Kriterier for planlagt kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Kløver

louiseandersen85 skriver:

Du får lige en kort fødselsberetning fra mig som fik pks.

38+et-eller-andet: Drengen vendte og drejede sig hele tiden, så synes det var på tide a få en beslutning på hva der skulle ske. Fik en tid til kejsersnit da han (til jordemoder besøget) lå med hoved opad. Kejsersnittet blev på dagen 39+5.

39+5: Får væskedrop, hospitalstøj på og er selvfølgelig ret nervøs, men meget glad og rolig for beslutningen.

Kommer ned til operationsbordet, er lidt nervøs for spinalbedøvelsen i ryggen, men mærker VIRKELIG INGENTING. Pludselig bliver jeg hjulpet op og ligge på lejet og de går igang, er smadder søde og informere mig undervejs. Manden sidder ved siden a mit hoved. Drengen kommer ud i et skrig, jeg får lov kort a se ham (min mand får filmet da sønnen bliver trukket ud) Selvfølgelig er det mærkeligt a de trykker på maven og man er følelsesløs.

Jeg kommer over på en opvågningsstue, hvor jeg får ham over, og han går til brystet lige med det samme. Det bliver målt blodtryk hele tiden og de tjekker op på mig.

Da jeg ca efter 2-3 timer kan bevæge tæerne, bliver jeg sendt over på barselsgangen, får mad og en masse besøg. Bliver sendt hjem 2 små døgn efter.

Kan faktisk ikke huske a jeg ahvde synderlig ondt, men det havde jeg jo nok. Så alt i alt en rigtig god oplevelse

Håber du selv finder ud a med lægerne og dig selv hvad der er bedst for dig.

tusind tak, dejligt du delte denne skønne oplevelse. er da vildt i måtte filme, dvs i også måtte ta billeder, ville jo være skønt, så føler man jo alligevel man kan få de første øjeblikke med

tak for delingen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Kløver

Mor til Frederic skriver:

ja det syntes jeg...

Det hele forgik i mit tempo, men fik at vide at min ryg var skabt til at stikke i - mums...

Sagde ikke engang av da de stak i ryggen, syntes ikke det var nødvendigt. En sygeplejeske sagde; du må altså gerne sige av. Kigged blor på hende med et smil og sagde; det gør jo ikke ondt til at sige av, men for at glæde jer lidt så kommer det, av... 

Farmand er jo ham der følged frederic, han fik at vide på info møde at han skulle følge jm uanset hvor hun gik hen. Det gjorde han også...

Ved at de nogle steder klipper navlesnoren højere oppe, så faren kan klippe den ude bag ved i det opvarmed rum, hvor han også blev undersøgt - målt mm.

Så ham kort lige da han kom ud og igen senere efter han var blevet tørret af og pakket ind.

Vi måtte tage billeder, men ikke af deres ansigter. Og heller ikke på den forkerte side af det der klæde der hænger fra brystkassen og ned, så man ikke kan se hvad de laver...

Tusind tak for din deling også, synes det afskrækker meget, og synes det giver en bedre mulighed for ro, for synes jo slet ikke det lyder som noget frygteligt eller skræk scenarie, men som om det også er noget smukt og oplvelsesrigt som ved en almindelig fødsel, også dejligt faderen må være med

Anmeld

20. januar 2011

LR85

Maja84 skriver:

tusind tak, dejligt du delte denne skønne oplevelse. er da vildt i måtte filme, dvs i også måtte ta billeder, ville jo være skønt, så føler man jo alligevel man kan få de første øjeblikke med

tak for delingen

Selv tak  (min første fødselsberetning)

Det er meget forskelligt om man må filme eller tage billeder.

På Rigshospitalet må man gerne, men jeg ved a på hvidovre må man overhoved ikke have noget 'udstyr' med ind. Så det kan du evt høre om.

Men synes det er en KÆMPE ekstra oplevelse a jeg selv kan se der hvor de hjælper ham ud a maven og ser hans lille nøgne krop blive båret over på lejet, målt og vejet og alt det.

