Børneopsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Tkcuf

Jeg sætter 100kr til dem hver, ind hver måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Sjl-msl-Mkl

*Sofie* skriver:

Hej med jer

Jeg er lidt nysgerrig. Har jeres børn en børneopsparing?
Malou ska ha en...har ikk fået oprettet en endnu, men nu ska det være Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om , hvor meget jeg ska indbetale.
Så derfor ville jeg lige lufte dette spørgsmål

Min datter har en børneopstaring som blev oprettet af min mormor og morfar til hendes dåb. Alt hvad hun fik af pengegaver og hvad jeg havde lagt tilside til dåben blev sat ind der.

Hver mdr. siden 10 måned 2008 har jeg sat 100 kr. ind. Nogen gange får hun 50 øre og andre små mønter i sin luffe sparegris, så det endte med for en mdr siden kunne der ikke være flere penge i, vi gik i banken med dem og der var sørme 530 kr. Malou Selma bestemte selv at de skulle sættes i banken.

Hendes konto er lukket til hun er 21 år.

Anmeld

2. februar 2011

NinaNymannMadsen

ville ha svaret andet.
det er min mormor der har oprettet en børneopsparing til min datter. og hun har sidste år indbetalt alt i alt 3000 på den hvilket er max man kan hvertfald med den børneopsparing der.
og det bliver nok gjort hvert år indtil hun er 18. selvf kan vi også selv sætte penge ind på den. men min mormor er stædig og vil selv styre hvad der kommer ind på den. asta får den så når hun bliver 18.

det er min mormors første barnebarn. og det er begrænset for hvor lang tid hun har tilbage selvom hun kun er 62.

Anmeld

2. februar 2011

wamse

Nej mine børn har ikkle en opsparing, det havde jeg heller ikke selv

Anmeld

2. februar 2011

Thereseh

Vi laver en opsparing når den lille er født, og siger til bedsteforældre at de gerne må give beløb til den, istedet for dåbsgaver, julegaver og fødselsdagsgaver den første tid. 

Derefter tror jeg at vi regner med at indbetale 300 kr om måneden 

Anmeld

2. februar 2011

Anonym

Vores børn har fået en børneopsparing af bedsteforældrene. De får 10.000kr hver, men ikke på engang, det er et eller andet skattemæssigt, men jeg tror det er 2-3.000 kr om året i et par år indtil beløbet er indbetalt. Jeg har stemt blankt

Anmeld

2. februar 2011

Nemesis

Alle unger får 500 kr i kvartalet på deres børneopsparing.

Derudover har vi en anden konto til dem hvor der ryger 150 kr ind pr måned til nonfirmation, 18 års fest osv. Min den store bliver 18 om 2 år og så ryger de 150 ekstra over på jonas. der er nemlig indbetalt 300 kr til den store.

Derudover har farmor og farfar oprettet en spar18 konto hvor der sættes penge ind ved hver jul og fødselsdag. Dette er fordi de ellers ville bruge et astronomisk beløb på gaver og det synes vi faktisk ikke er nødvendigt, så hellere sætte dem til side.

De får hver et par tusind et par gange om året på den konto.

Sisse

Anmeld

2. februar 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
*Sofie* skriver:

Hej med jer

Jeg er lidt nysgerrig. Har jeres børn en børneopsparing?
Malou ska ha en...har ikk fået oprettet en endnu, men nu ska det være Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om , hvor meget jeg ska indbetale.
Så derfor ville jeg lige lufte dette spørgsmål

jeg har stemt blank. da vores søn får 750 kr på hans børneopsparing hver gang der går børnepenge ind.

man må max sætte 3000 kr ind om året og det passer ved at gøre det på den måde. og så mærker vi ikke det til dagligt at pengene skal indbetales, det går autonatisk og så oplever vi det først ved at vi så får det mindre i børnepenge.

Anmeld

2. februar 2011

Sildefisk

Her får begge børn max beløbet 3000 om året dvs 250 pr . mdr ind på hver deres konto

De har også bedsteforældre konto fra begge sider hvor de også får et beløb sat ind hver måned

Anmeld

2. februar 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Sofus har en børneopsparing, hvor vi sætter max beløbet på 3.000 kr. ind årligt. (250 kr./mdr) Vi har valgt at låse den til han fylder 21.

Derudover har han en børnekonto, hvor vi sætter penge ind når han f.eks. får nogle til jul og fødselsdag. (Jeg mener, at der pt. står ca. 6.000 på den)

Line.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.