kæresten vil ikke have min veninde med til fødslen????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

kiwilouise

TinaPina skriver:

Det er en sammenligning jeg finder helt rimelig, derfor.

Man behøver jo ikke ligge helt splitterravende når man føder, så der var jo en vej udenom hvis det er sådan du vil stille det op.

Jeg håber din kæreste også er der i tykt og tyndt, og kan være der en støtte. Selvom det da må være noget af et nederlag for ham ikke at være god nok.

jeg synes godt nok lige at du er strid nok!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

H+S Skjolgborg.

kiwilouise skriver:

hej alle fantastiske mennesker herinde

mig og min kæreste snakkede om fødslen igår. jeg er 12 uger henne så der er lang tid endnu.

jeg fortalte at jeg gerne ville have min bedste veninde med sammen med ham. min sidste fødsel var lidt kaotisk hvor jeg godt kunne have brugt en ekstra støtteperson og derfor har jeg tænkt mig at denne her fødsel vil jeg være forberedt.

han siger så at det ville han helst ikke have for det her skal være en oplevelse kun for mig og ham, og det ville han gerne have for os selv.

jeg var meget forstående men spurgte også at hvis jeg nu i sidste øjeblik følte at jeg havde brug for at hun også var der, hvordan han så ville have det med det.

han svarede at det ville han bestemt ikke bryde sig om.

jeg blev rigtig ked af det for jeg har det sådan at det er mig der skal ligge der med smerter, sved og tårer. og hvis jeg i yderste nødstilfælde har brug for at hun er der... burde han så ikke være forstående over for det???

det skal lige siges at han har sagt at det er ok at hun kommer men at han helst vil undgå det... lige nu føler jeg bare at jeg kommer til at skulle tage hensyn til ham når jeg ligger der på "briksen". og jeg ved at jeg vil få dårlig samvittighed hvis jeg spørger efter hende...

det er ikke en rar følelse....

Min veninde var med har kendt hende siden hun var 5½ jeg 6 min kæreste den gang var heller ikke vild med det men fik ham overtalt med lang snakke og om hvordan og hvorledes vi gjorede det hele..jeg press nok også en del på..

Den da i dag kan jeg kun tænke tilbage på hvor fedt det var hun nusse min læn osv og faren også og vi kunne snakke om det dre efter hendes mand var og der men han gik ud da jeg gik rigtigt igang/press veer...Vi har tit snakke derefter om de begge to skulle var med men er nu nok glad for det kun var kæresten og min veninde..selvom han i dag er gudfar til min datter og min veninde er til min søn..

jeg fortryder det ikke...

Jeg syntes det er ok du  press lidt på det er jo dig der bestemmer i sidste ende...

Tillykke med maven også..

Henriette

Anmeld

29. januar 2011

kiwilouise

Henriettemortil4 skriver:

Min veninde var med har kendt hende siden hun var 5½ jeg 6 min kæreste den gang var heller ikke vild med det men fik ham overtalt med lang snakke og om hvordan og hvorledes vi gjorede det hele..jeg press nok også en del på..

Den da i dag kan jeg kun tænke tilbage på hvor fedt det var hun nusse min læn osv og faren også og vi kunne snakke om det dre efter hendes mand var og der men han gik ud da jeg gik rigtigt igang/press veer...Vi har tit snakke derefter om de begge to skulle var med men er nu nok glad for det kun var kæresten og min veninde..selvom han i dag er gudfar til min datter og min veninde er til min søn..

Jeg syntes det er ok du  press lidt på det er jo dig der bestemmer i sidste ende...

Henriette

er glad for at du der enig ...

har fået en del sviner, synes jeg, fordi at nogen mener, at jeg får min mand til at føle at han ikke er god nok...

at jeg burde tænke mere på ham end på mig selv

Anmeld

29. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Henriettemortil4 skriver:

Henriette

P,s glemt helt af skrive af mine veninde var med af flere grunde prøve det før.skulle være gudmor og hun skulle film fødselen som hun også gjorede og tog nogle gode billeder derefter også..

Jeg fortryder ikke og den dag i dag hvor jeg ikke er sammen med min søns far kan jeg da snakke med min veninde om den gang gør jeg ligesom ikke med min eks nu..det er rart af have hende af del det med også her efter..

Henriette

Anmeld

29. januar 2011

TinaPina

kiwilouise skriver:

jeg synes godt nok lige at du er strid nok!!!!

okay

Anmeld

29. januar 2011

H+S Skjolgborg.

kiwilouise skriver:

er glad for at du der enig ...

har fået en del sviner, synes jeg, fordi at nogen mener, at jeg får min mand til at føle at han ikke er god nok...

at jeg burde tænke mere på ham end på mig selv

det handler jo om du føler dig tryk......... ikke om hans behov....Syntes slet ikke sagde har nået af gør med ham som så.

