hjælp/råd... Går stadig den forkerte vej med Frederic.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Åh hvor er det bare ikke nemt!

Vi putter fløde i ALT Marias mad. Hun har tabt sig lidt og har lige været syg hvor hun ikke spiste i 6 døgn.

Men det lyder jo til at i gør hvad i kan, og hvad gør man så??

Da jeg var indlagt, i min graviditet, fik jeg nogle små is der var fyldt med alt muligt godt af kalorier og sådan. Måske det var noget? Det undrer mig da at børnelægerne ikke har foreslået noget noget is eller proteindrikke

Han har frarådet smoothies og andre drikke, da det mest er væske der bare er tom fyldstof der ryger direkte ned gennem nyrerne uden at give særlig megen energi.

Han sammenligned det med at det var som at drikke 10 øl, det skal man blot tisse mere af...

Ja, det tænker vi også - hvad gør vi så nu?

Problemet er bare at han ikke tager det med fløde i, så det har ingen virkning at putte fløde i alt - når han end ikke dypper sin pasta i sovs eller lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

Han har frarådet smoothies og andre drikke, da det mest er væske der bare er tom fyldstof der ryger direkte ned gennem nyrerne uden at give særlig megen energi.

Han sammenligned det med at det var som at drikke 10 øl, det skal man blot tisse mere af...

Ja, det tænker vi også - hvad gør vi så nu?

Problemet er bare at han ikke tager det med fløde i, så det har ingen virkning at putte fløde i alt - når han end ikke dypper sin pasta i sovs eller lign.

Ja jeg ved det sørme ikke så Vi kæmper, som sagt, også herhjemme i tiden. Den anden dag skreg hun næsten i en time, fordi jeg ville give hende en mundfuld aftensmad 

Øv hvor er det hårdt

Jeg håber altså at der snart sker noget, enten noget ordentligt hjælp, eller at han begynder at spise bare lidt

Stort

Anmeld

27. januar 2011

KajaHH

hej og tak.

Vi har også lager af fløde yoghurt, dog bare fra lidl.. Vi ved at han kan lide dem og den ene dag kan han spise et lille bæger - men resten ugen nægte dem.

Frederic elsker også ris, især med bearnaise sovs..

Prøv at lave hjemmelavet bernaisesovs, det er virkelig noget med kalorier i.

Har selv en datter der er meget småt spisende, og herhjemme er spisning blevet til en leg,vi skal mærke om hun har fået muskler, for alt afhængig af hvor meget hun spiser,får hun muskler og kan ordne hendes far , når hun ikke kan ordne hendes far, så spiser hun gerne lidt mere, så vi leger os igennem det herhjemme.

Nogle gange virker det og andre gange ikke, men det er da værd at prøve.

Held og lykke med det hele herfra

Anmeld

27. januar 2011

Puslingen skriver:

Hmmm vil lige give dig et ekstra stort

Tror ikke at du kan give det i arv i den forstand. Men nu har du jo så vidt jeg kan forstå også et sensetivt barn som lader sig påvirke af ting andre børn/voksne ikke går og måske han som dig reagere ved at få problmer med at spise. Det er jo som sådan ikke noget du har givet i arv, men sensetive børn opfanger SÅ meget og måske du stadig ubevidst reagere på ved at spise mindre når du har det skidt, Eller det "bare" er sådan at fredric har den samme forsvarsmekanisme.

Jeg kan ihvertfald se på vores søn at så snart vil laver noget han ikke kan magte så spiser han ikke. Hans mund er lukket med 7 segl da han ikke kan magte både stimuli, fremmede og mad på engang

Tak.

Jeg kører for Dansk autohjælp og har derfor skæve arbejdstider, så der er dage og enkelte uger at det er farmand der skal hente i dp - handle ind - lave mad - lege med frederic - bade og putte.

Men det er ligedan, som når vi alle sider ved bordet, om vi er i byen at spise, hos familie osv. Også selvom det evt kun er farmand og ham der er afsted.

Frederic kunne som spæd 'nøjes' med 3 amninger om dagen, pga at det bare ikke siger ham noget. Han har aldrig givet udtryk for sult - aldrig vågnet skrigende op utålmodig efter bryst. Så det har altid været en del af ham, tror jeg..

Nogle gange kan han allerede ved borddækning lægge sin tallerken på plads igen og sige; ikke noget mad i dag, jeg siger taak for mad..

Anmeld

27. januar 2011

Laulund87 skriver:

Ja jeg ved det sørme ikke så Vi kæmper, som sagt, også herhjemme i tiden. Den anden dag skreg hun næsten i en time, fordi jeg ville give hende en mundfuld aftensmad 

Øv hvor er det hårdt

Jeg håber altså at der snart sker noget, enten noget ordentligt hjælp, eller at han begynder at spise bare lidt

Stort

Hun kan vel mærke på dig at du har bestemt dig for at hun skulle spise... Håber snart det vender...

