Hvad f***** gør vi lige.. Jeg bliver vanvittig ved tanken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

SpunkenJo

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, vi står lige nu i den situation, at jeg skal finde et job inden april, udsigterne er små, da det jo skal passe med Nicolines dps tider.

Min kæreste står uden job i slutningen af jan. og han skal så også finde et andet job, igen er mulighederne små, da der pt næsten ikke er nogen der mangler noget med den udd han har (lastbils mekaniker) her i Kolding, og råd til bil er der ikke!

Jeg skal så starte på udd. til august og den der latterlige lave SU for os med børn, er jo til at give sig til at tude over.. + den ekstra udgift det er at have Nicoline i dp..HVORFOR får kontakthjælpsmodtagere flere penge end dem der er igang med en udd.. Jeg fatter det ikke!

Fuck hvor det hele kører rundt i hovedet på mig.. Jeg kan slet ikke hænge sammen, fordi jeg konstant tænker på det..

Hvad gør vi!? Ja, vi ved det ikke.. Vi er måske nødsaget til at flytte, og jeg kan slet slet ikke finde ud af hvordan det hele, økonomisk set, skal kunne hænge sammen.. Det er virkelig noget LORT!!

Ja, bare lige et surt opstød herfra!

What!

Får kontanthjælpsmodtagere (med børn) flere penge på bogen end en studerende!?!?

Jeg er målløs! Det er der da ingen rimelighed i!

Dem der tager uddannelse og efterfølgende arbejde skal jo betale for alle KH modtagerne der ikke går på arbejde!!! Det lyder jo helt forkert i mine ører!

Jeg håber I finder en løsning.
Krammer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Bare mig..

Pena skriver:

Jo det afhænger af den tidligere indkomst. Men der er et loft, og jeg tror desværre ikke det er meget mere end det jeg fik.

Tjekkede det lige. For at få højeste dagpenge sats skal man mindst tjene 19680 kr. Da vil dagpenge være 3830 pr uge før skat.

http://www.krifa.dk/fs/dagpenge/oekonomi/beregn.aspx?gclid=CKrpjqvGs6YCFcOJDgodkFGVAw

Okay, tak.. Det må vi lige have tjekket så
Tak for det..

Anmeld

12. januar 2011

Bare mig..

SpunkenJo skriver:

What!

Får kontanthjælpsmodtagere (med børn) flere penge på bogen end en studerende!?!?

Jeg er målløs! Det er der da ingen rimelighed i!

Dem der tager uddannelse og efterfølgende arbejde skal jo betale for alle KH modtagerne der ikke går på arbejde!!! Det lyder jo helt forkert i mine ører!

Jeg håber I finder en løsning.
Krammer

Ja, det er fuldstændig hen i vejret..
Jeg kom direkte fra HF da jeg havde født, så jeg kom på kh da jeg jo så ikke havde nogen arbejdsplads der kunne give mig barselspenge.. Og jeg får udbetalt 9600 kr nu på barsel, som også er det man normalt får på kh. Og når man så kommer på su, uden sulån, så får man vidst 5700 kr. før skat Jeg synes også det er fuldstændig latterligt, og det går mig virkeligt på, at de på kh får så meget mere, det burde sgu være omvendt..

Anmeld

12. januar 2011

mortilnoahogmelina

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg ringede på kommunen i fredags, og de kunne ikke hjælpe os meget.. Jeg fortalte dem situationen, men fik afslag på alle tænkelige måder vi kan komme til at sidde.. Det er virkelig frustrerende

Og tak!

det er jeg da godt nok ked af at høre , men hvis det er lejet bolig er der love om at man har ret til boligsikring hvis ikk det er en privat lejer . '

Anmeld

12. januar 2011

Bare mig..

Pernille08 skriver:

det er jeg da godt nok ked af at høre , men hvis det er lejet bolig er der love om at man har ret til boligsikring hvis ikk det er en privat lejer . '

Det er en lejet bolig.. Men jeg må bare igang med at søge alt det jeg kan komme til, lige så snart jeg ved lidt mere om vores situation... Det er bare lige nu, så pisse uoverskueligt, at jeg tuder over det konstant! Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i noget som helst

Og endnu engang tak!

