Mælkeallergi??? Ååhh nej, blev da helt ked!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

nvm

misslea skriver:

Hej Maja...

1000 tak for dit svar!!!

Ja - jeg ringer med det samme til lægen i morgen tidlig og får en tid! For Wilma har slet ikke været sig selv her til aften.... og jeg kan ikke li' at maven opfører sig på den måde i SÅ lang tid!

Jeg håber meget på, at jeg kan amme hende stadig, så hun kan få så meget mad hos mig, som overhovedet muligt! Men ja - jeg er helt klar på at måtte ofre lidt mere på MME'en, hvis det kan hjælpe hende... SELVFØLGELIG!!!

Men kan man så få lidt tilskud til profylac'en, hvis min læge vurderer, at hun skal have den type MME???

Og hvad hulen gør jeg, hvis hun ikke vil spise det??? Jeg har hørt, at det smager meget anderledes end det alm MME, og skulle vidst smage ret grimt???'

tak for dine gode råd..... det lyder meget, som det jeg forsøgte at gøre med Wilma, da jeg gav hende grød tidligere.. hehe!!! Det skal nok komme.... hun ville heldigvis gerne smage på det!!!

du burde ku for tilskud. jeg får tilskud på nutramigen, og den koster normalt ca 220 jeg gir 83 kr for den, din læge skal lave en grøn recept til jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

<3

misslea skriver:

Okay... vil det så sige, at hvis jeg spiser mælkeprodukter, så går det i mælken, og så får min datter det???

Det vil altså evt. være nødvendigt, at jeg også holder mig fra mælkeprodukter??

Hmm... er der ikke MEGA mange ting med ose i??

Jeg aner ikke hvad, men kan forestille mig, at det er meget.. hehe!!

Det er jo nemt nok at undgå de rene mælkeprodukter.... dem spiser jeg i forvejen MGET lidt af... altså smor, ost, mælk, youghurt osv!!! Men alle de der ose ting?? dem har jeg ikke forstand på!! hehe

Hvor meget får man i tilskud... ved du det?

Jo der er nemlig rigtigt mange ting der er -ose i. Som jeg også fandt ud af og som børnelægen sagde så kan man ikke regne med at færdigproduceret mad ikke har -ose i sig selvom det ikke står som ingr. Så ja møgbesværligt! Men det værd. Som sagt så vil jeg tro at hanegal og urtekram er fine.

Mener at en grøn recept gav halv pris.

Anmeld

31. januar 2011

misslea

Kirle skriver:

Jo der er nemlig rigtigt mange ting der er -ose i. Som jeg også fandt ud af og som børnelægen sagde så kan man ikke regne med at færdigproduceret mad ikke har -ose i sig selvom det ikke står som ingr. Så ja møgbesværligt! Men det værd. Som sagt så vil jeg tro at hanegal og urtekram er fine.

Mener at en grøn recept gav halv pris.

Okay.... jamen der er jo ikke andet for end at sætte sig godt og grundigt ind i det, hvis det viser sig at være nødvendigt!!!

Jeg vil jo gøre alt for min datter, og SELVFØLGELIG ændre jeg også gerne min kost, hvis det kan hjælpe hende!!!

Anmeld

31. januar 2011

misslea

nvm skriver:

du burde ku for tilskud. jeg får tilskud på nutramigen, og den koster normalt ca 220 jeg gir 83 kr for den, din læge skal lave en grøn recept til jer.

okay... det er jo en HEL DEL at spare....!!! Min sp var ret sikker på, at det var mælkeallergi DESVÆRRE!!! Så vi burde godt kunne få tilskud, hvis min læge vurderer det samme...!!!

Ville dit barn gerne spise det??? har hørt at det skulle smage ret forfærdeligt!!

Anmeld

31. januar 2011

<3

misslea skriver:

Okay.... jamen der er jo ikke andet for end at sætte sig godt og grundigt ind i det, hvis det viser sig at være nødvendigt!!!

Jeg vil jo gøre alt for min datter, og SELVFØLGELIG ændre jeg også gerne min kost, hvis det kan hjælpe hende!!!

Jeg vil sige at lave maden fra bunden af giver en et overblik der er fint. Også er det bare at være kreativ.

Ærtemos med hvidløg og olie er fx. et fint alternativ til creme fraiche eller sovs. Men alt med -ose er bare så integreret del af dansk madlavning at det er helt skørt.

