Navne-hitlister, hvorfor vil i ikke bruge navne derfra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2011

B&J

jeg viste slet ikke der var sådan en liste jeg tog vores barns navn fordi vi begge elsker det

men har nu set listen og vores daniel står dog på listen hihihihi uden jeg viste det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Mussen2

TbCp skriver:

Men så skal man vel ud i nogle virkelig specielle navne hvis man ikke vil have andre hedder det.... Som Vindueskarm eller toiletbørste, så er man da sikker på at ingen andre hedder det

Nej det ved jeg selvfølgelig godt er noget pjat, mener bare ikke at der går noget af barnets personlighed fordi 3 andre hedder det.

Thi hi, ja det vil da blive noget kønt noget Det skal ikke forstås så firkantet og slet ikke som et bevidst fravlag af et navn KUN fordi det ligger på top 10. Top ti skrev jeg blot for at slå fast, at jeg ikke fravælger alle navne som er på en favorit liste - langt fra.

Jeg har heller ikke taget skade af, at andre har heddet det samme som jeg, men synes et navn mister lidt når man støder på det allesteder. Det bliver lidt slidt.

Men når det nu er sagt så vil det kun være en del af mine mange overvejelser omkring et navn til mit barn, OG bestemt ikke den eneste og mest vægtige grund.

Anmeld

16. januar 2011

twinboys

TbCp skriver:

Jeg læser/hører tit at mange ikke vil have et navn til deres kommende barn som ligger på top 25/50 og så undrer jeg mig igen, hvorfor ikke?
Hvis det navn i allerbedst kan lide ligger på en af listerne hvad så? Er det ikke lige meget hvis det er det navn i er faldet for?
Barnet bliver vel hverken mere eller mindre unik af om navnet ligger på top 5 eller top 1000?

Det er ikke fordi jeg synes det er dumt, jeg tror bare ikke jeg forstår det.

Vi valgte et navn vi kunne lide og som så passede til vores datter, uden at kigge på hit-listerne. Så om det lå nr 3 eller 105 var helt lige meget, det var et navn vi kunne lide.

Så hvorfor vil i ikke bruge navne der ligger på de lister?

Vores navne blev valgt 2 min før jeg blev sendt akut til kejsersnit... Så vi har hverken læst navnebøger, hitlister eller andet...

Vi aftalte at tvilling A skulle hedde Oliver og tvilling B Alexander

og sådan blev det...

Først bagefter tjekkede jeg deres navne ud i bøger osv...

Så mine drenge er ægte Oliver & Alexander

MAjbritt

Anmeld

17. januar 2011

oo

Laulund87 skriver:

Hvorfor hedder Sol egentlig Sol?

Lige et sidespor, men det slog mig

efter et eventyr Søren skrev til mig engang, hvor jeg var barn af Solen og vores førstefødte derfor skulle opkaldes efter den

Anmeld

17. januar 2011

Laulund87

Tjuhl skriver:

efter et eventyr Søren skrev til mig engang, hvor jeg var barn af Solen og vores førstefødte derfor skulle opkaldes efter den

Hvor er det bare sødt

Anmeld

17. januar 2011

Jibbe

Vi valgte Frejs navn fordi vi kunne lide det. Der var ikke rigtig nogen af de navne vi havde diskuteret som lå højt på de lister. Og vi ville have et nordisk navn. Det højeste var nok Carl som han faktisk hed længe i min mave :-)Ud over det har vi både Emma, William, Noah, Magnus, Banjamin, Sebastian, Valdemar, Lucas, Tobias og Mikkel Som nevøer og niecer! Det er jo nærmest hele top ti listen!

Anmeld

17. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har valgt navne som ikke lå på top 50 - helt bevist. Jeg hedder selv noget som alle andre ikke hedder. Desuden synes jeg ikke, at mine børn skulle hedde et bogstav efter sin fornavn som det ofte bliver når flere hedder det samme.

Da jeg var gravid første gang havde vi faktisk aftalt, at hvis vi fik en dreng skulle han hedde William og dengang var der næsten ikke nogen der hed det. Men er glad for, at det ikke blev det, da det nu er et modenavn. Jeg synes stadigvæk at det er sødt

Anmeld

17. januar 2011

DLM

Altså jeg kan da godt se det er træls at der bliver råbt et navn og så er der 8 der kommer. Men alligevel synes jeg man skal vælge det man kan lide, vores søn hedder Magnus og det ligger nr. 7 mener jeg. og det valgte vi fordi vi kunne begge lide det og det passede til os

Magnus, Lennart og Ditte = Den Store Løve Gudinde efter navnebetydning (det fandt vi ud af bagefter han havde fået navnet)

Anmeld

17. januar 2011

jakobsen196

Vi vidste godt at de navne vi valgte til vores piger var populære på navnelisten, men det tænkte vi ikke over...Vi har en pige fra 2008 og der lå Amalie på 19 pladsen, hun er lige startet i bh og der er ingen med det navn...endnu.

Og så har vi Freja, som lå højt på , 2010 listen (nr. 5), så nu må vi se hvor mange hun møder på sin vej som hun deler navn med....

Anmeld

17. januar 2011

dorthemus

Jeg er fuldstændig ligeglad med den liste...jeg valgte navnet Runa fordi jeg synes det er det smukkeste pigenavn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.