Kriterier for planlagt kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Kløver

Lykke86 skriver:

Jeg ville aldrig selv vælge pks, men klart skal man da gøre det, hvis der er risiko for noget eller ligende.. Jeg fik aks første gang pga. Slem Svangerskabsforgiftning og denne her gang er der desværre 75% chance for jeg igen skal ha kejsersnit Men ja ville da vælge det, hvis der var risiko for noget.

ja jeg er også meget i tvivl, og er også kun pga min situation, ude i overvejelser om kejsersnit, ville jo et sted helst føde normalt, men er samtidig også ræd for at mit bækken, ikke kan klare det og i værste tilfælde, brækker/knækker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

Synes du tiden efter var ok eller hvordan, er jo rart at have sådan noget med, i overvejelserne når jeg skal ned og snakke fødsel kontra kejsersnit Er dælme meget i tvivl, svinger meget mellem det ene og det andet, og bliver jo nok ikke afklaret før jeg har været dernede til snak, men synes det er værd at tænke tingene lidt igennem, så jeg føler jeg kan ta en god beslutning

det handler meget om at lytte til egen krop, hvor ens smerte tærskel er mm.

Syntes ikke den var så slem igen, selvfølgelig kunne det nive og jage hvis man gjorde en forkert bevægelse mm. At nyse var ikke sjovt.

Men havde ingen anden udvej, sådan som han lå.

Anmeld

20. januar 2011

Lusi

Maja84 skriver:

ja jeg er også meget i tvivl, og er også kun pga min situation, ude i overvejelser om kejsersnit, ville jo et sted helst føde normalt, men er samtidig også ræd for at mit bækken, ikke kan klare det og i værste tilfælde, brækker/knækker

Lægerne kan vel se om dit bækken ka klare det, ka de ik?

Anmeld

20. januar 2011

tinasmor

Maja84 skriver:

Tak for svar, og vil lige sige, at min grund ville være medicinsk... Jeg er bange for at føde, fordi jeg ikke er sikekr på mit bækken kan klare det efter 2 operationer, osv. ellers var jeg ikke ude i overvejelserne, og jeg er førstegangsfødende, så jeg ved i realitet ikke, hvordan mit bækken/hofte vil ta noget så hårdt som en fødsel.

Tak håber også vi finder den rigtige løsning

ja jeg kunne helt sikkert godt læse ud fra dit indlæg at det var medicinske grunde. ked af hvis det ikke skinnede igennem i mit indlæg til dig.

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

Lykke86 skriver:

Lægerne kan vel se om dit bækken ka klare det, ka de ik?

joh det håber jeg da, men det hele er ikke sort hvid, lang historie, men er også smertemæssigt jeg tænker

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

Mor til Frederic skriver:

det handler meget om at lytte til egen krop, hvor ens smerte tærskel er mm.

Syntes ikke den var så slem igen, selvfølgelig kunne det nive og jage hvis man gjorde en forkert bevægelse mm. At nyse var ikke sjovt.

Men havde ingen anden udvej, sådan som han lå.

glad for at høre, det ikke var en grim oplevelse.. Gik det hele også roligt underforløbet, er jo også i tvivl hvor meget man må, om man overhovedet må tage billeder, fader må klippe nevlestreng og alle de der ting... man håber jo at skulle PKS være en realitet, at man så får en så positiv oplevelse ud af det som muligt

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

tinasmor skriver:

ja jeg kunne helt sikkert godt læse ud fra dit indlæg at det var medicinske grunde. ked af hvis det ikke skinnede igennem i mit indlæg til dig.

Det helt ok, ville også bare forklare at der er grund til overvejelserne

Anmeld

20. januar 2011

LR85

Du får lige en kort fødselsberetning fra mig som fik pks.

38+et-eller-andet: Drengen vendte og drejede sig hele tiden, så synes det var på tide a få en beslutning på hva der skulle ske. Fik en tid til kejsersnit da han (til jordemoder besøget) lå med hoved opad. Kejsersnittet blev på dagen 39+5.

39+5: Får væskedrop, hospitalstøj på og er selvfølgelig ret nervøs, men meget glad og rolig for beslutningen.

Kommer ned til operationsbordet, er lidt nervøs for spinalbedøvelsen i ryggen, men mærker VIRKELIG INGENTING. Pludselig bliver jeg hjulpet op og ligge på lejet og de går igang, er smadder søde og informere mig undervejs. Manden sidder ved siden a mit hoved. Drengen kommer ud i et skrig, jeg får lov kort a se ham (min mand får filmet da sønnen bliver trukket ud) Selvfølgelig er det mærkeligt a de trykker på maven og man er følelsesløs.

Jeg kommer over på en opvågningsstue, hvor jeg får ham over, og han går til brystet lige med det samme. Det bliver målt blodtryk hele tiden og de tjekker op på mig.

Da jeg ca efter 2-3 timer kan bevæge tæerne, bliver jeg sendt over på barselsgangen, får mad og en masse besøg. Bliver sendt hjem 2 små døgn efter.

Kan faktisk ikke huske a jeg ahvde synderlig ondt, men det havde jeg jo nok. Så alt i alt en rigtig god oplevelse

Håber du selv finder ud a med lægerne og dig selv hvad der er bedst for dig.

Anmeld

20. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

glad for at høre, det ikke var en grim oplevelse.. Gik det hele også roligt underforløbet, er jo også i tvivl hvor meget man må, om man overhovedet må tage billeder, fader må klippe nevlestreng og alle de der ting... man håber jo at skulle PKS være en realitet, at man så får en så positiv oplevelse ud af det som muligt

ja det syntes jeg...

Det hele forgik i mit tempo, men fik at vide at min ryg var skabt til at stikke i - mums...

Sagde ikke engang av da de stak i ryggen, syntes ikke det var nødvendigt. En sygeplejeske sagde; du må altså gerne sige av. Kigged blor på hende med et smil og sagde; det gør jo ikke ondt til at sige av, men for at glæde jer lidt så kommer det, av... 

Farmand er jo ham der følged frederic, han fik at vide på info møde at han skulle følge jm uanset hvor hun gik hen. Det gjorde han også...

Ved at de nogle steder klipper navlesnoren højere oppe, så faren kan klippe den ude bag ved i det opvarmed rum, hvor han også blev undersøgt - målt mm.

Så ham kort lige da han kom ud og igen senere efter han var blevet tørret af og pakket ind.

Vi måtte tage billeder, men ikke af deres ansigter. Og heller ikke på den forkerte side af det der klæde der hænger fra brystkassen og ned, så man ikke kan se hvad de laver...

Anmeld

20. januar 2011

Liljesilas

Da jeg skulle føde min søn, kunne jeg ikke selv føde ham - det tog 30 timer, og mit bækken var for lille. Jeg har derfor ikke haft en normal fødsel, men jeg ønsker aldrig mere at forsøge at føde normalt.. Derfor kan jeg kun anbefale kejsersnit. Det er en fin måde at "føde" på efter min mening. Jeg har besluttet mig for at den næste SKAL tages ved kejsersnit..

Men hvis du får kejsersnit skal du have det ca. 14 dage før termin, så barnet ikke er for stort.

Jeg er det fineste lille ar under bikinilinien, og jeg har ikke haft nogle problmer med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.