hjælp/råd... Går stadig den forkerte vej med Frederic.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Ni-ko-li-ne skriver:

åh mand!!!! hvis du efterhånden er skaldet, forstår jeg det godt!

hvordan hvis han får mere simpelt mad? f.eks. stegt bacon og en ristet pølse? med lidt pasta til (mens pastaen er i gryden kan du vendeden i lidt smør når den er færdig...)?

eller bare ristet bacon?

kan han lide is? så en god fløde is.....

har købt mig en lang blond paryk... 

Vi har prøvet at være i pølse vogn - mc d - burger king og sunset. Hjemme på komfur lavet pasta og pølser, med ketshub, men han virker slet ikke interesseret i det.

Vi har alm tallerkner og tallerkner med rum i.

Prøvet at kun give 1 kartoffel, som han selv skærer i stykker med kniv og gaffel. lidt sovs, 2-3 stk grønsager og kød. Ingen virkning ud over at han skærer sin mad i million stykker og siger at det skal fuglene have.

Til middag får han ½ stykke brød - en pakke smør og leverpostej og så smører han det selv.

Vi har alverdens fløde og sodavands is i fryser. Nogle gange tager han nogle mundfulde og andre igen rør han det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

<3

åh ja de der puder, hm - dem har han vist aldrig prøvet endnu.

Vi bruger også den fedeste madlavnings fløde der er i mad og sovs og som sovs i ovn.

Han bryder sig ikke om ren flødeskum, hverken hjemmepisket eller det på tube.

Han får ekstra smørklat på kartofler og pasta + de bliver kogt i vand med olie.

kartoffelmos med sødmælk og smør.

digestive med både smør og fed smørost

Fløde yoghurt

Er bondebrød ikke det samme som sønderjysk rugbrød? hm, det har samme form i hvertfald. Vi køber helst bager brød, da han får dårllig mave af kohberg og enkelte shulstads brød.

Tak for alle dine dejlige råd. 

Han er et stykke under 10 kg nu, til hans 90 cm, ved at han som normal vægtig ikke burde veje mere end 14,4 kg.

Du kan jo få pastapuder med ost, bacon og meget andet? Det var måske værd at prøve. For han ser meget tynd ud nu og 9-10kg er godt nok ikke meget.

Jeg ville nok bare bage det selv. Min version er på hvidt speltmel. Spelt er glutenfri hvis det har noget at sige. Spelt giver en blødere dej så det føles helt anderledes.

Hvad med Dadler ? HVad siger han til det?

Anmeld

27. januar 2011

Line&Liam skriver:

Jeg sidder og tænker på proteinpulver, det vi bruger til gamle, tynde mennesker.

Det er en smagsløs pulver man kan blande i alt, lige fra vand/saftevand, sovs, lassagne - ja ALT.

Det er en beriget pulver fuld af ekstra fedt m.m. som man har brug for.

Jeg tænker denne løsning da Frederic ikke bryder sig om fede drikke - eller fed mad? - Har lægen nævt i måske kunne prøve det??

Det er "Complan" jeg f.eks. tænker på:

http://www.ernaeringsdrikke.dk/forside/produkter/klinisk_ernring/pulvere

tak. det vil jeg helt klart kigge nærmere på.. 

Anmeld

27. januar 2011

L-Mortil3

Mor til Frederic skriver:

tak. det vil jeg helt klart kigge nærmere på.. 

Simmonsen og Weel, som vi lige tilfældigvis arbejder med, har en speciel linie til børn også, med 100% fokus på hvad børn har brug for, det er gratis f.eks. at ringe og snakke med en af deres meget dygtige diætister - samt at få smagsprøver, så tænkte det måske var noget at kigge på.

Håber virkelig du/i finder en løsning for jeres smukke smukke dreng. Kan kun forestille mig den frustration det hele må bringe!

Anmeld

27. januar 2011

Ni-ko-li-ne

har købt mig en lang blond paryk... 

Vi har prøvet at være i pølse vogn - mc d - burger king og sunset. Hjemme på komfur lavet pasta og pølser, med ketshub, men han virker slet ikke interesseret i det.

Vi har alm tallerkner og tallerkner med rum i.

Prøvet at kun give 1 kartoffel, som han selv skærer i stykker med kniv og gaffel. lidt sovs, 2-3 stk grønsager og kød. Ingen virkning ud over at han skærer sin mad i million stykker og siger at det skal fuglene have.

Til middag får han ½ stykke brød - en pakke smør og leverpostej og så smører han det selv.

Vi har alverdens fløde og sodavands is i fryser. Nogle gange tager han nogle mundfulde og andre igen rør han det ikke.

det er fismer svært!!!!!

Anmeld

27. januar 2011

2721

Vil bare starte med at give dig et kram

Jeg har desværre ikke nogen råd at komme med og er sikker på at de forslag jeg har vil være noget i har prøvet

Vil blot fortælle dig at jeg selv som barn var meget meget tynd og let spisende. Mad sagde mig ikke noget og så længe jeg kan husk fik jeg det dårligt af fed mad, jeg hadet fed mad. Min far var så frustreret over mine madvaner og problemerne, at det hele altid handlede om maden og jeg endte med at hade spisetid. Jeg besluttede i en tidlig alder at blive vegetar og begyndt langsomt at udlukke flere og flere ting fra min kost og til sidst spiste jeg som en mus.
Nu er jeg snart 25 år og efter at have sloges med mine mad problemer i årevis, har jeg et helt normalt forhold til mad vil jeg mene. Har da mine særheder men jeg spiser det meste og er blevet normal vægtig. Har gået til al mulig for for terapi og med tiden opdaget at maden ikke var mit problem, men min måde at håndter at jeg havde det svært, blandt andet med at være social.

