Det trælse ved at have en ung mor som mor! Lang tråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

Anonym trådstarter

Mka skriver:

Sikke en trist barndom du har haft. Man ved ikke hvad man skal sige. Hun var jo et barn da hun fik dig, og nok lidt for meget et barn til at have et barn. Men måske du skal prøve at se om du kan tilgive, og være der så meget for din søster du kan. Det lyder til at du har en god kæreste der er der for dig. Din mor har nok penge idag og kan give din søster, men da du var lille havde hun måske ingen, jeg synes ikke du skal tænke over penge, men mere sætte pris på at hun kan give dig noget omsog i stedet for.

Det mærkelige er. Hun havde flere penge den gang end nu! Hun brugte dem bare på sine kuvøseguf kærester sine luder veninder og hendes dyre leve stil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

NilleG

Hold da op er helt moløs.. Tænker at jeg synes det er utroligt at du ikke blev fjernet dengang du var lille... Har du måske ikke en mormor der kan gå ind og støtte dg og måske snakke med din mor hvis du ikke kan komme igennem til hend selv! Du skal jo have lov til a leve dit liv nu sammen med din kæreste, uden det bliver ødelagt af du skal passe din søster og hun ikke bliver hentet til tiden når i skal noget

Anmeld

30. januar 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Jeg tror ikke deideret hun har et alkohol problem, hun kommer bare sammen med en der er alkoholiker og har en alkoholiker omgangskreds. Derfor drikker hun selv i ny og næ, men hun vælger bare de dummeste tidspunkter at drikke i.

Jeg bliver heller ikke sur på min søster, men nogen gange undrer jeg mig over hvorfor de har sådan et destruktivt forhold min og søster. Min søster får en masse penge og hun er meget glad for dem og i samarbejde med hende venner får hun dem satme også brugt! Min mor går så derefter ud og beklager sig til hendes kæreste, venner og mig om at åh og ditten og datten at min søster bruger flere tusinde kr. om ugen osv.

Jeg vil meget gerne snart tage mig sammen til at tage en lang snak med min mor, jeg har tænkt mig at konfronter hende med ALT. Hun skal vide at hun er en dårlig mor! Og hun skal vide at jeg har lidt! Og hvis jeg kan komme til det vil jeg også have økonomisk kompensation for alle de penge jeg har tjent og brugt på regningerne.

Min søster er 13.

Ok jeg synes heller ikke man skal give en 13-årig så mange penge. Så må hun ud og vise ansvar selv, og få sig et fritidsjob  jeg synes så ikke din mor kan tillade sig at brokke sig over at din søster bruger så mange penge, for hun kan jo bare lade være med at give hende dem. Jeg regnede nu heller ikke med at du lod det gå ud over din søster......man kan bare meget nemt komme til det, når der er en forskelsbehandling

Jeg synes det er en god ide at du får en god lang alvorlig snak med din mor. Hun SKAL vide, hvordan du har haft det og stadig har det. Jeg synes ikke det er fair at hun ignorerer dine følelser sådan, og lader som om at intet et hændt. For den barndom har påvirket dit liv. Selvfølgelig var din mor ung, men det er ingen undskyldning. Så må man være fornuftig nok og tænke på, hvad der er bedst for sine børn.....at tage forældre-ansvaret eller frasige sig det, så ens børn kan komme hen et sted, hvor de får lov at være børn. Jeg ved godt at alle børn helst vil være hos sine forældre, men når de lever på den måde, kan det ikke andet end ende med at børnene bliver påvirket af det. Du vil nok aldrig glemme dine oplevelser, og ville nok også helst have været dem foruden.

Tag den snak med din mor....du kan tro det hjælper at komme ud med det, og få fortalt modparten hvordan man har haft det, og hvad det har gjort ved en. Jeg har selv haft en idiot af en far, og den dag jeg konfronterede ham med det, blev også den dag, hvor jeg fik mere ro indeni mig selv.

