Carina1977 skriver:
Superflot af dig at tage den beslutning. Jeg tror også det er vigtigt at du gør det, for at din mor kan forstå alvoren af det. Min far ville ikke indrømme, hvad han havde gjort, og sagde bare til mig at jeg måtte have husket forkert. Han ville intet indrømme og løj mig lige op i ansigtet. Derfor valgte jeg også at slå hånden af ham, og jeg har ikke haft kontakt med ham i snart 15 år. jeg har det fint med det, for jeg havde gjort op med mig selv, at det sagtens kunne ende ud i det.
På mig lyder det også som om, at du er fast besluttet på at det har en konsekvens, hvis ikke hun ændrer adfærd. Det lyder som om at hun spiller offer her, selvom det jo i bund og grund, har været dig der har været offer i mange år. Hun er jo forælderen, og burde også opføre sig derefter. Øv hvor jeg føler med dig. Jeg ved godt det er en meget svær beslutning du står med lige nu 
Tak skal du have.
Jeg har det også med bedre af at have taget en beslutning. Nu venter jeg bare på svar fra hende. Hvis hun ikke kan ændre sig ved jeg bare godt hvor jeg har hende
Og det er meget bedre end den situation jeg står i nu. Hvis hun skal være en del af vores fremtidige barns liv skal hun dælme også være til at stole på.
Det lyder præcis som en episode jeg har haft med min stedfar som jeg kaldte far.
Han kom i en kort periode ind til mig nøgen midt om natten, hvor han lagde sig i min seng. Jeg gik altid fra ham ved at sige at jeg skulle på toilet, der blev jeg så indtil jeg kunne høre ham gå ind på hans soveværelse igen.
Jeg konfrontede ham med det og sagde at han skulle stoppe, men manden som var en far for mig og som lærte mig at stå ved mine ugerninger benægtede nu pludselig alt. Han havde ihvertfald ikke gjort sådan noget og kunne aldrig finde på det, det var mig der drømte det eller løj!
Jeg fik så kontankt med ham igen efter mange år hvor han i en slutning af samtalen sagde: " Min lille pige, jeg har altid elsket dig, og du må undskylde alle de gange jeg har elsket dig for meget"
Jeg lagde med det samme på og begyndte at græde.
MØGSVIN ha kan jo godt huske det. Jeg skal aldrig være i nærheden af ham det skal mine børn heller ikke.
Så ham har jeg ikke kontakt med mere.