Men du kan også godt vælge at stoppe med at amme men synes det er synd hvis du gør pga dette. Synes at når det nu fungerer at du skal fortsætte indtil Lea eller dig synes at nu er det nok.

Anmeld

31. januar 2011

Skouboe

Jeg kender intet til mælkeallergi, men jeg har et barn på special-MME af andre årsager og det fungerer sådan her:

Din læge skriver en ordination på ernæringspræparat (enten Profylac eller Nutramigen) - den er grøn og ligner en recept, deraf tilnavnet "grøn recept". Den tager du i hånden og går på apoteket med - de registrerer den, og så skal du fremover medbringe den hver gang du køber MME. Du får 60% af købsprisen i tilskud. Vær opmærksom på at der er lidt forskel på hvad apotekerne tager for MME'en så din pris kan også svinge lidt.

Den er gældende i 6 måneder og til alt det MME af det angivne mærke du køber.

Mead Johnson påstår at de har forbedret smagen på Nutramigen - om det er sandt og har hjulpet ved jeg ikke, men ellers er løsningen maser af sukker. Da Min ældste skulle lære at spise Enfamil, som også er special MME, skulle vi helt op på 3 teskefulde sukker pr. flaske for at få hende til at spise. Derefter trappede jeg gradvist ned og efter ca. 3 uger gled det ned uden sukker

Anmeld

31. januar 2011

nvm

okay... det er jo en HEL DEL at spare....!!! Min sp var ret sikker på, at det var mælkeallergi DESVÆRRE!!! Så vi burde godt kunne få tilskud, hvis min læge vurderer det samme...!!!

Ville dit barn gerne spise det??? har hørt at det skulle smage ret forfærdeligt!!

altså min 1 datter havde mælkeallergi.men er vokset fra det.

jeg ved ikk om min 2 datter har det, hun er knap 3 mdr nu. men min læge rådet mig til at gi hende det sammen som den første. pga det jo er arveligt. jeg har aldrig selv haft det.

jeg har begge gange startede med at putte lidt sukker i, de første par gange. og så når de godt vil drikke de, så får de ikke sukker i mere...

jeg ammede min 1 til hun var 7 mdr gammel, hun havde mælkeallergi fra fødslen af.

min 2 datter ammer jeg også.

Anmeld

31. januar 2011

<3

Tjalfe åd glad nutramigen så håber da ikke at min mælk smagte så dårligt Men brugte det "kun" i maden til supplement til min mælk og ikke som en hel flaske.

Anmeld

31. januar 2011

Nemesis

Sara har mælkeallergi og har haft det siden...ja siden hun var 5 mdr..

Hun fik nutramigen erstatning og jeg var på mælkefri kost mens jeg ammede.

Hendes mave var kronisk tynd og så begyndte hun at få børneeksem - ligesom hos jer.

I dag får hun ris eller havremælk som jeg laver selv, for det er billigere. jeg bruger becel til maden. flydende til bagning, stegning og plantemargerine istedet for smør.

Alle varedeklarationer læses og jeg bliver selv klogere hver dag.
Det er ikke jordens undergang men det kræver tilvænning og at man lige tænker over tingene.

I dag får hun en multivitaminpille og 2 kalkpiller om dagen. Hun får nogenlunde det hun ville have fået selvom hun ikke havde haft allergi, maden er bare tjekket for mælk.

i dag er hendes mave helt normal og eksemet er væk.

Sara er nu 1 år så vi er stadig nybegyndere, men det går faktisk rigtig godt.
Sara storebror på 4 år har også mælkeallergi..så vi skal nok få øvelsen.

:-) Sisse

Anmeld

31. januar 2011

misslea

Kirle skriver:

Tjalfe åd glad nutramigen så håber da ikke at min mælk smagte så dårligt Men brugte det "kun" i maden til supplement til min mælk og ikke som en hel flaske.

hiho okay

Er virkelig spændt på, om Wilma vil spise det...!!! Ellers kan jeg forstå, at der er en del, som har sødet det lidt i starten, for lige at vænne dem til det!!!

Har læst, at NAN også laver en udgave, som også er allergivenlig... den skulle vidst ikke være ligeså "effekti" som apotekets....

det er den der NAN H1?? Kender du den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.