Anmeld

30. januar 2011

Anonym trådstarter

NilleG skriver:

Hold da op er helt moløs.. Tænker at jeg synes det er utroligt at du ikke blev fjernet dengang du var lille... Har du måske ikke en mormor der kan gå ind og støtte dg og måske snakke med din mor hvis du ikke kan komme igennem til hend selv! Du skal jo have lov til a leve dit liv nu sammen med din kæreste, uden det bliver ødelagt af du skal passe din søster og hun ikke bliver hentet til tiden når i skal noget

Jeg havde ingen jeg kunne gå til, det var mi søster og jeg.

Desuden hvis jeg havde sagde min mor til os at hvis vi sladrede om hendes opførsel til kommunen eller til andre mennesker ville de komme og tage os fra hende. Det ønskede jeg ikke den gang.

Anmeld

30. januar 2011

SSL

Jeg vil bare sige at jeg er ked af at læse dine omstændigheder! Jeg kan slet ikke sætte mig ind i dén situation, du får et kæmpe  herfra!

Anmeld

30. januar 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Ok jeg synes heller ikke man skal give en 13-årig så mange penge. Så må hun ud og vise ansvar selv, og få sig et fritidsjob  jeg synes så ikke din mor kan tillade sig at brokke sig over at din søster bruger så mange penge, for hun kan jo bare lade være med at give hende dem. Jeg regnede nu heller ikke med at du lod det gå ud over din søster......man kan bare meget nemt komme til det, når der er en forskelsbehandling

Jeg synes det er en god ide at du får en god lang alvorlig snak med din mor. Hun SKAL vide, hvordan du har haft det og stadig har det. Jeg synes ikke det er fair at hun ignorerer dine følelser sådan, og lader som om at intet et hændt. For den barndom har påvirket dit liv. Selvfølgelig var din mor ung, men det er ingen undskyldning. Så må man være fornuftig nok og tænke på, hvad der er bedst for sine børn.....at tage forældre-ansvaret eller frasige sig det, så ens børn kan komme hen et sted, hvor de får lov at være børn. Jeg ved godt at alle børn helst vil være hos sine forældre, men når de lever på den måde, kan det ikke andet end ende med at børnene bliver påvirket af det. Du vil nok aldrig glemme dine oplevelser, og ville nok også helst have været dem foruden.

Tag den snak med din mor....du kan tro det hjælper at komme ud med det, og få fortalt modparten hvordan man har haft det, og hvad det har gjort ved en. Jeg har selv haft en idiot af en far, og den dag jeg konfronterede ham med det, blev også den dag, hvor jeg fik mere ro indeni mig selv.

Jeg ved ikke hvem jeg kan stole på af dem to. Fordi min søster er en forkælet pige og bruger mange penge på mærketøj, mobil og andet. Det er nok også svært for hende at sige nej til min mor når min mor tilbyder hende en masse godt.

jeg synes bare det er utrolig klamt at min mor gør sig selv til et offer overfor andre med at brokke sig over at hendes børn er udulige og udnytter hende for penge!

hun har løjet om mig til hendes kæreste og venner. Hun har fortalt dem at jeg har været på knæ og tigget og bedt om kørekort, bil osv. Hun fortalte at hun betalte mig og min kærestes regninger. Det fandt jeg ud af da jeg en aften modtog et meget ubehageligt opkald fra hendes kæreste der kaldte mig alverdens ting: Social taber! Du og din røvhul af en kæreste duer ikke til en skid! I er en belastning for samfundet!

Jeg har aldrig snakket med hende om det fordi hun undgår mig.

Men jeg har skrevet en sms til hende, jeg vil have hende til at ringe så jeg kan lette mit hjerte. Jeg vil bagefter give hende et ultimatum! Lev som en løgner og offer og mist mig og muligheden for at se hendes fremtidige børnebørn!

Eller indrøm at hun ikke er offeret her, lad være med at lyve sig til kærlighed og medlidenhed, begynde at opføre sig som en mor istedet for en rebelsk teenager, tag noget ansvar og vær med til at se sin datter og fremtidige børnebarns udvikling.

