Mælkeallergi??? Ååhh nej, blev da helt ked!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2011

Tina2

Tina2 skriver:

Har ikke læst alle svarene til dig, men jeg har en søn der havde mælkeallergi... Han er dog vokset fra det, bli'r snart 4 år....

Han blev ammet til han var knap 9 mdr. Fik derefter Nan om aftenen og var lidt forkvalmet, men ikke noget vi tænkte nærmere over.

Da han var 10 mdr fik han skoldkopper. Han havde det skidt og ville IKKE ha' alm mad, KUN MME..... Og det var jo Nan..... Han var SÅ syg... Kastede op mange gange om dagen og tilmed havde han over 500 skoldkopper, lægen var helt chokeret!!!!!

Han tabte sig 1,6 kg på en uge pga alt det opkast  Jeg tabte mig 2½ kg af ren bekymring, havde det så skidt, men anede ikke hvorfor han var så ramt.....

Husker ikke hvem der nævnte mælkeallergi, men fik hurtigt købt Nutramigen (den ville han helst ha) og det hjalp øjeblikkeligt.....

Fik henvisning til børnelægen hvor Milas blev testet. Fik først 5 ml mælk, sku så lege i venteværelset i ½ time, så 10 ml, vente ½ time, så 20, 30 osv.... Ved 50 ml kastede han op... Så han ku godt tåle brød osv der indeholdt mælk, for hans allergi kom ved 50 ml+....

Da han var omkring 2 år fik han "kun" eksem i knæhaserne hvis han fik mælk (vi skulle prøve med mælk ind imellem) Først nu her omkring 3½ års alderen kan han drikke mælk uden det generer ham... Men han får ikke mælk hver dag og får stadig havremælk på sine havregryn om morgenen.

Hans storesøster fik profylac fra jeg stoppede med at amme da hun var 3½ mdr og til hun var 4½ mdr. Hun udviklede så pollenallergi da hun var lidt over tre år og er pt i en 3 år lang vaccine mod birke- og græspollen, men særdeles god virkning, hun får INGEN medicin mere....

Hun fik de første 1½ år medicin mod astmatisk broncitis, hun hostede fuldstændig vanvittigt... Men hun har aldrig haft AB!!! Tilsidst stod jeg hos lægen og hamrede i bordet og sagde at nu måtte han *biiiiiiip* give hende en henvisning til børnelægen!!!!! (Jeg var SÅ gal og SÅ frustreret) Og det fik vi, og det tog ham 10 min at konstatere hun havde allergi!!!!

Milas har aldrig vist tegn på pollenallergi, og håber heller ikke der kommer noget... Nu er han ovre mælkeallergien, det er dejligt  Og Filuca er medicinfri og færdig med de 3 år i vaccine til september

Jeg har så en bette trunte på knap 5 mdr som jeg stadig ammer 100%, hun begyndte på lidt grød igår og det er selvfølgelig lavet på profylac... Hun får intet komælk før tidligst i 3 års alderen.

Jeg giver de store en kalkpille hver dag, ingen af dem indtager særlig meget mælk eller mælkeprodukter.... Milas får havremælk på sin morgenmad. Milas fik en ordentlig flaske nutramigen hver aften indtil han var lidt over 1½ år....

Held og lykke!

Fik ikke lige skrevet i forbindelse med de skoldkopper at han jo var så ramt af dem fordi hans immunforsvar gjorde hvad det kunne for at få det mælk ud af kroppen, så kunne slet ikke hjælpe ham i forbindelse med de skoldkopper

Vil også lige sige at både min mand og jeg har allergi. Thomas har pollenallergi for birk, græs og bynke. Han startede i vaccine sammen med Filuca men stoppede her i sommer, da han desværre er bland de 3% den vaccine IKKE virker på....

Tilmed kan han ikke spise skrællen på rå frugt, nødder osv.

Jeg har allergi overfor skaldyr....

Filuca er EKSTREM allergisk overfor peanuts og har hele tiden epi-pen på sig, da hun reagerer ved at svulme op i hals og svælg...

Så allergi af både den ene og anden slags er bare SKOD! Men jeg vil sige at mælkeallergi er "nemmere" end fx glutenallergi....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

SussieThyssen

misslea skriver:

tak sussie....

vi skal til lægen nu her, så jeg er rigtig spændt på, hvad hun siger!!!

Ja - har også hørt, at profylac'en smager mindst grimt... så den hopper vi på, tror jeg!!!

Laver du lige en update på hvad lægen siger??

Anmeld

1. februar 2011

misslea

SussieThyssen skriver:

Laver du lige en update på hvad lægen siger??

Så har vi været ved lægen, og umiddelbart syntes hun ikke, at udslettet lignede mælkeallergi, men nærmere noget svamp!!!

