Medicinrester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Bondepigen

kitty skriver:

Der er meget forskelligt fertilitetsmedicin, og man får udstedt en dosis der passer til den enkelte. Jeg fik f.x. en meget lav dosis, og blev overstimmuleret af det. Nogle danner ikke æg på det dobbelte.

Jeg vælger ikke at diskutere det yderligere, for jeg er dybt uenig i "det sorte marked", brugerbetaling ellr ej. Det var bare for at give et lille billede af, at det ér receptmedicin, og meget specifikt for hver enkelt kvinde i behandling. Jeg tror simpelthen ikke man kan sige der er nogen "standard pakke".

Nej jeg synes osse det er farligt, men kunne sikkert godt blive så desperat at jeg gjorde det alligevel... Men det er en stor risiko at tage... Min niece var i hvert fald dødsyg af overstimulering, så det skal man virkelig tænke nøje over, inden man leger med sit liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

otlitrom

bondepigen skriver:

Nej jeg synes osse det er farligt, men kunne sikkert godt blive så desperat at jeg gjorde det alligevel... Men det er en stor risiko at tage... Min niece var i hvert fald dødsyg af overstimulering, så det skal man virkelig tænke nøje over, inden man leger med sit liv.

Enig! Og jeg kan godt forstå det sker. Jeg har også selv siddet i behandlingssituationen, hor intet i ens liv er, som man havde planlagt. Men det er ulovligt at sælge medicin! Og så langt tror jeg ikke jeg vil gå..

Anmeld

2. februar 2011

Bondepigen

Fenja09 skriver:

Forstår ikke lige, at folk skriver at de er bange for at deres børn eller dyr får fingrene i det - vores medicin er i et skab højt oppe, hvor kun voksne mennesker kan nå det

Det er jo ikke det medicin du har derhjemme, vi er bange for kommer i de forkerte maver.... For det opbevarer folk selvfølgelig forsvarligt for børn...

Det er det medicin du smider ud, de kan komme til at spise, hvis noget havner ved siden af skraldebilen i stedet for i den.... Og de dyr der render rundt på lossepladser og spiser madaffald..de kan jo sagtens komme til at æde en pille eller noget.

Jeg er faktisk meget ked af at folk ikke smider deres medicinaffald på apoteket....for mig er det lige så slemt, hvis et barn finder en farlig pille som ligner slik, som hvis de finder en brugt kanyle...

Anmeld

2. februar 2011

Bondepigen

kitty skriver:

Enig! Og jeg kan godt forstå det sker. Jeg har også selv siddet i behandlingssituationen, hor intet i ens liv er, som man havde planlagt. Men det er ulovligt at sælge medicin! Og så langt tror jeg ikke jeg vil gå..

Jeg kunne bestemt heller ikke finde på at sælge det! Jeg kunne måske finde på at købe det billigt af andre, så gik det da kun ud over mig selv, hvis det var...

Men sælge og bringe andres liv i fare...Nej, aldrig!

Anmeld

2. februar 2011

Fenja09

bondepigen skriver:

Det er jo ikke det medicin du har derhjemme, vi er bange for kommer i de forkerte maver.... For det opbevarer folk selvfølgelig forsvarligt for børn...

Det er det medicin du smider ud, de kan komme til at spise, hvis noget havner ved siden af skraldebilen i stedet for i den.... Og de dyr der render rundt på lossepladser og spiser madaffald..de kan jo sagtens komme til at æde en pille eller noget.

Jeg er faktisk meget ked af at folk ikke smider deres medicinaffald på apoteket....for mig er det lige så slemt, hvis et barn finder en farlig pille som ligner slik, som hvis de finder en brugt kanyle...

Så skal man jo smide pillerne ud enkeltvis - hvis man har smidt dem i en lukket plastikpose, så tvivler jeg stærkt på at et barn eller et dyr vil spise dem.

Og ja kan godt se, at det ville være rigtig træls, hvis et dyr eller barn spiste en pille, som er røget ved siden af affaldscontaineren - det ville jeg også synes hvis det var mit barn - men altså tror godt nok at sandsynligheden for det er ganske ganske lille. Og som sagt smider jeg ikke medicin ud, som er "farligt". Det er noget andet, hvis det er morfin eller kemomedicin.

Anmeld

2. februar 2011

Bondepigen

Fenja09 skriver:

Så skal man jo smide pillerne ud enkeltvis - hvis man har smidt dem i en lukket plastikpose, så tvivler jeg stærkt på at et barn eller et dyr vil spise dem.

Og ja kan godt se, at det ville være rigtig træls, hvis et dyr eller barn spiste en pille, som er røget ved siden af affaldscontaineren - det ville jeg også synes hvis det var mit barn - men altså tror godt nok at sandsynligheden for det er ganske ganske lille. Og som sagt smider jeg ikke medicin ud, som er "farligt". Det er noget andet, hvis det er morfin eller kemomedicin.

En voksen panodil er da osse farlig for et barn, og spiser det to, er det dobbelt så farligt. Synes det er lidt en lad holdning at have, og virker bare som dovenskab i mine øjne.

Selv om du putter det i en pose, kan et dyr jo godt komme til at rive hul på den. Kan godt være risikoen er meget lille, men den er der, og det er i mine øjne nok.

Anmeld

2. februar 2011

AnneBJ

bondepigen skriver:

En voksen panodil er da osse farlig for et barn, og spiser det to, er det dobbelt så farligt. Synes det er lidt en lad holdning at have, og virker bare som dovenskab i mine øjne.

Selv om du putter det i en pose, kan et dyr jo godt komme til at rive hul på den. Kan godt være risikoen er meget lille, men den er der, og det er i mine øjne nok.

Enig

Anmeld

2. februar 2011

Fenja09

bondepigen skriver:

Du skal da have lov at synes min holdning er lad, men det giver ikke et særlig godt grundlag for debat, at skrive sådan.

Så jeg undlader at kommentere mere af dit

Anmeld

2. februar 2011

Bondepigen

Fenja09 skriver:

Du skal da have lov at synes min holdning er lad, men det giver ikke et særlig godt grundlag for debat, at skrive sådan.

Så jeg undlader at kommentere mere af dit

Jeg er da ked af, hvis min mening sårer dig, det var ikke meningen... Desuden er du jo ikke den eneste, der ikke afl. medicinrester på apoteket, og jeg vil bare gerne gøre opmærksom på at det er farligt både for dine, andres og mine børn og dyr ikke at gøre det.

Anmeld

2. februar 2011

Laulund87

Jeg har aldrig haft medicin rester, men hvis jeg havde, blev de da afleveret. Det troede jeg var en selvfølge for alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.