I skal samme finde ud af det i mine øjne er det ikke forkert af dig af tag hende med hvis det er det du vil og han ikke.

Til min 2 fødsels have jeg min svigermor hun var hjemme hos mig før nogle andre så kom farmanden og de 2 jdm og det var en fed opleves i vand hjemme i stuen med de 4 mennesker.Min 3 fødsel  var det min mand og hans nevø på 17 år der var med.Han skulle være gudfar han kom dog første ind da jeg have pressveer og 27 min efter føde jeg.Han var på arbejde nemlig så nået ikke det hele og et sted ok for han var jo kun 17 år men han have fået fortalt hvordan det ca ville forgå og måtte godt gå ud hvis han ikke kunne klar det men han tog det i stiv arm han sagde op til af han ikke ville klippe navlesnor men han gjorede det sgu..

Jeg syntes du og manden skal aftale hvordan det ca skal forgå med din veninde er med hva hun skal gøre han skal gøre med under hele forløbe eller fra press veerne  eller ???..

Knus Henriette med 3 dejlig fødsler...

Anmeld

29. januar 2011

Silvermist

Jeg synes slet ikke at den er svær. Sandt nok er det dig der skal føde, men det er Jeres barn. Jeres fødsel. Jeres oplevelse. Fødslen af éns barn er en ekstrem speciel, intim og vigtig oplevelse for Jer som forældre, par og familie.

Derfor kan jeg godt forstå din mand. Og jeg ville ikke kunne drømme om at have en ekstra person tilstede, hvis min man ikke brød sig om det. Selvom lidt ekstra støtte eventuelt ville være en dejlig ting, så ville jeg uden tvivl respektere min mands ønske om, at denne oplevelse bliver Jeres alene.

En fødsel kan selvfølgelig være meget fysisk og psykisk hård, men jeg tror også at en fødsel kan være meget psykisk hård for vores mænd, der står ved vores side.

Fødselsoplevelsen sætter både sit præg hos moderen, den fødende, men ikke mindst faderen, som står ved sin kones side - præg, på to forskellige måder.

Jeg kender selvfølgelig ikke Jer som personer, så derfor er det svært at tage stilling til sådan et dilemma. Alle mennesker er forskellige og alle mennesker har forskellige relationer til hinanden. Hvordan dit forhold er til din mand, hvordan dit forhold er til din veninde og hvordan din venindes forhold er til din mand ved jeg intet om. Og disse faktorer spiller selvfølgelig en væsentlig rolle i den rette løsning for Jer.

Men som udgangspunkt i det du har oplyst, så ville jeg prøve at respektere din mands ønske og lade din veninde vente udenfor. Hvem ved, måske bliver din mand er fantastisk støtte for dig. Måske får du slet ikke brug for mere. Det er ihvertfald forsøget værd, så at I kan få så god en start på det nye familieliv som muligt.

Held og lykke med den hele. Jeg håber at du får en fantastisk fødsel, uanset hvad.

Anmeld

29. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Det skal siges der er mange mænd som ender med af må gå fordi de ikke kan klar lyden blode osv også bare gå ud også ligger man der alene som mor og igang med af føde så syntes da det er fint af have en med på sygehuse med ind hvis man ville det....

Men op til hende og hva de finder ud af..

Jeg siger bare min meningen..

Henriette

Anmeld

29. januar 2011

SussieThyssen

kiwilouise skriver:

Han holder lige så meget af min veninde som jeg gør og hun har jo været der hele livet (ja hun er næsten som en søster)... det handler om at han ikke har prøvet det her før og har allerede sine ideer om hvordan en fødsel foregår.

jeg ved at på et tidspunkt så kan han ikke holde sig vågen mere, er træt og udkørt... og der kunne det være rart med en ekstra hånd så jeg ikke følte mig alene. han mener at han kan klare alt men jeg ved at når situationen kommer så er han kun et menneske (og et fantastisk menneske )

vi er meget ærlige over for hinanden og jeg har forklaret ham fuldt ud hvorfor jeg har brug for hende. men tror ikke helt han forstår situationens alvor... hvis man kan sige det på den måde

Hmm...kunne I så ikke aftale at hun står stand by?
Sådan at hvis det trækker i langdrag og han bliver træt, så kan I tilkalde hende??
Det kan jo også være at du bliver overrasket over din mand..selvom du oplever at hannormalt bare ville lægge sig til at sove, hvis han bliver træt, så skulle det ikke undre mig, at han, netop fordi det er sådan en situation, vil kunne blive ved lige så længe og længere end du
Mænd kan somme tider overraske en..hehe.
Og endelig..det kan jo også være, det bliver en lynfødsel..hvem ved..måske når I dårligt at komme derhen før du har født

Anmeld

30. januar 2011

twinboys

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan godt forstå, at din kæreste ikke vil have andre med. Jeg havde den samme holdning, at det kun var noget for min mand og mig. Hvis man skal have andre med skal man som minimum være enige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.