Anmeld

12. januar 2011

mortilnoahogmelina

~~M.Nielsen~~ skriver:

Det er en lejet bolig.. Men jeg må bare igang med at søge alt det jeg kan komme til, lige så snart jeg ved lidt mere om vores situation... Det er bare lige nu, så pisse uoverskueligt, at jeg tuder over det konstant! Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i noget som helst

Og endnu engang tak!

Det kan jeg virkelig godt forstå . 

Jeg kender godt lidt situationen , vi har selv stået i det , og man aner simpelthen ikk hvad man skal gøre Men jeg håber så meget kommunen vil hjælpe jer . 

Anmeld

12. januar 2011

Bare mig..

Pernille08 skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå . 

Jeg kender godt lidt situationen , vi har selv stået i det , og man aner simpelthen ikk hvad man skal gøre Men jeg håber så meget kommunen vil hjælpe jer . 

Mange tak.. Det håber jeg virkelig også...

Selv om de siger det, så føles det ikke som om staten helst vil have man tager en uddannelse.. De gør sgu ikke meget for at hjælpe til at man får en...

Nå, men god dag til dig

Anmeld

12. januar 2011

mortilnoahogmelina

~~M.Nielsen~~ skriver:

Mange tak.. Det håber jeg virkelig også...

Selv om de siger det, så føles det ikke som om staten helst vil have man tager en uddannelse.. De gør sgu ikke meget for at hjælpe til at man får en...

Nå, men god dag til dig

Nej kan sagtens følge dig . Det synes jeg heller ikk de gør . Jeg er selv under udd , men er på barsel lige nu fødte d 30/12 . 

Og her er økonomien os rigtig stram . 

Rigtig god dag til dig os. 

Anmeld

12. januar 2011

SpunkenJo

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, det er fuldstændig hen i vejret..
Jeg kom direkte fra HF da jeg havde født, så jeg kom på kh da jeg jo så ikke havde nogen arbejdsplads der kunne give mig barselspenge.. Og jeg får udbetalt 9600 kr nu på barsel, som også er det man normalt får på kh. Og når man så kommer på su, uden sulån, så får man vidst 5700 kr. før skat Jeg synes også det er fuldstændig latterligt, og det går mig virkeligt på, at de på kh får så meget mere, det burde sgu være omvendt..

Ja, der er jo ingen rimelighed eller fornuft i at det økonomisk bedre kan betale sig at læne sig tilbage og bare modtage penge!!!

Det kan godt gøre mig en smule P*** of!!

Det burde ikke være mere fordelagtigt at modtage KH fremfor at uddanne sig!!!

Det er jo rent faktisk os med uddannelser (og alle de andre på arbejdsamrkedet) der betaler for at alle dem på KH kan få deres penge!!!!!
- hvem ska man stemme på for at få lavet det om!?!?

Anmeld

12. januar 2011

Rockertand

SpunkenJo skriver:

Ja, der er jo ingen rimelighed eller fornuft i at det økonomisk bedre kan betale sig at læne sig tilbage og bare modtage penge!!!

Det kan godt gøre mig en smule P*** of!!

Det burde ikke være mere fordelagtigt at modtage KH fremfor at uddanne sig!!!

Det er jo rent faktisk os med uddannelser (og alle de andre på arbejdsamrkedet) der betaler for at alle dem på KH kan få deres penge!!!!!
- hvem ska man stemme på for at få lavet det om!?!?

Jeg blev også først klar over det, da jeg begyndte at læse med herinde og blev meget forarget.

Faktisk har der rundt omkring været tråde fra enlige mødre om, hvordan man kunne pumpe kommunen for flest tilskud og ydelser (ja, det er sådan, jeg ser det)...de kaldte det vistnok "det er bare det, vi har ret til", ved ikke, om det var ren pral, men nogle nåede faktisk op på et beløb, der var i nærheden af en almindeligt arbejdende medborger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.