Har ikke læst alle svarene til dig, men jeg har en søn der havde mælkeallergi... Han er dog vokset fra det, bli'r snart 4 år....
Han blev ammet til han var knap 9 mdr. Fik derefter Nan om aftenen og var lidt forkvalmet, men ikke noget vi tænkte nærmere over.
Da han var 10 mdr fik han skoldkopper. Han havde det skidt og ville IKKE ha' alm mad, KUN MME..... Og det var jo Nan..... Han var SÅ syg... Kastede op mange gange om dagen og tilmed havde han over 500 skoldkopper, lægen var helt chokeret!!!!!
Han tabte sig 1,6 kg på en uge pga alt det opkast
Jeg tabte mig 2½ kg af ren bekymring, havde det så skidt, men anede ikke hvorfor han var så ramt.....
Husker ikke hvem der nævnte mælkeallergi, men fik hurtigt købt Nutramigen (den ville han helst ha) og det hjalp øjeblikkeligt.....
Fik henvisning til børnelægen hvor Milas blev testet. Fik først 5 ml mælk, sku så lege i venteværelset i ½ time, så 10 ml, vente ½ time, så 20, 30 osv.... Ved 50 ml kastede han op... Så han ku godt tåle brød osv der indeholdt mælk, for hans allergi kom ved 50 ml+....
Da han var omkring 2 år fik han "kun" eksem i knæhaserne hvis han fik mælk (vi skulle prøve med mælk ind imellem) Først nu her omkring 3½ års alderen kan han drikke mælk uden det generer ham... Men han får ikke mælk hver dag og får stadig havremælk på sine havregryn om morgenen.
Hans storesøster fik profylac fra jeg stoppede med at amme da hun var 3½ mdr og til hun var 4½ mdr. Hun udviklede så pollenallergi da hun var lidt over tre år og er pt i en 3 år lang vaccine mod birke- og græspollen, men særdeles god virkning, hun får INGEN medicin mere....
Hun fik de første 1½ år medicin mod astmatisk broncitis, hun hostede fuldstændig vanvittigt... Men hun har aldrig haft AB!!! Tilsidst stod jeg hos lægen og hamrede i bordet og sagde at nu måtte han *biiiiiiip* give hende en henvisning til børnelægen!!!!! (Jeg var SÅ gal og SÅ frustreret) Og det fik vi, og det tog ham 10 min at konstatere hun havde allergi!!!!
Milas har aldrig vist tegn på pollenallergi, og håber heller ikke der kommer noget... Nu er han ovre mælkeallergien, det er dejligt
Og Filuca er medicinfri og færdig med de 3 år i vaccine til september 
Jeg har så en bette trunte på knap 5 mdr som jeg stadig ammer 100%, hun begyndte på lidt grød igår og det er selvfølgelig lavet på profylac... Hun får intet komælk før tidligst i 3 års alderen.
Jeg giver de store en kalkpille hver dag, ingen af dem indtager særlig meget mælk eller mælkeprodukter.... Milas får havremælk på sin morgenmad. Milas fik en ordentlig flaske nutramigen hver aften indtil han var lidt over 1½ år.
...
Held og lykke!