Kriterier for planlagt kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Kløver

Mor til Frederic skriver:

he he...

Til gymnastik opvisning herude, tror folk at det er gymnaster - spring hold - danse - step hold mm udefra, for der kan da umuligt være så meget opbakning til ting herude.

Tag bare deres zumba hold, der var vente tid og de måtte oprette et hold mere. 

Der er gymnastik helt fra de er små - det vi er med på og et hold kun for fædre og barn - sådan er det helt op til senior gymnastik. Dertil lokal Line dance, fodbold, tennis, badminton og skydning mm.

Mere mad i ham, nu... Glem alt om morale, hvad der er forkert osv. 

hehe virker da som et aktivt samfund så... ret sjovt alligevel, var det ude i taulov?

Ah ja okay, jamen så kan han jo også få ekstra is om sommeren med god samvittighed. Jeg håber det kan hjælpe, ihvertfald, men kan godt se det ikke er nemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

hehe virker da som et aktivt samfund så... ret sjovt alligevel, var det ude i taulov?

Ah ja okay, jamen så kan han jo også få ekstra is om sommeren med god samvittighed. Jeg håber det kan hjælpe, ihvertfald, men kan godt se det ikke er nemt

nej det er ude i bredstrup - pjedsted...

Thi. Den eneste der kan få bare lidt is i ham er min chef pia. Hele denne uger det farmand der henter frederic i dp og lidt senere henter de mig.

Det første han siger når ruben henter er; ud på mors arbejde og se alle pia's lastbiler, jeg gerne hjælpe pia med at spise is...

Hun har nemlig sagt at de snart skal spises og at det må frederic gerne hjælp med.

Anmeld

21. januar 2011

Kløver

Mor til Frederic skriver:

nej det er ude i bredstrup - pjedsted...

Thi. Den eneste der kan få bare lidt is i ham er min chef pia. Hele denne uger det farmand der henter frederic i dp og lidt senere henter de mig.

Det første han siger når ruben henter er; ud på mors arbejde og se alle pia's lastbiler, jeg gerne hjælpe pia med at spise is...

Hun har nemlig sagt at de snart skal spises og at det må frederic gerne hjælp med.

Hehe hvor er han da kær, at han sådan vil hjælpe Pia med at spise hendes is

Uh det var jo den anden retning, huskede vist lige forkert der

Anmeld

21. januar 2011

Aves..

Hvis du vil have et ks, så kan du få det. Så det er bare at kræve sin ret, det gjorde jeg og jeg har fået to ks uden anden grund end at jeg ville.

Anmeld

21. januar 2011

Kløver

Eva. skriver:

Hvis du vil have et ks, så kan du få det. Så det er bare at kræve sin ret, det gjorde jeg og jeg har fået to ks uden anden grund end at jeg ville.

Okay, rart at vide, hvis jeg skulle komme til KS som endelig beslutning

Anmeld

21. januar 2011

Aves..

Maja84 skriver:

Okay, rart at vide, hvis jeg skulle komme til KS som endelig beslutning

Ja... og kan man så skal man da klart føde selv, det er jo trods alt der kroppen kommer sig hurtigst..den er jo skabt til det og ikke et operationsar som kroppen skal hele samtidig med der er belastning med søvnmangel, homonelt og mentalt..

Anmeld

21. januar 2011

Kløver

Eva. skriver:

Ja... og kan man så skal man da klart føde selv, det er jo trods alt der kroppen kommer sig hurtigst..den er jo skabt til det og ikke et operationsar som kroppen skal hele samtidig med der er belastning med søvnmangel, homonelt og mentalt..

Helt sikkert, også det jeg helst har villet hele tiden, tanken om PKS er nok kommet i takt med øgede smerter, og tanker om de problematikker, der kan være i forbindelse med mine hofter/bækken under fødslen, og tiden efter.. Ikke nemt, men sikker på barnet nok skal komme til verden, uanset hvad

Anmeld

29. januar 2011

carneval

Jeg fik PKS d. 1. nov 2010 på Kolding sygehus. Det var en fantastisk oplevelse. Jeg vidste at det skulle være kejsersnit det meste af min graviditet, så jeg var helt afklaret, og havde derfor ikke nogen følelse af skuffelse over ikke at skulle føde normalt.

