Multebær skriver:
Jeg må sige at lægen virkede ret overbevisende. Jeg fik kun foretaget CTG og tjekket blodtryk. Resultaterne fra dem var så fine at der ikke er grund til yderligere sagde han. Han virkede troværdig så jeg stoler på de har tjek på mig 
Lægen forklarede at chancen for komplikationer og især kejsersnit stiger når man begynder med igangsættelse ogderfor strækker han den når han ved at baby har det godt. Det argument købte både min kærste og jeg. Min kærstes datter (på 6 år) kom til verden på dramatisk vis med både ve-drop og akut kejsersnit til sidst så han har stor forståelse for at vi skal forsøge og se det kan lade sig gøre af sig selv.
Men altså ihhhhhh hvor må der bare godt ske noget!!!
Jamen, selvfølgelig har han det godt!
Da jeg fødte min søn 19 dage over tid, var fostervandet også klart, og der var også nok af det, så det behøves jo ikke være et problem, fordi man går lang tid over!
Hans fødsel endte jo så også i kejsersnit efter igangsættelse, så jeg kan kun give lægen ret i hvert fald i forhold til mine egen erfaringer med to forskellige fødsler. Derfor har jeg også hele tiden sagt, at jeg hellere vil gå over end sættes i gang, men jeg må indrømme, at jeg er ved at være ret ambivalent.
Hvis bare hun ikke var så stor, ville jeg nok foretrække, at fødslen går i gang af sig selv, men hun vejer jo nok ca. 4 kg. nu, og synes godt nok, at det er ved at være på tide, hun kommer ud. Hvis jeg skal gå i ca. 10 dage mere, ender hun jo på 4,5 kg. hvis hun fortsætter med den fart!
Derudover kredser mine tanker også rigtig meget omkring det, at hovedet ikke står fast endnu. HVIS hun nu står med hovedet lige ned i stedet for at kigge til en af siderne, ville jeg ikke bryde mig, om at de tager vandet, for så kunne jeg ikke forestille mig, at hun ville kunne dreje hovedet, for så kommer stødpuden i form af fostervandet til at mangle og det bliver sværere for hende at dreje hovedet, så det kommer til at vende rigtigt...
Det var derfor, min søns fødsel endte i kejsersnit, fordi han heller ikke kiggede til en af siderne...der tog de vandet, da jeg var 3-4 cm åben, og jeg kæmpede i flere timer uden jeg ville åbne mig mere pga. hans hovedstilling var forkert...
De må ikke sætte mig i gang med piller pga. tidligere kejsersnit, og så kan jeg ikke lige se, hvilke muligheder, der er tilbage, end bare at gå, til det går i gang af sig selv...