Børneopsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Anonym

vi sætter fast 200 kr ind hver måned, så er der lidt luft hvis hun får lidt i gave.

Derudover har hendes farmor og farfar lavet en børnebørns konto, som de sætter penge ind på, den må man sætte tror det er 5000 ind på om året.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

vi har lavet en konto der egentlig er en pensionsopsparing, den giver flere renter og der er ingen loft på.. ret smart... vi sætter så 915 kr ind, og så har vi uden renter 220000 når Laura er 20 år.. Vi har nemlig bestemt det skal være sådan at vi så laver et forældrekøb, inkl møbler... Jeg boede selv på et ret lille værelse da jeg flyttede hjemmefra, og synes ikke Laura skal det.. Vi har ikke taget stilling til hvad vi gør med barn nummer 2, da vores indkomst er noget kun højere til den tid..
Samtidig har hun sin sparegris hvor jeg smider 10 kr hver mdr, og så hvis jeg har andre småpenge indimellem, og selvfølgelig hvis hun får penge af bedsteforældre.. Fx til påske, jul, fødselsdag osv osv.. Dem fra sparegrisen sætter vi så engang imellem ind på børneopsparingen i banken, og dem får hun så til at hygge sig for..

Men hvis I tager pengene ud om 20 år, kommer I så ikke til at betale meget i gebyr for at hæve en pensionsopsparing før tid?

Anmeld

2. februar 2011

L.J.L

Vores dreng fik sin børneopsparing af sin farmor og farfar i sin første julegave, sammen med 500kr indsat på kontoen. Herefter betaler mig og min mand hver især 50kr ind på kontoen hver mdr.

Udover kontoen har han en sparegris hvor han får en mønt i en gang i mellem når bedsterne er på besøg, de ryger så også ind på opsparingen når grisen er fyldt

Anmeld

2. februar 2011

Pige2009

*Sofie* skriver:

Hej med jer

Jeg er lidt nysgerrig. Har jeres børn en børneopsparing?
Malou ska ha en...har ikk fået oprettet en endnu, men nu ska det være Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om , hvor meget jeg ska indbetale.
Så derfor ville jeg lige lufte dette spørgsmål

Laura har en og der indbetaler jeg, hvad man max må om året, hvilket er 3000 kr., så det er 250 kr. om måneden.

Desuden har hun en anden ekstra opsparing, som jeg løbende indbetaler til - ca. 100 kr. om måneden og andre gange et lidt større engangsbeløb

Anmeld

2. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi betaler 100 kr. pr. mdr. ind på hver af Luka og Lina's konto

Anmeld

2. februar 2011

Nadia&Daniel

Vi har:

Børnebørnsopsparing (gave fra farmor og farfar til Laura's barnedåb den 12. feb.): ved endnu ikke hvad vi sætte ind der om mdr.

Gevinstopsparing til konfimation (både til Laura og den nr. 2): 100.- om mdr.

Juinoropsparing: til pengegaver fra familien til jul/fødselsdag, vist jeg sælger noget af hendes legetøj/tøj, lidt fra børnepenge, og hendes spargris.. 

Anmeld

2. februar 2011

Pige2009

tinasmor skriver:

Vi betaler 250 kr. pr måned til den børneopsparing vi har i banken (den hvor der er et max beløb om året) og ud over den så betaler vi samlet ca 250 kr. hver til hende til en Pondus opsparing. Derudeover har vi en lille konto (vores egen) hvor det kun er 50 kr hver om måneden, det skal gå til kørekort og konfirmation. Når der kommer en lillesøster, skal vi reducerer en smule. på Pondus kontoen.

Jeg har gjort nøjagtigt det samme, for så et det ikke så dyrt til den tid

Anmeld

2. februar 2011

*Sofie*

Tusind tak for alle jeres svar.
Det er faktisk lidt fedt at se hvordan I andre gør

Anmeld

2. februar 2011

Laura.

Vi skal have lavet en til vores datter og vi har snakket om at lægge 200,- ind på den om måneden, så vi hver giver 100,-

Anmeld

2. februar 2011

acdp8620

tinasmor skriver:

Har ikke hørt om Junior konto. Får man gode renter på den (jeg mener er det en speciel konto, eller bare jer selv der kalder den junior konto?

Det er en speciel konto, som nordea har, hvor der ikke er noget maks for hvad man må sætte ind på den. Renten er vidst nok den samme som på børneopsparingen. Defor har vi valgt at oprette den til hende også, så når der er overskud i budgettet, så ryger der lidt ekstra ind på den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.