Men som hun sagde, så er der meget stor forskel på, hvordan sådan en babyhud reagerer!!! Hun tog derfor nogle prøver af udslettet, som vi får svar på i løbet af ugen!!

Hun syntes dog, at vi skulle forsøge med Profylac i stedet for den alm MME... så vi har fået en grøn recept på det!!

Vi var MEGET spændte på, om Wilma ville spise det, når nu hun plejer at være vandt til Allomin, men joooo da, hun slugte GLAD 170 ml!!! Hun så lige lidt underligt på os lige da hun smagte Profylac'en for første gang, men efter første mundfuld røg det hurtigt ned... FEDT!!! Så skal vi da ikke bekymre os om, hvorvidt hun vil spise det!!!

Vi e rnu meget spændte på, om vi snart kan se en forskel på hendes afføring... men aner ikke, hvornår vi kan forvente et resultat...!!!

Anmeld

1. februar 2011

SussieThyssen

misslea skriver:

Så har vi været ved lægen, og umiddelbart syntes hun ikke, at udslettet lignede mælkeallergi, men nærmere noget svamp!!!

Men som hun sagde, så er der meget stor forskel på, hvordan sådan en babyhud reagerer!!! Hun tog derfor nogle prøver af udslettet, som vi får svar på i løbet af ugen!!

Hun syntes dog, at vi skulle forsøge med Profylac i stedet for den alm MME... så vi har fået en grøn recept på det!!

Vi var MEGET spændte på, om Wilma ville spise det, når nu hun plejer at være vandt til Allomin, men joooo da, hun slugte GLAD 170 ml!!! Hun så lige lidt underligt på os lige da hun smagte Profylac'en for første gang, men efter første mundfuld røg det hurtigt ned... FEDT!!! Så skal vi da ikke bekymre os om, hvorvidt hun vil spise det!!!

Vi e rnu meget spændte på, om vi snart kan se en forskel på hendes afføring... men aner ikke, hvornår vi kan forvente et resultat...!!!

Det plejer at virke ret hurtigt, hvis det er som jeg formoder, inden for et par døgn, måske allerede inden for de næste få timer.
Kommer an på hvor meget uorden der er i tarmfloraen.
Jeg er spændt på hvordan det går.
Krydser fingre helt vildt for at lilletrolden får ro i mavsen

Fint nok hvis hendes udslet ikke hænger sammen med mælken, det plejer det nu heller ikke, det er som regel kun maven, der bliver påvirket og den almindelige trivsel.

Anmeld

1. februar 2011

Tystys14

Hej derude....

Ja altså... i sidste uge skrev jeg lidt om, hvordan Wilma havde dårlig mave KONSTANT!!! Hun havde afføring en gang i timen, og det var fuldstændig tyndtflydende gul væske!!!

Det har fortsat nu ialt en uge, og det ser ikke ud til at blive bedre! Hun er stadig ikke hæmmet af det - er smadder glad, spiser GODT, har ikke feber osv!!

MEN... jeg er jo bange for, at un dehydrer osv!

Nåårh men.. jeg tog til åben-konsultation hos sundhedsplejerskerne idag, og fik en super sød og garvet SP'er til at se på hende!!

Hun synes selvfølgelig, at det virkede meget voldsomt med al den afføring, og spurgte grundigt ind til det! Jeg viste hende så noget rødt udslet, som Wilma har fået på sine arme...!! Det er ganske lidt, men det ligner lidt en form for børneeksem eller lign.

Da hun så det, kunne jeg godt se, at hun tænkte MEGET grundigt over dét, hun skulle til at sige.....

Men på en meget rolig, diplomatisk og forsigtig måde fik hun hentydet til, at Wilma måske er ved at udvile mælkeallergi!!!

Først fik jeg helt ondt i hjertet, og blev helt varm i kinderne.... puhaaa, det var sørme ikke lige dén besked, jeg havde forventet! SP'en sagde, at jeg lige skulle se tiden an et par dage, og hvis hverken maven blev bedre eller udslettet forsvandt, så skulle jeg kontakte min læge!!

Derudover fik jeg også dét råd at begynde på lidt grød til Wilma, da hun spiser HELT vildt meget, og er begyndt at vågne 2 gange om natten for at få mad, hvilket hun ikke har gjort siden, hun var 4 uger!!!

Nårh... men altså... søde piger - her er lidt spørgsmål!!??

Hvordan var symptomerne på mælkeallergi hos jeres guldklumper?

Hvad gjorde I, da det blev konstateret? Tænker her på kost!! Wilma er jo kun knap 4 mdr. så hun skal jo stadig have modermælk og MME, som hun får nu!

Og hvad med den grød opstart? Wilma ville smadder gerne have grøden.. Hun åbnede munden, da skeen kom, men hun kunne ikke rigtig finde ud af at få det ned i mavsen!!

