Mælkeallergi??? Ååhh nej, blev da helt ked!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

<3

misslea skriver:

hiho okay

Er virkelig spændt på, om Wilma vil spise det...!!! Ellers kan jeg forstå, at der er en del, som har sødet det lidt i starten, for lige at vænne dem til det!!!

Har læst, at NAN også laver en udgave, som også er allergivenlig... den skulle vidst ikke være ligeså "effekti" som apotekets....

det er den der NAN H1?? Kender du den?

nej kender kun nutramigen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

misslea

ladydan1 skriver:

Sara har mælkeallergi og har haft det siden...ja siden hun var 5 mdr..

Hun fik nutramigen erstatning og jeg var på mælkefri kost mens jeg ammede.

Hendes mave var kronisk tynd og så begyndte hun at få børneeksem - ligesom hos jer.

I dag får hun ris eller havremælk som jeg laver selv, for det er billigere. jeg bruger becel til maden. flydende til bagning, stegning og plantemargerine istedet for smør.

Alle varedeklarationer læses og jeg bliver selv klogere hver dag.
Det er ikke jordens undergang men det kræver tilvænning og at man lige tænker over tingene.

I dag får hun en multivitaminpille og 2 kalkpiller om dagen. Hun får nogenlunde det hun ville have fået selvom hun ikke havde haft allergi, maden er bare tjekket for mælk.

i dag er hendes mave helt normal og eksemet er væk.

Sara er nu 1 år så vi er stadig nybegyndere, men det går faktisk rigtig godt.
Sara storebror på 4 år har også mælkeallergi..så vi skal nok få øvelsen.

:-) Sisse

Hej Sisse...

Hvordan opdagede i det??

Altså Wilma har jo meget tynd mave og har en LILLE BITTE smule udslet på armene...!!! Det er to små pletter - en på hver arm, så det er jo ganske lidt!!

Var det også sådan hos jer?

Ja - jeg vil jo gerne amme, så det kan jo også ende med, at jeg også skal holde mig fra mælkeprodukter!! Er det "bare" de rene mælkeprodukter du holdt dig fra såsom mælk, smor, ost, youghurt osv!!??? Eller var det alt med "ose" i enden?

Anmeld

31. januar 2011

misslea

Kirle skriver:

Jeg vil sige at lave maden fra bunden af giver en et overblik der er fint. Også er det bare at være kreativ.

Ærtemos med hvidløg og olie er fx. et fint alternativ til creme fraiche eller sovs. Men alt med -ose er bare så integreret del af dansk madlavning at det er helt skørt.

Men du kan også godt vælge at stoppe med at amme men synes det er synd hvis du gør pga dette. Synes at når det nu fungerer at du skal fortsætte indtil Lea eller dig synes at nu er det nok.

Ja - Wilma elsker helt sikkert at blive ammet, så jeg vil jo helst fortsætte! Men nu må vi se, hvad lægen siger!!

Okay.. jeg aner slet ikke, hvad jeg skal være opmærksom på, så det blir da en hel ny verden, der skal til at åbne sig for mig, HVIS det altså blir nødvendigt!! heheh

Anmeld

31. januar 2011

misslea

Skouboe skriver:

Jeg kender intet til mælkeallergi, men jeg har et barn på special-MME af andre årsager og det fungerer sådan her:

Din læge skriver en ordination på ernæringspræparat (enten Profylac eller Nutramigen) - den er grøn og ligner en recept, deraf tilnavnet "grøn recept". Den tager du i hånden og går på apoteket med - de registrerer den, og så skal du fremover medbringe den hver gang du køber MME. Du får 60% af købsprisen i tilskud. Vær opmærksom på at der er lidt forskel på hvad apotekerne tager for MME'en så din pris kan også svinge lidt.

Den er gældende i 6 måneder og til alt det MME af det angivne mærke du køber.

Mead Johnson påstår at de har forbedret smagen på Nutramigen - om det er sandt og har hjulpet ved jeg ikke, men ellers er løsningen maser af sukker. Da Min ældste skulle lære at spise Enfamil, som også er special MME, skulle vi helt op på 3 teskefulde sukker pr. flaske for at få hende til at spise. Derefter trappede jeg gradvist ned og efter ca. 3 uger gled det ned uden sukker

Okay super...

mange tak for dit svar!!

Er meget spændt på, hvad min læge siger!! Men mon ikke, jeg får den recept, så vi kan se, om det hjælper hende!

Håber jo, at der snart er bedring i hendes mave, for det er da slet ikke til at holde ud for hende...

