misslea skriver:
Hej derude.... 
Ja altså... i sidste uge skrev jeg lidt om, hvordan Wilma havde dårlig mave KONSTANT!!! Hun havde afføring en gang i timen, og det var fuldstændig tyndtflydende gul væske!!!
Det har fortsat nu ialt en uge, og det ser ikke ud til at blive bedre! Hun er stadig ikke hæmmet af det - er smadder glad, spiser GODT, har ikke feber osv!!
MEN... jeg er jo bange for, at un dehydrer osv!
Nåårh men.. jeg tog til åben-konsultation hos sundhedsplejerskerne idag, og fik en super sød og garvet SP'er til at se på hende!!
Hun synes selvfølgelig, at det virkede meget voldsomt med al den afføring, og spurgte grundigt ind til det! Jeg viste hende så noget rødt udslet, som Wilma har fået på sine arme...!! Det er ganske lidt, men det ligner lidt en form for børneeksem eller lign.
Da hun så det, kunne jeg godt se, at hun tænkte MEGET grundigt over dét, hun skulle til at sige.....
Men på en meget rolig, diplomatisk og forsigtig måde fik hun hentydet til, at Wilma måske er ved at udvile mælkeallergi!!!
Først fik jeg helt ondt i hjertet, og blev helt varm i kinderne.... puhaaa, det var sørme ikke lige dén besked, jeg havde forventet! SP'en sagde, at jeg lige skulle se tiden an et par dage, og hvis hverken maven blev bedre eller udslettet forsvandt, så skulle jeg kontakte min læge!!
Derudover fik jeg også dét råd at begynde på lidt grød til Wilma, da hun spiser HELT vildt meget, og er begyndt at vågne 2 gange om natten for at få mad, hvilket hun ikke har gjort siden, hun var 4 uger!!!
Nårh... men altså... søde piger - her er lidt spørgsmål!!??
Hvordan var symptomerne på mælkeallergi hos jeres guldklumper?
Hvad gjorde I, da det blev konstateret? Tænker her på kost!! Wilma er jo kun knap 4 mdr. så hun skal jo stadig have modermælk og MME, som hun får nu!
Og hvad med den grød opstart? Wilma ville smadder gerne have grøden.. Hun åbnede munden, da skeen kom, men hun kunne ikke rigtig finde ud af at få det ned i mavsen!!
HVor lang tid tog det, før jeres barn/børn havde lært det? Altså hvornår var mundmotorikken helt i top???
Jøsses... det var mange spørgsmål....!!! Håber sørme, at der sidder nogle kloge hoveder derude og kan komme med lidt gode råd til mig, som er helt ør i bolden lige nu 
Hejsa søde ven...så er mor-Sussie her.
Mælkeallergi er om noget mit "speciale" og har undervist forældre og voksne i det i årevis.
Jeg er selv mælkeallergiker og alle mine 3 unger har det + mit ene barnebarn.
Først vil jeg sige, at det IKKE er jordens undergang.
Det du ganske enkelt skal gøre, og som er let at finde ud af er, at gå ned på apoteket og købe en bøtte Profylac modermælks erstatning.
Og så begynde at bruge det med det samme.
Hvis hun HAR mælkeallergi vil hendes mave lynhurtigt rette sig op og få det godt igen, når hun får Profylac.
Der findes et andet tilsvarende mærke, der hedder Nutramigen, men det er ofte meget hårdt ved maven, og når din trold i forvejen har så dårlig mave, så vil det kun gøre det ondt værre, så det skal du ikke bruge.
Netop det at dit barn vågner og er sulten er et typisk tegn på mælkeallergi i forbindelsen med diaré'en, for det skyldes at hendes tyktarm ikke kan nedbryde lactosen i mælken og derfor ikke får den næring hun skal have. Mælken farer med andre ord lige igennem hende.
Jeg ved ikke om du ammer, men hvis du gør det, ja så må du stoppe amningen. Jeg kunne heller ikke tåle min mors mælk og var ved at dø af sult.
Men som sagt, det er ikke jordens undergang. Der er masser af
mælkeallergikere over hele jorden, fx har 60-70% af de asiatiske folkestammer mælkeallergi eller er tilbøjelige til at udvikle det.
Ligeledes vil lactose allergikere ofte opnå en vis lille emumnitet, hvis man passer på at holde sig fra det i dagligdagen, så man med tiden vil kunne tåle små mængder mælkeprodukter, som fx ost, is, cultura og andre surmælksprodukter, og fløde plejer de fleste allergikere godt at kunne tåle, sådan så hvis man bruger fløde i madlavningen, reagerer de ikke på det.
Ligeledes kan du godt lave kager med flødeskum eller hjemmelavet is basseret på rigtig fløde.
Men skriv til mig..du skal være så velkommen, og jeg skal svare på alle de spørgsmål du kan have.
Naturligvis skal du tale med lægen, men i virkeligheden vil han prøve sig frem, netop ved at ordinere Profylac. Og konstaterer han, at din lille har mælkeallergi, så kan du søge tilskud til Profylac, som desværre er temmeligt dyrt.

Kærligst
Sussie