112233 skriver:
Ja han har altid været mindre end gennemsnittet...
vejede 3000gr da han blev født og var 48 cm...
Da han var et år vejede han omkring 9 kg... det går langsomt op med vægten i forhold til højden. Han er jo et stykke højere end de andre på hans alder!
Hans lillesøster er 3 år gammel og vejer 15 kg!! Så hun er godt i stand i forhold til ham.
Har ikke et billede af ham men kan lige prøve at se om jeg ikke kan tage et og sende det til dig så du kan se ham... Efter min mening er han for tynd men der er jo ikke så meget at gøre...
I forhold til hans højde burde han veje mindst 30kg . Han har en BMI på 13 og det "normale" er 16..
så er han da kommet godt efter det med højden?
Frederic var 3200 og 52 cm ved fødsel og var vist ved 11 mdr 9,5 og 82 cm.
Så her er han gået en del i stå i højden, da han 'kun' er 90 cm - hvor han via egen kurve burde have været højere.
var lige inde på www.enletterebarndom.dk - selvom det jo kun er vejlednde og se bmi på børn.
Der siger den at hvis din søn's bmi (8 år - 138 og 26 kg) er under 13,5 er han undervægtig - bør ikke veje mere end 35,1 kg for at være normal vægtig og der ligger din på på 12,60
Her regned jeg med 2,5 år - 90 og 10 kg, den tager kun hele tal. Her må den ikke være under 14,5 for at være undervægtig og bør ikke veje mere end 14,6 kg for at være normal vægtig og frederic's er på 12,35
Men det er heldigvis blot tal, vi skal se vores dreng som en hver deres helhed og trivsel.
Her har vi også en stor fætter på 16½ kg, en fætter der 2 mdr yngre end vores han er ½ hoved lavere men vejer 3 kg mere og dertil en lille kusine på 1½ som vejer 2 kg mere end frederic. Men han har altid været den letteste og sådan er det bare..
Anmeld