Du får lige en kort fødselsberetning fra mig som fik pks.
38+et-eller-andet: Drengen vendte og drejede sig hele tiden, så synes det var på tide a få en beslutning på hva der skulle ske. Fik en tid til kejsersnit da han (til jordemoder besøget) lå med hoved opad. Kejsersnittet blev på dagen 39+5.
39+5: Får væskedrop, hospitalstøj på og er selvfølgelig ret nervøs, men meget glad og rolig for beslutningen.
Kommer ned til operationsbordet, er lidt nervøs for spinalbedøvelsen i ryggen, men mærker VIRKELIG INGENTING. Pludselig bliver jeg hjulpet op og ligge på lejet og de går igang, er smadder søde og informere mig undervejs. Manden sidder ved siden a mit hoved. Drengen kommer ud i et skrig, jeg får lov kort a se ham (min mand får filmet da sønnen bliver trukket ud) Selvfølgelig er det mærkeligt a de trykker på maven og man er følelsesløs.
Jeg kommer over på en opvågningsstue, hvor jeg får ham over, og han går til brystet lige med det samme. Det bliver målt blodtryk hele tiden og de tjekker op på mig.
Da jeg ca efter 2-3 timer kan bevæge tæerne, bliver jeg sendt over på barselsgangen, får mad og en masse besøg. Bliver sendt hjem 2 små døgn efter.
Kan faktisk ikke huske a jeg ahvde synderlig ondt, men det havde jeg jo nok. Så alt i alt en rigtig god oplevelse 
Håber du selv finder ud a med lægerne og dig selv hvad der er bedst for dig.
Anmeld