Valget er hendes og kun hendes. Hun må ringe når hun er klar til at bestemme sig, men jeg vil intet have med hende at gøre i mellem tiden!

Anmeld

30. januar 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvem jeg kan stole på af dem to. Fordi min søster er en forkælet pige og bruger mange penge på mærketøj, mobil og andet. Det er nok også svært for hende at sige nej til min mor når min mor tilbyder hende en masse godt.

jeg synes bare det er utrolig klamt at min mor gør sig selv til et offer overfor andre med at brokke sig over at hendes børn er udulige og udnytter hende for penge!

hun har løjet om mig til hendes kæreste og venner. Hun har fortalt dem at jeg har været på knæ og tigget og bedt om kørekort, bil osv. Hun fortalte at hun betalte mig og min kærestes regninger. Det fandt jeg ud af da jeg en aften modtog et meget ubehageligt opkald fra hendes kæreste der kaldte mig alverdens ting: Social taber! Du og din røvhul af en kæreste duer ikke til en skid! I er en belastning for samfundet!

Jeg har aldrig snakket med hende om det fordi hun undgår mig.

Men jeg har skrevet en sms til hende, jeg vil have hende til at ringe så jeg kan lette mit hjerte. Jeg vil bagefter give hende et ultimatum! Lev som en løgner og offer og mist mig og muligheden for at se hendes fremtidige børnebørn!

Eller indrøm at hun ikke er offeret her, lad være med at lyve sig til kærlighed og medlidenhed, begynde at opføre sig som en mor istedet for en rebelsk teenager, tag noget ansvar og vær med til at se sin datter og fremtidige børnebarns udvikling.

Valget er hendes og kun hendes. Hun må ringe når hun er klar til at bestemme sig, men jeg vil intet have med hende at gøre i mellem tiden!

Superflot af dig at tage den beslutning. Jeg tror også det er vigtigt at du gør det, for at din mor kan forstå alvoren af det. Min far ville ikke indrømme, hvad han havde gjort, og sagde bare til mig at jeg måtte have husket forkert. Han ville intet indrømme og løj mig lige op i ansigtet. Derfor valgte jeg også at slå hånden af ham, og jeg har ikke haft kontakt med ham i snart 15 år. jeg har det fint med det, for jeg havde gjort op med mig selv, at det sagtens kunne ende ud i det.

På mig lyder det også som om, at du er fast besluttet på at det har en konsekvens, hvis ikke hun ændrer adfærd. Det lyder som om at hun spiller offer her, selvom det jo i bund og grund, har været dig der har været offer i mange år. Hun er jo forælderen, og burde også opføre sig derefter. Øv hvor jeg føler med dig. Jeg ved godt det er en meget svær beslutning du står med lige nu

Anmeld

30. januar 2011

Anonym trådstarter

SSL skriver:

Jeg vil bare sige at jeg er ked af at læse dine omstændigheder! Jeg kan slet ikke sætte mig ind i dén situation, du får et kæmpe  herfra!

Tak skal du have det er sødt af dig. Heldigvis kom mi kæreste (prinsen på den hvide hest) og reddede mig fra alt det

Anmeld

30. januar 2011

Isabella_mor

øv sikke en skod mor..

men lad ikke dine frustrationer over din mor gå ud over din lillesøster... hun fortjener ikke at skulle opleve det samme.. 

men hvis jeg var dig havde jeg slået hånden af min mor for længst.. 

Anmeld

30. januar 2011

SSL

Anonym skriver:

Tak skal du have det er sødt af dig. Heldigvis kom mi kæreste (prinsen på den hvide hest) og reddede mig fra alt det

Og det er SÅ fantastisk!

Jeg oplevede et lign. gennembrud, da jeg fandt min kæreste, men det var af andre årsager end din situation Men det er altid fantastisk at hører når man finder så lykkelig kærlighed og gror på dét

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.