Børneopsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

acdp8620

Vi har både en børneopsparing OG en junior konto. vi sætter 100,- ind om måneden på dem hver.

Børneopsparingen er udelukkende til Sarah når hun blver 18 og juniorkontoen er  til at betale en evt, konfirmation/fest/gave når den tid kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Valle81

*Sofie* skriver:

Hej med jer

Jeg er lidt nysgerrig. Har jeres børn en børneopsparing?
Malou ska ha en...har ikk fået oprettet en endnu, men nu ska det være Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om , hvor meget jeg ska indbetale.
Så derfor ville jeg lige lufte dette spørgsmål

Asta har men vi har endnu ikke fået lavet til Anton.

Med Asta's smider vi 100 kroner ind om måneden.

Man må maks betale 3000 ind om året og ialt 36000 på hele dens levetid:0)

Anmeld

2. februar 2011

Anonym

Vi har valgt og sætte 3000 kr ind med det samme... Lige nu har vi "kun" min datter, men når lillebror kommer til verden bliver hans også oprettet med det samme med 3000 kr. så de begge får samme beløb og starte op fra.

Vi vælger så fra næste år, dvs. 1/1 2012 og sætte 250 kr til dem hver, samtidig har/får begge børn deres egen konto hvor alle penge fra fødselsdag/jul/andre gaver kommer ind. Disse kontoer bliver kun brugt til evt. konfirmation eller hvis de har nogle ting som vi ikke mener de har behov for men som de bare VIL ha. f.eks komplet værelse af "Peter Pedal" lige efter vi har malet "Hello Kitty"

Anmeld

2. februar 2011

tinasmor

*Sofie* skriver:

Det er da egentlig ret smart at ha en anden konto til kørekort osv

Ja min mand synes det var ret dumt. Men jeg overbeviste ham om, at de 50 kr. vi hver sætter ind om måneden, er jo ikke nogle vi "opdager" vi ikke har. Og når de 18 år er gået, så er der 21.600 kr. Så kommer der renter oveni. Vi regner med at bruge de 15.000 kr til konfirmation (eller rejse eller hvad hun nu vil) og når man står midt i det, så er det jo mange penge. Så selv om, der er mange år til inden man i virkeligheden behøver bekymre sig om det, så tror jeg alligevel man bliver glad for det, når tiden nærmer sig.

Anmeld

2. februar 2011

M.O.A.R.

Vi sætter 100 kr af hver måned.. '

Anmeld

2. februar 2011

tinasmor

acdp8620 skriver:

Vi har både en børneopsparing OG en junior konto. vi sætter 100,- ind om måneden på dem hver.

Børneopsparingen er udelukkende til Sarah når hun blver 18 og juniorkontoen er  til at betale en evt, konfirmation/fest/gave når den tid kommer.

Har ikke hørt om Junior konto. Får man gode renter på den (jeg mener er det en speciel konto, eller bare jer selv der kalder den junior konto?

Anmeld

2. februar 2011

Hansen97

Vi sætter 500kr ind hver 3. måned. Har 2 børn.

Anmeld

2. februar 2011

Brams

*Sofie* skriver:

Hej med jer

Malou ska ha en...har ikk fået oprettet en endnu, men nu ska det være Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om , hvor meget jeg ska indbetale.

Vi sætter 150 kr. ind til Lærke hver måned. Ikke så meget lige nu, men vi håber det kan bliver lidt mere senere hen. Hun har desuden en bedsteforældre konto hvor der bliver sat 100 kr. ind om måneden.

Hendes børneopsparing er låst til hun bliver 21 år

Anmeld

2. februar 2011

Anonym

vi har lavet en konto der egentlig er en pensionsopsparing, den giver flere renter og der er ingen loft på.. ret smart... vi sætter så 915 kr ind, og så har vi uden renter 220000 når Laura er 20 år.. Vi har nemlig bestemt det skal være sådan at vi så laver et forældrekøb, inkl møbler... Jeg boede selv på et ret lille værelse da jeg flyttede hjemmefra, og synes ikke Laura skal det.. Vi har ikke taget stilling til hvad vi gør med barn nummer 2, da vores indkomst er noget kun højere til den tid..
Samtidig har hun sin sparegris hvor jeg smider 10 kr hver mdr, og så hvis jeg har andre småpenge indimellem, og selvfølgelig hvis hun får penge af bedsteforældre.. Fx til påske, jul, fødselsdag osv osv.. Dem fra sparegrisen sætter vi så engang imellem ind på børneopsparingen i banken, og dem får hun så til at hygge sig for..

Anmeld

2. februar 2011

quar20

*Sofie* skriver:

Hej med jer

Vi sætter 150kr af ind til begge børn - altså 300kr om måneden i vores budget..

Derudover har de begge en børnebørnskonto - hvor farfar og farmor sætter 50kr ind hver måned

Min far sætter 50kr ind hver måned.

Min mormor altså deres olde sætter 50kr ind hver måned..!!

Alle kontoer er sat til 18 år..!!

Derudover sparer vi op til konfirmationer osv..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.