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

mayapigen skriver:

Da jeg skulle føde min søn, kunne jeg ikke selv føde ham - det tog 30 timer, og mit bækken var for lille. Jeg har derfor ikke haft en normal fødsel, men jeg ønsker aldrig mere at forsøge at føde normalt.. Derfor kan jeg kun anbefale kejsersnit. Det er en fin måde at "føde" på efter min mening. Jeg har besluttet mig for at den næste SKAL tages ved kejsersnit..

Men hvis du får kejsersnit skal du have det ca. 14 dage før termin, så barnet ikke er for stort.

Jeg er det fineste lille ar under bikinilinien, og jeg har ikke haft nogle problmer med det.

tak for svar, gør det lidt nemmere at tage valget, når det er, for frygten for KS er ikke så stor længere, er rart at vide, det sagtens kan være en positiv og god oplevelse, frem for en måske ekstra smertefuld og problematisk fødsel, med komplikationer bagefter, er spændt på hvad lægen siger til det hele, og hans forslag til forløbet

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

louiseandersen85 skriver:

Selv tak  (min første fødselsberetning)

Det er meget forskelligt om man må filme eller tage billeder.

På Rigshospitalet må man gerne, men jeg ved a på hvidovre må man overhoved ikke have noget 'udstyr' med ind. Så det kan du evt høre om.

Men synes det er en KÆMPE ekstra oplevelse a jeg selv kan se der hvor de hjælper ham ud a maven og ser hans lille nøgne krop blive båret over på lejet, målt og vejet og alt det.

kan jeg godt forstå, håber meget det også bliver en mulighed, hvis jeg skulle ende med KS, Skal selv føde/have KS på kolding sygehus

Anmeld

20. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

Tusind tak for din deling også, synes det afskrækker meget, og synes det giver en bedre mulighed for ro, for synes jo slet ikke det lyder som noget frygteligt eller skræk scenarie, men som om det også er noget smukt og oplvelsesrigt som ved en almindelig fødsel, også dejligt faderen må være med

Det var så lidt maja...

De havde jo på info mødet snakket om de forskellige scener der kunne komme under ks. At man kan blive dårlig og hvad de gør ved det.

At de kan evt kan komme til at skulle løbe med ham, at han evt ikke ville skrige, at han kunne knirke en del, have brug for hjælp mm. 

Det gav en ro at vide at uanset hvad der ville ske - godt som skidt, så vidste vi/jeg hvad de ville gøre.

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

Det var så lidt maja...

De havde jo på info mødet snakket om de forskellige scener der kunne komme under ks. At man kan blive dårlig og hvad de gør ved det.

At de kan evt kan komme til at skulle løbe med ham, at han evt ikke ville skrige, at han kunne knirke en del, have brug for hjælp mm. 

Det gav en ro at vide at uanset hvad der ville ske - godt som skidt, så vidste vi/jeg hvad de ville gøre.

Dejligt man får sådanne ting at vide, det giver jo tryghed man har en fornemmelse af hvad der kan ske, og at der er styr på det, og de har prøvet det før var det på kolding Frederic blev født

Anmeld

20. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

Dejligt man får sådanne ting at vide, det giver jo tryghed man har en fornemmelse af hvad der kan ske, og at der er styr på det, og de har prøvet det før var det på kolding Frederic blev født

jeg var nr 2 ud af 3 den dag...

Ja det var i kolding.

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

jeg var nr 2 ud af 3 den dag...

Ja det var i kolding.

Ja er det ik noget med de har op til 4 pr dag

Måtte i filme/tage billeder dengang med Frederic

Anmeld

20. januar 2011

LR85

Maja84 skriver:

kan jeg godt forstå, håber meget det også bliver en mulighed, hvis jeg skulle ende med KS, Skal selv føde/have KS på kolding sygehus

okay, kender jo ikke reglerne for Kolding sygehus, men det må du jo høre dem om.

Hvis det ender med kejsersnit kan jeg i hvert fald sige a du ikke skal være ked a det. Nu har jeg ikke prøvet andet, men det er en god oplevelse hvis man er indtillet på det og selvfølgelig ingen komplikationer får.

Husk a kom med en fødselsberetning, vil glæde mig til a høre hvordan det ender med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.