Navne-hitlister, hvorfor vil i ikke bruge navne derfra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

TbCp

BellaT skriver:

Tjuhl, ved du at der findes en babybog, der hedder Vores Lille Sol? Altså sådan en bog hvor man skriver alt om babyen ned. Den er rigtig sød og passer da perfekt til Sol.

Jeg tillader mig lige at svare... tror nemlig det er den bog os i navlestrengsgruppen lige har givet Trine i barselsgave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Ellim

Nu har jeg ikke børn endnu.. Men interessen falder for et navn for mig hvis der er "for mange" der hedder det.. Mit barn skal hedde noget som ikke er på top 50 og nok heller ikke top 100.. Ved ikke hvorfor - sådan har jeg det bare.. Ikke at jeg ikke syntes at de andre dejlige børn med mere "normale" navne er søde, dejlige og fantastiske..

Anmeld

27. januar 2011

Loa

Jeg ved da godt Isabella ligger højt på listen, men vi kunne begge rigtig godt lide det navn, så derfor valgte vi det.....

Vi havde stadig valgt det, selvom det slet ikke havde været på listen.....

Dog som en sidebemærkning, ville jeg hellere kalde mit barn et alm. populært navn end et eller andet mystisk fystisk, fordi man tror det vil gøre barnet specielt..... Syntes tit det virker som om det er forældrene der skal udleve et eller andet, men de mærkelige navne....

Anmeld

27. januar 2011

BellaT

TbCp skriver:

Jeg tillader mig lige at svare... tror nemlig det er den bog os i navlestrengsgruppen lige har givet Trine i barselsgave

Genial barselsgave..

Anmeld

27. januar 2011

helora

Ingen af mine pigers navne står på listen over de 50 mest populære navne. Vi er ikke bevidst gået efter navne, der ikke befinder sig på listen, men vi ville på den anden side gerne undgå, at pigerne kom til at hedde det samme som de andre piger i børnehaven/skolen. Ci faldt pladask for de to navne før vi vidste noget om deres popularitet

Anmeld

27. januar 2011

CamillaValby

Nu har jeg ikke lige læst alle indlæggende.

Nu er mit navn Camilla, da jeg blev døbt var der ikke mange der hed det. Men det kom 1 -2 år efter. Og jeg syntes godt nok ikke det var sjovt der en mor råbte efter en Camilla, jamen så vendte 20 unger sig om for at det om det var til dem hihi.

Jeg er mere til navne som ikke alle hedder, nok pga egen erfaring.
Men er heller ikke til de der navne som chili osv. Det er for ulogisk til mig Men fungerer heldigvis godt for andre

Anmeld

27. januar 2011

132319

Ellim skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu.. Men interessen falder for et navn for mig hvis der er "for mange" der hedder det.. Mit barn skal hedde noget som ikke er på top 50 og nok heller ikke top 100.. Ved ikke hvorfor - sådan har jeg det bare.. Ikke at jeg ikke syntes at de andre dejlige børn med mere "normale" navne er søde, dejlige og fantastiske..

Enig her, dog har jeg to børn 

Den ene har et navn der er ca 2000 af i DK og den andens navn er der ca. 600 af 

Jeg har ikke valgt dem af den grund men synes det er meget rart at alle andres børn ikke hedder det samme 

Anmeld

27. januar 2011

TbCp

Men så ender det jo rent faktisk med at Liva bliver den eneste i hele byen der hedder Liva, når alle andre vælger navne der ikke ligger på hitlisterne

Anmeld

27. januar 2011

BellaT

Vi har valgt de navne vi kan lide. At der så ikke er 3 Phillip'er og 4 Malia'er i klassen er da bare en fordel. Det tror jeg ikke at der kommer til at være ihvertfald...

Det er irriterende at hedde det samme som alle andre. Jeg hed Lille Helle igennem hele skoletiden. Ikke at jeg led under det. Men det ville da være rart bare at hedde sit navn.

Ulempen ved vores børns navne er så til gengæld at de nok kommer til at stave deres navn rigtig mange gange for folk.

Anmeld

27. januar 2011

oo

BellaT skriver:

Tjuhl, ved du at der findes en babybog, der hedder Vores Lille Sol? Altså sådan en bog hvor man skriver alt om babyen ned. Den er rigtig sød og passer da perfekt til Sol.

jaaaaa! jeg har lige fået den i barselsgave af tøserne inde fra Navlestrengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.