Børneopsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

acdp8620 skriver:

Det er en speciel konto, som nordea har, hvor der ikke er noget maks for hvad man må sætte ind på den. Renten er vidst nok den samme som på børneopsparingen. Defor har vi valgt at oprette den til hende også, så når der er overskud i budgettet, så ryger der lidt ekstra ind på den

Vi har også en junior konto til både Mathilde og Frederikke i Nordea, men vidste ikke at renten er den samme som på en børneopsparing... Det lyder da næsten for godt til at være sandt. Men hvis det er tilfældet, så skal vi da vidst lidt oftere i banken med penge på deres kontoer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Plysbjørnen

*Sofie* skriver:

Mystisk...de sidste tre svarmuligheder kom ikk med...
Det sku også ha være muligt at svare
- Indbetaler mere end 500 kr
- Nej mit/mine barn/børn har ikk nogen børneopsparing
- Andet

Sorry

Vi sætter 100,- ind hver måned på begge børneopsparinger

Anmeld

2. februar 2011

Anonym

vi har børneopsparing til alle vores børn, og vi indsætter minimum 1000 kr. om året pr. konto.

Men opsparing vil jeg efterhånden ikke kalde det - vores rente er lavere end inflationen, så det er mere en nedsparing i mine øjne.

I starten fik vi ca. 4-6% i rente, men den er nu langt nede under 2% altså under inflationsniveau. Vi overvejer hvorvidt vi skal flyttet opsparingerne til det sted med højere rente. Det har vi gjort før, men det giver besvær fordi bankerne kører op og ned med renterne som det passer dem, og så kan vi jo løbende hele tiden flytte dem.

Anmeld

2. februar 2011

piadas

Vi sætter kr. 3.000,- ind om året på vores børns børneopsparinger. Derudover har de en eventyrkonto, som er en konto, man kan sætte ind og hæve på alt det man har lyst - altså lidt lige som en almindelig lønkonto. Den bruger vi, når vi tømmer sparegrisen, til fødselsdagsgaver osv. Så har de lidt ekstra opsparing på den måde.

Derudover har vi en konto i vores eget navn, hvor vi sætter kr. 500,- ind om måneden. Den er beregnet til konfirmation, barnedåb osv.

Et godt tip (jeg er selv kunderådgiver i et pengeinstitut). Det er en god ide at binde børneopsparingen til det 21. år - jeg taler af egen erfaring!! Jeg fik selv først min børneopsparing udbetalt, da jeg var 21 år. Den gik til møbler, indskud i lejlighed osv. Jeg er sikker på, at hvis jeg havde fået den, da jeg var 18 år, var den gået til tant og fjas, fordi de tre år altså bare gør rigtig meget! Men altså selvfølgelig - alle er jo forskellige, så det betyder jo ikke, at dine børn nødvendigvis vil klatte pengene væk! Jeg kan bare se fra mit job, at de som får pengene udbetalt senere også bruger dem mere fornuftigt.

Anmeld

2. februar 2011

astridt

Så vidt jeg er oplyst kan man ikke spærre opsparingskontoer i mere end 7 år ad gangen! Når man så kommer tæt på de syv år bliver man bedt om at tage stilling igen!

vi har lavet en opsparing til vores datter, hvor vi hvert år til jan. sætter 3000 kr ind -det skal lillesøster også have når hun kommer til verden.

Vores plan er at nå de skal konfirmeres tages noget af udgiften fra opsparingen -så bliver den lukket igen til de er 18 år -så får de betalt deres kørekort og derefter lukkes den igen til de er 21 år (som er max længde). Først der får de hele opsparingen til deres fulde rådighed.

Denne løsning har vi valgt, da vi mener, at hvis de som 18 årige får den til friafbenyttelse, vil mange af pengene "bare" blive brugt på sjov og ballade. Vi vil gerne det bliver en hjælp, når de skal ud og studere, have bolig og evt. bil.

Mvh Astrid

Anmeld

2. februar 2011

SussieThyssen

*Sofie* skriver:

Hej med jer

Jeg er lidt nysgerrig. Har jeres børn en børneopsparing?
Malou ska ha en...har ikk fået oprettet en endnu, men nu ska det være Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om , hvor meget jeg ska indbetale.
Så derfor ville jeg lige lufte dette spørgsmål

Mine børn har haft børneopsparing fra de blev født med 100 kr ind om måneden på hver.
Dog ikke den ældste, da hun vist var 6-7 år inden det blev "opfundet".
Den fik/får de så til udbetaling når de bliver 18 og det er god lille slat penge til hjælp til kørekort, flytte hjemmefra, studier eller den slags nyttige ting.
De er alle vokset op med viden om den, og at den ikke er til fest og farver, men ment som en hjælp til livet. Og det har de brugt det til.
Nickolai har jo så sin tilgode til han bliver 18

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. februar 2011

JulieE

Begge mine har en børneopsparing som de fik af farmor og farfar i navngivningsgave. der bliver der sat 100 kr ind hvermåned fra hver sæt bedsteforældre dvs 200 kr om mdr Rigtig dejlig gave

Anmeld

2. februar 2011

LilyMarleen

Alexander får først sin når han er 21år. Så har han forhåbentligt brugt sin egen penge til at spille fjollet teenager med. Så han kan bruge de penge til noget mere fornuftigt. Vi syntes ikke at børn på 18 er gamle nok

Anmeld

2. februar 2011

Lisa får sin når hun bliver 18! Jeg synes ellers det skulle være 21, men Kim mente 18, så jeg overgav mig!

Vi sætter 3000,- ind på én gang, og det er når der kommer børnepenge, i 7 månede.. Synes det er en månede hvor der ikke er de vilde behov for tøj osv til barnet! Så de ryger ind der...

Det er 250,- om måneden, men det bliver det jo ik ved med at være, itakt med at satsen for børnepenge falder jo ældre hun bliver!

Stine og Lisa.

Anmeld

2. februar 2011

oo

min mor har lavet en barnebarns konto til Sol hvor hun sætter penge ind. jeg ved faktisk ikke engang hvad hun sætter ind om måneden

vi vil også lave en, tror jeg. men lige nu er børneopsparingen at vi investerer alt hvad vi har i, at jeg tager et ekstra år hjemme på orlov med Sol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.