Tænker bare om fredrics problmer kommer af noget andet??
Ved ikke om du kan bruge det til noget. Men du er velkommen til at skrive, eller blot se bort fra min kommentar
Lige mget hvad ønsker jeg jer al mulig held og lykke og håber der er nogen der står med lige det guldkorn i skal bruge for at hjælpe jeres lille dreng

Anmeld

27. januar 2011

Karo

Sikke noget

Jeg har også en dreng der i perioder ikke vil spise særligt meget. Jeg ved godt det er vand i forhold til Frederik, men vil alligevel prøve at komme med et par gode råd.

Når Marcus er i disse perioder giver vi ham fløde youghurt fra aldi som et mellem måltid. Nu ved jeg ikke med Frederik, men Marcus elsker ris. Så ris med kylling i Karry. Han spiser ikke kyllingen, men massere af ris med en karry sovs (med creme fraise) på.

Håber at det var til lidt hjælp.

Anmeld

27. januar 2011

112233 skriver:

Ja han har altid været mindre end gennemsnittet...
vejede 3000gr da han blev født og var 48 cm...
Da han var et år vejede han omkring 9 kg... det går langsomt op med vægten i forhold til højden. Han er jo et stykke højere end de andre på hans alder!

Hans lillesøster er 3 år gammel og vejer 15 kg!! Så hun er godt i stand i forhold til ham.

Har ikke et billede af ham men kan lige prøve at se om jeg ikke kan tage et og sende det til dig så du kan se ham... Efter min mening er han for tynd men der er jo ikke så meget at gøre...

I forhold til hans højde burde han veje mindst 30kg . Han har en BMI på 13 og det "normale" er 16..

så er han da kommet godt efter det med højden?

Frederic var 3200 og 52 cm ved fødsel og var vist ved 11 mdr 9,5 og 82 cm. 

Så her er han gået en del i stå i højden, da han 'kun' er 90 cm - hvor han via egen kurve burde have været højere.

var lige inde på www.enletterebarndom.dk - selvom det jo kun er vejlednde og se bmi på børn.

Der siger den at hvis din søn's bmi (8 år - 138 og 26 kg) er under 13,5 er han undervægtig - bør ikke veje mere end 35,1 kg for at være normal vægtig og der ligger din på på 12,60

Her regned jeg med 2,5 år - 90 og 10 kg, den tager kun hele tal. Her må den ikke være under 14,5 for at være undervægtig og bør ikke veje mere end 14,6 kg for at være normal vægtig og frederic's er på 12,35

Men det er heldigvis blot tal, vi skal se vores dreng som en hver deres helhed og trivsel.

Her har vi også en stor fætter på 16½ kg, en fætter der 2 mdr yngre end vores han er ½ hoved lavere men vejer 3 kg mere og dertil en lille kusine på 1½ som vejer 2 kg mere end frederic. Men han har altid været den letteste og sådan er det bare..

Anmeld

27. januar 2011

Hansen97

så er han da kommet godt efter det med højden?

Frederic var 3200 og 52 cm ved fødsel og var vist ved 11 mdr 9,5 og 82 cm. 

Så her er han gået en del i stå i højden, da han 'kun' er 90 cm - hvor han via egen kurve burde have været højere.

var lige inde på www.enletterebarndom.dk - selvom det jo kun er vejlednde og se bmi på børn.

Der siger den at hvis din søn's bmi (8 år - 138 og 26 kg) er under 13,5 er han undervægtig - bør ikke veje mere end 35,1 kg for at være normal vægtig og der ligger din på på 12,60

Her regned jeg med 2,5 år - 90 og 10 kg, den tager kun hele tal. Her må den ikke være under 14,5 for at være undervægtig og bør ikke veje mere end 14,6 kg for at være normal vægtig og frederic's er på 12,35

Men det er heldigvis blot tal, vi skal se vores dreng som en hver deres helhed og trivsel.

Her har vi også en stor fætter på 16½ kg, en fætter der 2 mdr yngre end vores han er ½ hoved lavere men vejer 3 kg mere og dertil en lille kusine på 1½ som vejer 2 kg mere end frederic. Men han har altid været den letteste og sådan er det bare..

ja han er bestemt kommet med i højden..

Jeg har valgt at se det ud fra at hvis han har det fint fysisk så vil jeg ikke gøre mere ved det...

Så så længe han klarer hverdagen uden skavanker så er det bare sådan han er...

Selvom jeg godt ville have han havde mere sul på kroppen ;-)

Anmeld

27. januar 2011

Kirle skriver:

Du kan jo få pastapuder med ost, bacon og meget andet? Det var måske værd at prøve. For han ser meget tynd ud nu og 9-10kg er godt nok ikke meget.

Jeg ville nok bare bage det selv. Min version er på hvidt speltmel. Spelt er glutenfri hvis det har noget at sige. Spelt giver en blødere dej så det føles helt anderledes.

Hvad med Dadler ? HVad siger han til det?

ja det er rigtigt, de fåes vist med en del forskellige fyld...

Kanon, tak...

Dadler? heller ikke prøvet, da han ikke er meget for tørret frugt.

Nej, bukser er en by i rusland, så her kører vi med baggy bukser i str 62/68 og bruger dem som knickers med seje strømpebukser under...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.