Anmeld

31. januar 2011

merle2010

Min datter har mælkeallergi, og har fået nutramigen siden fødslen(hun er 8 mdr nu).. hun har trives godt på det, og har altid været glad og tilfreds... jeg har osse mælkeallergi, så de gik og fra at hun havde arvet det.. så vi startede med nutramigen fra fødslen.. det er smadder dyrt og koster 210 kr for en bøtte med 400 gram.. vi har så fået en grøn recept, så vi får 60% rabat.. hvis min datter får mælk, kaster hun vildt meget op... vi har prøvet at give hende almindelig MME for at se om hun kunne tåle det nu, men vi blev MEGET klogere, og gør det aldrig igen..

da vi startede på grød, lavede jeg selv grøden på vand, majs eller rismel og så hendes MME.. hun kan sagtens tåle sovs med lidt mælk i, så det får hun på hendes kartofler..

Alt det der købegrød du kan få, der er mælk i det hele, så hold dig fra det.. og der er osse mælk i købevælling, så der lavede jeg osse mit eget med majsmel, vand og MME(nutramigen)..

skriv endelig hvis du har spørgsmål..

Anmeld

31. januar 2011

merle2010

misslea skriver:

Okay super...

mange tak for dit svar!!

Er meget spændt på, hvad min læge siger!! Men mon ikke, jeg får den recept, så vi kan se, om det hjælper hende!

Håber jo, at der snart er bedring i hendes mave, for det er da slet ikke til at holde ud for hende...

MIn datter har ALTID elsket nutramigen.. jeg selv synes derimod at det lugter og smager FÆLT.. tænk at de synes om det

Anmeld

31. januar 2011

Nemesis

misslea skriver:

Hej Sisse...

Hvordan opdagede i det??

Altså Wilma har jo meget tynd mave og har en LILLE BITTE smule udslet på armene...!!! Det er to små pletter - en på hver arm, så det er jo ganske lidt!!

Var det også sådan hos jer?

Ja - jeg vil jo gerne amme, så det kan jo også ende med, at jeg også skal holde mig fra mælkeprodukter!! Er det "bare" de rene mælkeprodukter du holdt dig fra såsom mælk, smor, ost, youghurt osv!!??? Eller var det alt med "ose" i enden?

hun havde kronisk tynd mave og så lidt eksem rundt om munden..især når hun havde fået flaske...jo mere hun fik jo værre blev det.
Det begyndte også med 2 små pletter på hendes lår.

Jeg holdt mig fra alt rent mælk og begrænsede alt andet der endte på ose :-)

Jeg fik mistanke om det, da jeg kunne se samme mønster hos Sara som hos hans storebror. Ham var vi netop selv begyndt at give mælkefri kost og jeg kunne se alle lighederne.

Vores læge var slet ikke i tvivl og vi har uden problemer fået en skrivelse til institutionen om at de skal have mælkefri kost.

Anmeld

31. januar 2011

misslea

merle2010 skriver:

MIn datter har ALTID elsket nutramigen.. jeg selv synes derimod at det lugter og smager FÆLT.. tænk at de synes om det

ja - jeg har nemlig også hørt, at det skulle smage forfærdeligt... heheh!!! Og nu hvor Wilma har vænnet sig til det andet, er jeg meget spændt på, om hun vil have det...

Anmeld

31. januar 2011

misslea

ladydan1 skriver:

hun havde kronisk tynd mave og så lidt eksem rundt om munden..især når hun havde fået flaske...jo mere hun fik jo værre blev det.
Det begyndte også med 2 små pletter på hendes lår.

Jeg holdt mig fra alt rent mælk og begrænsede alt andet der endte på ose :-)

Jeg fik mistanke om det, da jeg kunne se samme mønster hos Sara som hos hans storebror. Ham var vi netop selv begyndt at give mælkefri kost og jeg kunne se alle lighederne.

Vores læge var slet ikke i tvivl og vi har uden problemer fået en skrivelse til institutionen om at de skal have mælkefri kost.

Okay... det lyder godt nok meget som Wilma....!!!

Anmeld

31. januar 2011

merle2010

misslea skriver:

ja - jeg har nemlig også hørt, at det skulle smage forfærdeligt... heheh!!! Og nu hvor Wilma har vænnet sig til det andet, er jeg meget spændt på, om hun vil have det...

Ja det er nok mere vanskeligt når de har fået almindelig MME før min datter har jo ikke kendt til andet nogensinde, så hun labber det bare i sig men ellers må du jo prøve med sukker... der var intet med min datter første gang hun smagte det, men der var hun kun 3 dage.. så endnu ikke så bevidst omkring smag og sådan noget.. det er nok mere vanskeligt nu.. hvad for noget MME har hun fået før??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.