Vi sætter kr. 3.000,- ind om året på vores børns børneopsparinger. Derudover har de en eventyrkonto, som er en konto, man kan sætte ind og hæve på alt det man har lyst - altså lidt lige som en almindelig lønkonto. Den bruger vi, når vi tømmer sparegrisen, til fødselsdagsgaver osv. Så har de lidt ekstra opsparing på den måde.
Derudover har vi en konto i vores eget navn, hvor vi sætter kr. 500,- ind om måneden. Den er beregnet til konfirmation, barnedåb osv.
Et godt tip (jeg er selv kunderådgiver i et pengeinstitut). Det er en god ide at binde børneopsparingen til det 21. år - jeg taler af egen erfaring
!! Jeg fik selv først min børneopsparing udbetalt, da jeg var 21 år. Den gik til møbler, indskud i lejlighed osv. Jeg er sikker på, at hvis jeg havde fået den, da jeg var 18 år, var den gået til tant og fjas, fordi de tre år altså bare gør rigtig meget! Men altså selvfølgelig - alle er jo forskellige, så det betyder jo ikke, at dine børn nødvendigvis vil klatte pengene væk!
Jeg kan bare se fra mit job, at de som får pengene udbetalt senere også bruger dem mere fornuftigt.
Anmeld