kæresten vil ikke have min veninde med til fødslen????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.719 visninger
75 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

kiwilouise

hej alle fantastiske mennesker herinde

mig og min kæreste snakkede om fødslen igår. jeg er 12 uger henne så der er lang tid endnu.

jeg fortalte at jeg gerne ville have min bedste veninde med sammen med ham. min sidste fødsel var lidt kaotisk hvor jeg godt kunne have brugt en ekstra støtteperson og derfor har jeg tænkt mig at denne her fødsel vil jeg være forberedt.

han siger så at det ville han helst ikke have for det her skal være en oplevelse kun for mig og ham, og det ville han gerne have for os selv.

jeg var meget forstående men spurgte også at hvis jeg nu i sidste øjeblik følte at jeg havde brug for at hun også var der, hvordan han så ville have det med det.

han svarede at det ville han bestemt ikke bryde sig om.

jeg blev rigtig ked af det for jeg har det sådan at det er mig der skal ligge der med smerter, sved og tårer. og hvis jeg i yderste nødstilfælde har brug for at hun er der... burde han så ikke være forstående over for det???

det skal lige siges at han har sagt at det er ok at hun kommer men at han helst vil undgå det... lige nu føler jeg bare at jeg kommer til at skulle tage hensyn til ham når jeg ligger der på "briksen". og jeg ved at jeg vil få dårlig samvittighed hvis jeg spørger efter hende...

det er ikke en rar følelse....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Sjl-msl-Mkl

kiwilouise skriver:

hej alle fantastiske mennesker herinde

mig og min kæreste snakkede om fødslen igår. jeg er 12 uger henne så der er lang tid endnu.

jeg fortalte at jeg gerne ville have min bedste veninde med sammen med ham. min sidste fødsel var lidt kaotisk hvor jeg godt kunne have brugt en ekstra støtteperson og derfor har jeg tænkt mig at denne her fødsel vil jeg være forberedt.

han siger så at det ville han helst ikke have for det her skal være en oplevelse kun for mig og ham, og det ville han gerne have for os selv.

jeg var meget forstående men spurgte også at hvis jeg nu i sidste øjeblik følte at jeg havde brug for at hun også var der, hvordan han så ville have det med det.

han svarede at det ville han bestemt ikke bryde sig om.

jeg blev rigtig ked af det for jeg har det sådan at det er mig der skal ligge der med smerter, sved og tårer. og hvis jeg i yderste nødstilfælde har brug for at hun er der... burde han så ikke være forstående over for det???

det skal lige siges at han har sagt at det er ok at hun kommer men at han helst vil undgå det... lige nu føler jeg bare at jeg kommer til at skulle tage hensyn til ham når jeg ligger der på "briksen". og jeg ved at jeg vil få dårlig samvittighed hvis jeg spørger efter hende...

det er ikke en rar følelse....

Jeg synes bestemt ikke der er nogen der skal bestemme hvem der skal med til fødslen, andet end den der skal føde! Kan godt forstå ham når han siger at det skal være mellem dig og ham, men det er ikke ham der ligger der og har ondt og måske lige pludselig har brug for en ekstra person.

Min kæreste får ikke lov og bestemme om jeg vil have andre med, min begrundelse ville være som din.. Tænk hvis der skete noget...

Sofie

Anmeld

28. januar 2011

Lotus86

Jeg kan sagtens følge ham må jeg indrømme. Det er JERES barn og dermed også JERES oplevelse, det er så stort som det kan blive, og kan sagtens forstå, at han ikke ønsker at dele den med din veninde også.

Måske han heller ikke synes det er den fedeste følelse, at føle at han ikke er nok for dig mens du er i gang med fødslen..??

Anmeld

28. januar 2011

mortil3trustrup

Den er svær den der for kan godt sætte mig i hans sted men samtidig også i dit.

Jeg ville nok tænke på mig selv i den her situation forklarer ham at det er super skønt at han er der men at du samtidig har brug for din veninde også. Det er jeg sikker på at han vil kunne forstå.

Anmeld

28. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan godt forstå, at din kæreste ikke vil have andre med. Jeg havde den samme holdning, at det kun var noget for min mand og mig. Hvis man skal have andre med skal man som minimum være enige

Anmeld

28. januar 2011

TinaPina

Tja hvad ville du sige hvis han ville have sin bedste kammerart med?

Jeg forstår ham bestemt godt! Det er lige så meget hans fødsel som det er din. Det er også hans barn der kommer til verden, og det er også en situation hvor han er sårbar, og så er det jo ikke sikert hans synes det er så fedt at hun er der.

Min kæreste skal med til fødslen og ingen andre. Det er noget vi gør sammen.

Anmeld

28. januar 2011

mortil3trustrup

Jeg har haft faderens mor med alle 3 gange hvilket var dejligt da de to afgangene endte med akut og meget hurtigt kejsersnit. Der var det meget rart at have et ekstra sæt hænder med. Og den ene gang hvor jeg fik lov til at føde selv blev jeg sat i gang og gik i over 36 timer med veer der var det rart at de kunne skiftes da det var hårdt for faderen.

Anmeld

28. januar 2011

KajaHH

Jeg kan også sagtens forstå din kæreste, jeg har det også sådan at det er noget der er mellem manden og en selv.

Det er jo noget i har lavet sammen, det er jeres kærlighedsbarn, så derfor også en kanon oplevelse for farmand også og ikke kun for moderen.

Din veninde kan jo vente udenfor og komme ind og se vidunderet som den første, når hun betyder så meget for dig.

Anmeld

28. januar 2011

Noneother

Jeg havde min bedste veninde med til fødslen, og det var alletiders.

Jeg ved godt at det langtfra er alle der mener det samme som mig, men hvis du føler at det kunne gøre din oplevelse af fødslen bedre, så synes jeg du skulle forklare din kæreste, at sådan bli´r det.

Jeg mener i øvrigt overhovedet ikke at det kan sammenlignes med at HAN ville ha´sin kammerat med til fødslen. -Da det jo ikke er ham der ligger i den sårbare situation en fødsel nu engang er.

Gør hvad du har det bedst med.

Anmeld

28. januar 2011

2721

Jeg havde min veninde med og det havde min kæreste det fint med. Men selvom han ikke havde været enig var hun kommet med alligevel. Det var mig der skulle føde, mig der lå med de sindsygste smerter osv. osv.
Og det en af de andres skriver med hvad hvis han ville have en ven med, det ser jeg slet ikke som det samme og mener på ingen måde det står til sammenlining. Du skal have dem med du føler du har brug for. Der er kun en der føder og det er DIG!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.