Jeg kan stadig blive helt rørt når jeg tænker tilbage på den dag. Alt foregik roligt, og alle var noget så søde og rare og var i høj grad med til at gøre det til en uforglemmelig oplevelse. De var meget obs på at jeg hurtigt fik min datter op på brystet, også selv om det kun var kort inden hun skulle undersøges. Jeg var hundred procent "med" under det hele, og da jeg jo ikke havde brugt kræfter var jeg helt på toppen rent mentalt bagefter (altså så meget på toppen man kan være når men pludselig er blevet MOR og følelserne tordner rundt i hele kroppen)

Min kæreste var ved min side hele tiden, og han var med i undersøgelsesrummet da Karla blev undersøgt.

Mht smerter så synes jeg at det gjorde pænt ondt da jeg skulle ud af sengen første gang, men det var kun indtil jeg lærte "teknikken" med at bruge arme og ben i stedet for mavemusklerne. Et døgn efter mit KS blev vi flyttet over på patienthotellet. Jeg var stadig øm, men de var meget obs på at tildele smertestillende så man kunne være så aktiv som muligt.

Jeg kom hjem efter fire dage (vi havde lidt opstartsproblemer med amningen), og var på det tidspunkt helt uden smertestillende. Efter to uger havde jeg ingen smerter mere, og skulle faktisk minde mig selv om at jeg skulle passe på med at løfte for meget osv for jeg følte mig helt fit for fight.

Hmm.. det blev vist lidt langt og rodet, men pointen er at et PKS kan være en stor og fantastisk oplevelse, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er sådan jeg også skal bringe en eventuel bror eller søster til verden.

Min datter blev forresten født 4 dage før terminen ;-)

Håber du kunne bruge det til noget :-) Og held og lykke med det ;-)

Anmeld

7. februar 2011

170811

Du må endelig opdatere hvad lægen siger.

Jeg skal selv have tjekket mit bækken, om det kan holde til en fødsel efter 2xdobbelt bækkenbrud og meget svagt bækken (dog kun i højre side). Skal først tjekkes om laaaaaaaang tid er kun 12+5.

Men vil meget gerne høre din historie

Anmeld

24. februar 2011

Kløver

170811 skriver:

Du må endelig opdatere hvad lægen siger.

Jeg skal selv have tjekket mit bækken, om det kan holde til en fødsel efter 2xdobbelt bækkenbrud og meget svagt bækken (dog kun i højre side). Skal først tjekkes om laaaaaaaang tid er kun 12+5.

Men vil meget gerne høre din historie

Hej, har født, så ville da lige give min version, nu hvor det er overstået.

Skulle tjekkes om jeg kunne føde normalt, og først mente hun ikke det kunne lade sig gøre, blev akut indlagt grundet svangerskabsforgitning, ved undersøgelsen af bækkenet, og dagen efter mente hun alligevel jeg kunne føde normalt. Jeg blev sat igang fredag, og var en langsommelig process, hvor de skiftede mellem fødsel og kejsersnit, og undersøgelser blev kun værre og værre grundet smerterne i hoften, synes ikke rigtig der kom gang i veerne, selv ikke efter vandet var taget, og efter 38½ time endte det med kejsersnit.. Det var en hård omgang, og bettemanden kom 5 uger før tid (35+3) og er meget sikker på, at efter den oplevelse bliver det pks næste gang, for går ikke igennem det en gang til

Jeg håber du får en anden oplevelse, men du må endleig ikke føle dig presset til en beslutning, for jeg følte mig lidt presset til at skulle vælge normal fødsel efter de først havde frarådet det, og de lovede jeg til hver en tid kunne sige fra, og komme ned til kejsersnit, og da først det hele var igang, så var det bare ikke tilfældet Så lad dig ikke presse ud i noget, og sig fra hvis du ikke har dte godt med det, i forhold til smerter osv i hoften/bækkenet, Jeg håber da det bedste for dig Og vær ikke bleg for at forsøge at få det hele på plads i god tid, og få vendt mulighederne, så du ikke står i en stress situation, som jeg gjorde, så føler man sig også nemmere presset ud i noget som måske ikke er så rart, eller hvor man føler det kan lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.