi at selv på kontanthjælp burde du kunne ha´et "lille" sikkerhedsnet.

De skal sgutte blande sig i, om jeg bruger pengene fordi jeg har sat mig motordyrt, eller om jeg vælger at leve lidt billigere for så at lægge lidt til side hver måned. -De udregner det jo netop ikke efter dine udgifter.

Det er jeg godt med på. Synes bare det er meget urimeligt hvis en person der har en opsparing større end 10.000 kroner skal have penge. Virker helt forkert!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.