HVor lang tid tog det, før jeres barn/børn havde lært det? Altså hvornår var mundmotorikken helt i top???

Jøsses... det var mange spørgsmål....!!! Håber sørme, at der sidder nogle kloge hoveder derude og kan komme med lidt gode råd til mig, som er helt ør i bolden lige nu

Har selv mælkeallergi, og reagere ved at få forkølelses ligne symptomer, og mellemøres betændelse, hvis jeg får mælk.  Somme tide også utroligt dårlig mave.

Min mor måtte ikke amme mig da jeg var lille, da det også gav en reaktion.

Anmeld

1. februar 2011

misslea

Tina2 skriver:

Fik ikke lige skrevet i forbindelse med de skoldkopper at han jo var så ramt af dem fordi hans immunforsvar gjorde hvad det kunne for at få det mælk ud af kroppen, så kunne slet ikke hjælpe ham i forbindelse med de skoldkopper

Vil også lige sige at både min mand og jeg har allergi. Thomas har pollenallergi for birk, græs og bynke. Han startede i vaccine sammen med Filuca men stoppede her i sommer, da han desværre er bland de 3% den vaccine IKKE virker på....

Filuca er EKSTREM allergisk overfor peanuts og har hele tiden epi-pen på sig, da hun reagerer ved at svulme op i hals og svælg...

Så allergi af både den ene og anden slags er bare SKOD! Men jeg vil sige at mælkeallergi er "nemmere" end fx glutenallergi....

Hej Tina....

1000 tak for die svar!!! Og puha sikke en omgang I har været igennem.... det lyder sørme hårdt!!

Vi har været til lægen med Wilma idag, og hun var meget i tvivl om, hvorvidt udslettet på hendes arme var mælkeallergi... det lgnede nærmere svamp! Men der er taget prøver af det, så vi får svar i løbet af ugen!

Hun anbefalede dog at vi gav Wilma Profylac for at se, om det kunne have en virkning på hendes mave, for hold da op, hvor det bare står ud af hende KONSTANT!! Ca. 2 gange i timen!

Er meget spændt på, om Profylac'en har en virkning, og hvor hurtigt det vil gå!!

Anmeld

1. februar 2011

misslea

SussieThyssen skriver:

Det plejer at virke ret hurtigt, hvis det er som jeg formoder, inden for et par døgn, måske allerede inden for de næste få timer.
Kommer an på hvor meget uorden der er i tarmfloraen.
Jeg er spændt på hvordan det går.
Krydser fingre helt vildt for at lilletrolden får ro i mavsen

Fint nok hvis hendes udslet ikke hænger sammen med mælken, det plejer det nu heller ikke, det er som regel kun maven, der bliver påvirket og den almindelige trivsel.

Uuhh det kunne være SÅ dejligt, hvis Wilma snart kan få lidt ro i maven....!! Så håber sørme, at det kommer til at gå, som du forudser

Vi havde aldrig selv gættet på mælkeallergi, da der slet ikke er nogle i familien, der er allergikere...!!

Anmeld

1. februar 2011

<3

misslea skriver:

Uuhh det kunne være SÅ dejligt, hvis Wilma snart kan få lidt ro i maven....!! Så håber sørme, at det kommer til at gå, som du forudser

Vi havde aldrig selv gættet på mælkeallergi, da der slet ikke er nogle i familien, der er allergikere...!!

for det IKKE er allergi

Anmeld

1. februar 2011

SussieThyssen

misslea skriver:

Slet ingen, der har lidt niven i maven ved indtagelse af mælk og mælkeprodukter eller som ikke finder behag ved det?

Anmeld

1. februar 2011

linemus

Tina2 skriver:

Hej Tina

Jeg synes godt nok, det lyder uhyggeligt med alt det allergi I har i familien. Puha, det er ikke rart. Har I overvejet helt at droppe mælk og mælkeprodukter? Jer allesammen?

Jeg spørger, fordi vi her i huset er stoppet med at drikke mælk og kun får lidt smør og ost - af den grund at vi mener, mælk er skadeligt for kroppen og ikke gavner, som vi ellers er opdraget med. Min mand har haft allergi i mange år mod pollen, birk osv. og samtidig har han ikke kunnet tåle nødder og næsten al slags frugt. Efter han er stoppet med mælk, er hans allergi mod frugt og nødder forsvundet. Han spiser i dag store mængder frugt bl.a. kun frugt til morgenmad og spiser også forskellige nødder hver dag. Engang imellem kan han mærker en svag kløen, men det er ofte i forbindelse med, at han fx har spist en større mængde ost.

Jeg måtte lige fortælle det, da jeg blev ramt af dit indlæg på en eller anden måde

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.