Navne-hitlister, hvorfor vil i ikke bruge navne derfra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.631 visninger
52 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

TbCp

Jeg læser/hører tit at mange ikke vil have et navn til deres kommende barn som ligger på top 25/50 og så undrer jeg mig igen, hvorfor ikke?
Hvis det navn i allerbedst kan lide ligger på en af listerne hvad så? Er det ikke lige meget hvis det er det navn i er faldet for?
Barnet bliver vel hverken mere eller mindre unik af om navnet ligger på top 5 eller top 1000?

Det er ikke fordi jeg synes det er dumt, jeg tror bare ikke jeg forstår det.

Vi valgte et navn vi kunne lide og som så passede til vores datter, uden at kigge på hit-listerne. Så om det lå nr 3 eller 105 var helt lige meget, det var et navn vi kunne lide.

Så hvorfor vil i ikke bruge navne der ligger på de lister?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Mussen2

TbCp skriver:

Jeg læser/hører tit at mange ikke vil have et navn til deres kommende barn som ligger på top 25/50 og så undrer jeg mig igen, hvorfor ikke?
Hvis det navn i allerbedst kan lide ligger på en af listerne hvad så? Er det ikke lige meget hvis det er det navn i er faldet for?
Barnet bliver vel hverken mere eller mindre unik af om navnet ligger på top 5 eller top 1000?

Vi valgte et navn vi kunne lide og som så passede til vores datter, uden at kigge på hit-listerne. Så om det lå nr 3 eller 105 var helt lige meget, det var et navn vi kunne lide.

Et navn for mig skal være personligt - ikke nødvendigvis unikt - men personligt, og lidt af det personlige går af hvis, der er 3 andre, som hedder det samme.

Men var jeg top-forelsket i et navn, så ville jeg nok vælge det. Synes dog top 10 navnene bliver for gængse. Lidt ala når man hedder Jensen det er også lidt upersonligt. Det hedder jeg i øvrigt selv

Anmeld

16. januar 2011

oo

ja jeg må indrømme jeg har det ligesom dig, det navn jeg vælger er det navn jeg kan lide - uanset om det står på en liste eller ej. nu er jeg tilfældigvis ikke specielt glad for de navne der står på listerne, men altsåe det er jo en anden historie jeg har heller aldrig læst de lister før jeg kom herind og der blir oprettet tråde om dem

Anmeld

16. januar 2011

Bavianis

TbCp skriver:

August ligger på listen! Og vi vidste ikke "hvor det lå" da vi valgte det, vi faldt bare pladask for det efter måneder med forskellige flirter med diverse drengenavne.

Birk er ikke på listen, og det er jeg glad for, da der bare er et eller andet fedt ved, at det ikke er noget som der er rigtig mange der hedder. Men havde det ligget højere havde vi stadig valgt det

Anmeld

16. januar 2011

L.J.L

Vi har valgt at Lauritz skulle hedde Lauritz fordi vi begge var vilde med navnet, det passede godt til os

Har ingen ide om hans navn er på nogen liste eller ej, og er egentlig også ligeglad

Anmeld

16. januar 2011

LISBETH:-)

Jeg synes det må være irriterende og hedde det samme som alle de andre. Jeg synes der er noget specielt over at have "sit eget navn"

Da jeg gik i folkeskole var der 4 der hed Thomas i min klasse og 4 der hed Thomas i paralel klassen - så 8 thomas' er i alt. Det var sku træls. 2 af dem havde enda samme efternavn, hvor ufedt er det lige.

Mit navn Lisbeth er ikke specielt men alligevel har jeg altid været den eneste der hed det, fordi det ikke var populært dengang da jeg blev født i 1970'erne

Anmeld

16. januar 2011

TbCp

Mussen2 skriver:

Et navn for mig skal være personligt - ikke nødvendigvis unikt - men personligt, og lidt af det personlige går af hvis, der er 3 andre, som hedder det samme.

Men var jeg top-forelsket i et navn, så ville jeg nok vælge det. Synes dog top 10 navnene bliver for gængse. Lidt ala når man hedder Jensen det er også lidt upersonligt. Det hedder jeg i øvrigt selv

Men så skal man vel ud i nogle virkelig specielle navne hvis man ikke vil have andre hedder det.... Som Vindueskarm eller toiletbørste, så er man da sikker på at ingen andre hedder det

Nej det ved jeg selvfølgelig godt er noget pjat, mener bare ikke at der går noget af barnets personlighed fordi 3 andre hedder det.

Anmeld

16. januar 2011

otlitrom

Jeg er en af dem der helst vi vælge navne der ikke er på listen. Jeg er ikke så begejstret for alle navnene der er fremme nu.. Jeg synes de er "slidte" og jeg kender 4 sidste år, der alle fik sønner der skulle hedde Marius.

Jeg har selv et specielt navn (jeg bruger til dagligt mit dobbeltnavn, dog kun Anna herinde) og jeg har altid sat pris på at være den eneste der hed det..

Jeg vil gerne at vi finder et navn der både kan siger på Færøerne og her, og afspejler lidt af begge kulturer, hvis det kan siges sådan. Og det synes jeg bare ikke Mathilde eller Caroline gør.

Jeg synes ma skal vælge de navne til sine børn, som man godt kan lide! Om det så er nummer 1 på listen, eller om det er noget man selv har fundet på.. For mig er det bare et ønske, ligesom nogle ikek vil have at navnet ender på S (ejefald) eller at en søskendeflok alle skal starte med M...

Anmeld

16. januar 2011

AnneBJ

Vi har to favoritnavne herhjemme. Det ene ligger meget højt på listen og det andet ret lavt. Det bliver sandsynligvis det med lav placering, da jeg altid har været omgivet af andre Anner.

Det er for så vidt ok, men jeg har, helt fra barnsben, hadet at hedde Anne J., "lille Anne" eller andre ting, der giver navnet et kendtegn.

I min allernæreste omgangskreds er der nu en Anne E., Anne F., Anne J. (som ikke er mig) og mig, som så bliver kaldt Anne B., fordi der var en J mere... Det er squ lidt træls, men omvendt er jeg da glad for mine forældre har givet mig det navn de synes passer til mig - jeg vil bare gerne undgå at vores barn skal kaldes ved efternavn også, for andre ved hvem han er..

Anmeld

16. januar 2011

Laulund87

Tjuhl skriver:

ja jeg må indrømme jeg har det ligesom dig, det navn jeg vælger er det navn jeg kan lide - uanset om det står på en liste eller ej. nu er jeg tilfældigvis ikke specielt glad for de navne der står på listerne, men altsåe det er jo en anden historie jeg har heller aldrig læst de lister før jeg kom herind og der blir oprettet tråde om dem

Hvorfor hedder Sol egentlig Sol?

Lige et sidespor, men det slog mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.