Kriterier for planlagt kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.099 visninger
49 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Kløver

Hej piger (og mænner)

Skal den 26 ind og snakke med en speciallæge ang mit bækken, for at se om jeg kan føde normalt, er dog meget nærvøs, og risikoen for kejsersnit er der, og nu mere jeg tænker over fødslen nu mere frygter jeg lidt om bækkenet/hoften kan klare det. Er 2 gange opereret for en cyste i bækkenet, som næsten havde ganet hul igennem, og frygter meget store ekstra smeter under og efter fødsel, som vil hemme fødslen og selve tiden efter, derefter frygter jeg også at mit bækken skal knække. vil jo rigtig gerne føde normalt men er nok, nu mere jeg tænker og nu nærmere det kommer, splittet omkring fødsel vs kejsersnit

kender i mulighederne og reglerne for at kunne vælge at få PKS, og nogle erfaringer med det, vil meget gerne høre om emnet, så jeg kan have disse ting med i baghovedet, når jeg skal til samtale, og evt komme med endelig beslutning. hvor lang tid før termin er dte normalt at man får PKS, har termin start marts, dvs om 6 uger

håber i kan hjælpe derude og komme med nogle god einput, råd, ting der er værd at overveje, både for og imod PKS eller fødsel

På forhånd takf or svar, og tak fordi i læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Kløver

Maja84 skriver:

Hej piger (og mænner)

Skal den 26 ind og snakke med en speciallæge ang mit bækken, for at se om jeg kan føde normalt, er dog meget nærvøs, og risikoen for kejsersnit er der, og nu mere jeg tænker over fødslen nu mere frygter jeg lidt om bækkenet/hoften kan klare det. Er 2 gange opereret for en cyste i bækkenet, som næsten havde ganet hul igennem, og frygter meget store ekstra smeter under og efter fødsel, som vil hemme fødslen og selve tiden efter, derefter frygter jeg også at mit bækken skal knække. vil jo rigtig gerne føde normalt men er nok, nu mere jeg tænker og nu nærmere det kommer, splittet omkring fødsel vs kejsersnit

kender i mulighederne og reglerne for at kunne vælge at få PKS, og nogle erfaringer med det, vil meget gerne høre om emnet, så jeg kan have disse ting med i baghovedet, når jeg skal til samtale, og evt komme med endelig beslutning. hvor lang tid før termin er dte normalt at man får PKS, har termin start marts, dvs om 6 uger

håber i kan hjælpe derude og komme med nogle god einput, råd, ting der er værd at overveje, både for og imod PKS eller fødsel

ingen med nogle råd eller erfaringer eller andet

Anmeld

20. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

Hej piger (og mænner)

Hej maja.

Ved at pks er for dem der; ikke fysisk kan føde selv, for smalt bækken, uk eller tværleje af baby, fare for enten mor eller barn under normal fødsel...

Og så er der sikkert en del andre..

Men syntes helt klart at du skal lytte til lægen og hvad han kommer frem til. 

Du kan sige din bekymring til ham.

Ud skal den bette uanset hvad og et pks er ikke jordens undergang. 

Da Frederic skulle ud var det i uge 38+2, men tror at de i dag venter til så tæt på termin som muligt...

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

Mor til Frederic skriver:

Hej maja.

Ved at pks er for dem der; ikke fysisk kan føde selv, for smalt bækken, uk eller tværleje af baby, fare for enten mor eller barn under normal fødsel...

Og så er der sikkert en del andre..

Men syntes helt klart at du skal lytte til lægen og hvad han kommer frem til. 

Du kan sige din bekymring til ham.

Ud skal den bette uanset hvad og et pks er ikke jordens undergang. 

Da Frederic skulle ud var det i uge 38+2, men tror at de i dag venter til så tæt på termin som muligt...

tak for svar, kom frederic ud ved kejsersnit, læste på nettet at de i dag, laver PKS ca 7-10 dage før teminsdagen, så lidt fandt jeg ud af

Anmeld

20. januar 2011

Maja_4000

Jeg fik pks på eget ønske .. Men hvad er det du vil vide helt præcist ? :b

Anmeld

20. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

tak for svar, kom frederic ud ved kejsersnit, læste på nettet at de i dag, laver PKS ca 7-10 dage før teminsdagen, så lidt fandt jeg ud af

jep han kom ud ved pks.

han lå i tværleje.

Anmeld

20. januar 2011

tinasmor

Jeg har læst at tallet var eksploderet med kvinder som ønskede pks pga de var bange for at føde (så altså uden medicinske grunde som din) Det ville de prøve at skære ned på, fordi der kan være lidt større ulemper ved kejsersnit for barnet. Plus det selvfølgelig er dyre for hospitalet/samfundet. Men jeg tror, at når der ligger nogle overvejelser som dine til grund så vil de helt sikkert være lydhør overfor hvad du ønsker. Jeg tror også de kigger på sidste fødsel /hvis man ønsker det pga noget der skete ved ens sidste fødsel.

Håber I finder en god løsning til dig.

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

Mor til Frederic skriver:

jep han kom ud ved pks.

han lå i tværleje.

Synes du tiden efter var ok eller hvordan, er jo rart at have sådan noget med, i overvejelserne når jeg skal ned og snakke fødsel kontra kejsersnit Er dælme meget i tvivl, svinger meget mellem det ene og det andet, og bliver jo nok ikke afklaret før jeg har været dernede til snak, men synes det er værd at tænke tingene lidt igennem, så jeg føler jeg kan ta en god beslutning

Anmeld

20. januar 2011

Lusi

Jeg ville aldrig selv vælge pks, men klart skal man da gøre det, hvis der er risiko for noget eller ligende.. Jeg fik aks første gang pga. Slem Svangerskabsforgiftning og denne her gang er der desværre 75% chance for jeg igen skal ha kejsersnit Men ja ville da vælge det, hvis der var risiko for noget.

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

tinasmor skriver:

Jeg har læst at tallet var eksploderet med kvinder som ønskede pks pga de var bange for at føde (så altså uden medicinske grunde som din) Det ville de prøve at skære ned på, fordi der kan være lidt større ulemper ved kejsersnit for barnet. Plus det selvfølgelig er dyre for hospitalet/samfundet. Men jeg tror, at når der ligger nogle overvejelser som dine til grund så vil de helt sikkert være lydhør overfor hvad du ønsker. Jeg tror også de kigger på sidste fødsel /hvis man ønsker det pga noget der skete ved ens sidste fødsel.

Håber I finder en god løsning til dig.

Tak for svar, og vil lige sige, at min grund ville være medicinsk... Jeg er bange for at føde, fordi jeg ikke er sikekr på mit bækken kan klare det efter 2 operationer, osv. ellers var jeg ikke ude i overvejelserne, og jeg er førstegangsfødende, så jeg ved i realitet ikke, hvordan mit bækken/hofte vil ta noget så hårdt som en fødsel.

Tak håber også vi finder den rigtige løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.