TbCp skriver:
Jeg læser/hører tit at mange ikke vil have et navn til deres kommende barn som ligger på top 25/50 og så undrer jeg mig igen, hvorfor ikke?
Hvis det navn i allerbedst kan lide ligger på en af listerne hvad så? Er det ikke lige meget hvis det er det navn i er faldet for?
Barnet bliver vel hverken mere eller mindre unik af om navnet ligger på top 5 eller top 1000?
Det er ikke fordi jeg synes det er dumt, jeg tror bare ikke jeg forstår det.
Vi valgte et navn vi kunne lide og som så passede til vores datter, uden at kigge på hit-listerne. Så om det lå nr 3 eller 105 var helt lige meget, det var et navn vi kunne lide.
Så hvorfor vil i ikke bruge navne der ligger på de lister?
Jeg har det præis ligesom dig... Vi har aldrig kigget pådisse lister over "populære" - hverken da vi skulle finde navn til Mathilde eller Frederikke 
Men jeg går rundt og har en fordom om, at nogle vælger "specielle" navne der ikke ligger på denne såkaldte liste, fordi at der et eller andet sted måske - for nogle - ligger en vis form for prestige i at have et barn med et specielt navn. Men igen, det er blot en fordom jeg har. Om det forholder sig sådan i virkeligheden, det skal jeg ikke kunne svare på.
Anmeld