Hvilket parti stemmer du på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

Chamomile

Jeg er RØD- så stemmer på SF. Jeg håber inderligt at vi får en ny regering- synes det er sørgeligt at Venstre og co. får ødelagt vores velfærdssamfund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

ønskebørn74

Chamomile skriver:

Jeg er RØD- så stemmer på SF. Jeg håber inderligt at vi får en ny regering- synes det er sørgeligt at Venstre og co. får ødelagt vores velfærdssamfund.

... HELT ENIG MED DIG... DE ØDELÆGGER ALT DE HAR HÆNDERNE I...

Anmeld

17. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er faktisk SÅ meget i tvivl. Og det er fordi jeg ikke kan finde et parti, som ligger nærmest min holdning, og fordi jeg kan finde gode ting i begge blokke

Jeg vil give Løkke ret i at efterlønnen skal afskaffes, den offentlige sektor skal på skump og at man skal tage mere ansvar for sig selv.

Omvendt er jeg offentlig ansat og har barn i børnehave, så der er det jo de røde jeg skal have fat i.

Jeg jeg tror jeg vil vente med at tage stilling til jeg hører deres valgpakker

Anmeld

17. januar 2011

Pige2009

Har stemt...

Anmeld

17. januar 2011

Hansen97

Kageteenageren skriver:

Jamen, hvis jeg nu havde stemmeret nu (hvilket jeg først har om to år.. ) så stemte jeg helt klart Venstre!

Jeg er både medlem af Venstre og Venstres Ungdom, hvor jeg sidder i bestyrelsen for VU Østfyn. Og min tid i øjeblikket går på at arrangere valgkamp for en af vores kandidater.

Så helt klart VENSTRE!

Anmeld

17. januar 2011

SpunkenJo

Kageteenageren skriver:

Jamen, hvis jeg nu havde stemmeret nu (hvilket jeg først har om to år.. ) så stemte jeg helt klart Venstre!

Jeg er både medlem af Venstre og Venstres Ungdom, hvor jeg sidder i bestyrelsen for VU Østfyn. Og min tid i øjeblikket går på at arrangere valgkamp for en af vores kandidater.

Så helt klart VENSTRE!

Respekt!

Du er engageret

Min søster var også med i VU og har endda gået lov at fremlægge et enkelt lovforslag i UP da hun gik i folkeskole

Syns det er skægt at læse hvor "rødt" et forum baby.dk er

Anmeld

17. januar 2011

Vidunderligeunger

puha, det er faktisk noget jeg burde sætte mig meget bedre ind i.. men hælder nok mest til Sf, selvom jeg ikke er enig i alle punkterne.. men lars løkke, han skal ALDRIG regne med min stemme... 

Anmeld

17. januar 2011

eElak

Før i tiden satte jeg altid krydset med Socialdemokraterne, og har i mine unge dage også været medlem af DSU..

Men ligesom flere herinde, så er det dælme svært at tage en beslutning denne gang...

Jeg kan ikke se lars løkke som statsminister - det kan kun gå få langsomt med at få ham af pinden.. Men helle thorning??... Tjaaah jeg ved det sq ikke..

Jeg havde overvejet SF, men også radikale... Tror bare jeg skal have studeret div. valgpakker når valget bliver skudt i gang....

Kommer i øvrigt fra en familie som stemmer DF lige siden partiet blev dannet, så ja.... da jeg skulle stemme - som var sammen med familien første gang... der blev jeg også næsten gjort arveløs.. min far HADER socialdemokraterne pga det nummer som nyrup gjorde ved efterlønnen dengang..

Så nu har jeg alle tiders argument til at være rød, når nu regeringen har gang i deres vilde efterlønsplaner..

Anmeld

17. januar 2011

Nynne88

Chamomile skriver:

Enig.. Stemmer altid rødt

Anmeld

17. januar 2011

Multebær

Synes det er skræmmende at 13% herinde stemmer DF. Det er for mig at se helt hen i vejret. Hos DF vælgere er der hverken tale om rødtankegang eller liberaltankegang - men ren og skær populisme og intolerance. 

Har stor respekt for folk der sætter sig ind i partiernes ideologier og kan derfor have ligeså stor respekt for en rød som en liberal eller en ægte konservativ. Når der er tale om at man har sat sig ind i hvad ideologierne står for ser man det store billede og forstår at der kan være fordele og ulemper ved alle systemerne.

Jeg har mere respekt for den liberalistiske tankegang end jeg har for det partiprogram som Ventre lægger frem. Jeg synes der er mange huller i det som gør at de faktisk ikke er liberalistisk. derfor synes jeg ikke man ved hvad man får.

Omvendt er de røde SF og Socialdemokraterne også gået på kompromis med solidariteten og det synes jeg er synd når de nu slår sig op på at være ideologisk funderet i blandt andet solidariteten.

Min stemme går til det Radikale Venstre fordi der er nogle spørgsmål jeg ikke vil gå på kompromis i/på. Vigtigst af alt synes jeg at 24 års reglen og pointsystemet er en total fiasko for Danmark. Grimmer mig virkelig over den fordomsfulde debat som raser i Danmark og tror ikke på at nogle af de store partier på nuværende tidspunkt har den rette attitude når det kommer til at få Danmark kørt i stilling til vækst og velfærd de kommende år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.