Her er der sjælendt gråd, men lader ham også selv komme hen til bordet. Hellere lade ham opdage at han er udenfor fællesskab og selv komme til bords end at det bliver med tvang, det er no go herhjemme. 

Den ene gang havde han sagt nej til frugt på børne afd i legestuen, og da hende spise/hospitals pædagog ville snakke med mig og spurgte om vi ikke skulle gå på vores stue - gik vi forbi frugt skålen der stod i den mellemgang. Frederic fulgte efter, men stopped og skreg i panik da han nåed frugtskålen, som hende og jeg jo var forbi. Måtte tilbage og roligt forklare ham at han ingen frugt skulle have og at vi blot skulle ind på vores stue.

Anmeld

27. januar 2011

MinNoah

I har garanteret prøvet det.... Men server maden på en sjov og spændende måde..?

Lav pindemader med pølser el.lign på.

Lav "giftige" kager med grøn frugtfarve osv.

Rigtig børne-fødselsdagsmad...

Knus fra en mor der har modsatte problem med en knægt på 18 mdr der vejer 15 kg og er 90 høj!

Anmeld

27. januar 2011

KajaHH skriver:

Prøv at lave hjemmelavet bernaisesovs, det er virkelig noget med kalorier i.

Har selv en datter der er meget småt spisende, og herhjemme er spisning blevet til en leg,vi skal mærke om hun har fået muskler, for alt afhængig af hvor meget hun spiser,får hun muskler og kan ordne hendes far , når hun ikke kan ordne hendes far, så spiser hun gerne lidt mere, så vi leger os igennem det herhjemme.

Nogle gange virker det og andre gange ikke, men det er da værd at prøve.

Held og lykke med det hele herfra

vil sige det videre til manden i huset, da det er ham der laver mad.

leg laver vi nogle gange for at få ham til  bordet...

Anmeld

27. januar 2011

Krabben skriver:

Hej.Er da bare så træls en situation, for jeres ellers fantastiske dreng.Jeg har ikke nogle forslag til menuer, men tænkte på om I har snakket med nogle børneterapeuter, psykologer eller lignende. De kan måske se nogle ting i legesituationer eller lignende dret kan spille ind.Håber virkeligt I snart finder noget der virkerMvh Krabber

Da han var indlagt de 5 dage, var han i dagtimerne sammen med andre børn i legestuen, hvor der er nogle kloge hoveder der er fluer på vægen. 

De har intet at berette ud over at han fantastik til at lege og moterisere sig selv, leger godt med andre, blid og omsorgs fuld. langt fremme i sprog eller yderst velfungerende. 

Sp har også været ude at optage forskellige klip, gennemgået dem og intet fundet.

Anmeld

27. januar 2011

2721

Tak.

Jeg kører for Dansk autohjælp og har derfor skæve arbejdstider, så der er dage og enkelte uger at det er farmand der skal hente i dp - handle ind - lave mad - lege med frederic - bade og putte.

Men det er ligedan, som når vi alle sider ved bordet, om vi er i byen at spise, hos familie osv. Også selvom det evt kun er farmand og ham der er afsted.

Frederic kunne som spæd 'nøjes' med 3 amninger om dagen, pga at det bare ikke siger ham noget. Han har aldrig givet udtryk for sult - aldrig vågnet skrigende op utålmodig efter bryst. Så det har altid været en del af ham, tror jeg..

Nogle gange kan han allerede ved borddækning lægge sin tallerken på plads igen og sige; ikke noget mad i dag, jeg siger taak for mad..

Ja okay så er det jo en lidt anden boldtgade hvis mad aldrig har sagt ham noget. Hmmm kan der være noget fysisk i vejen siden han ikke føler behovet eller sulten?!
Men igen så må det at det altid har været en kamp, have sat ekstra fokus på mad, som han jo må kunne mærke på den ene eller anden måde....

'æste lige hvad du havde skrevet til Laulund87 om frugten. Det må da på den ene eller anden måde betyder at han er bange for maden eller bange for at være "tvungen"til at spise den. Jeg er overbevist om at i ikke gør det, men et eller andet må der jo ligge til grunde for den reaktion.

Anmeld

27. januar 2011

MinNoah skriver:

I har garanteret prøvet det.... Men server maden på en sjov og spændende måde..?

Lav pindemader med pølser el.lign på.

Lav "giftige" kager med grøn frugtfarve osv.

Rigtig børne-fødselsdagsmad...

Knus fra en mor der har modsatte problem med en knægt på 18 mdr der vejer 15 kg og er 90 høj!

sikke en herlig str dreng du har, hvad bruger du af fodder?wow... Dog ikke prøvet at farve maden, da kager - is - slik ikke siger ham det store. Men tak, det skal da afprøves...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.