Hvad f***** gør vi lige.. Jeg bliver vanvittig ved tanken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Bare mig..

Maise skriver:

er din mand fyret ?? får han så a-kasse nu?? hmm ja det ser svært ud til at i ikke har råd til at du studere lige nu. Hvad skal du studere.?? man kan få su-lån. det fik jeg udbetalt ca. 2500 om måneden med lav rente.

Ja det er han egentlig..

Han blev svend i august men fik lov at blive indtil her i jan. fordi han så skulle i militæret, men da han er blevet opereret i foden for 6 uger siden, må han ikke komme derind her til feb alligevel, så nu står han uden arbejde..

Jo han er medlem af en a-kasse, men der får han jo ikke så meget udbetalt som i arbejde vel? Og hvor længe kan man være der uden de "smider en ud"?! Forstår du hvad jeg mener? - Det er jo sent!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Sofia

Har du tjekket mulighederne for friplads hvad angår pasning? Og hvad med boligsikring, hvis I bor i lejebolig?

Her er vi to på SU med et barn på vej, og det kan godt fungere, vi har bare måtte prioritere og lægge et grundigt budget. Håber I finder ud af det. Og husk på, at det betaler sig i sidste ende, for når du er færdig med uddannelsen får du jo et job med en højere løn. Og grænsen for hvor meget du må tjene ved siden af SUen er jo hævet når du har et barn, så det er alligevel et rimelig stort beløb du kan tjene og derved supplere din su.

Anmeld

11. januar 2011

Sofia

Hvis din kæreste skal på dagpenge, har han ret til dem i 2 år, og det er jo en ret høj sats man får der. Når jeg bliver færdig med min uddannelse får jeg, i fald jeg ikke har et job på hånden, 9500 udbetalt i måneden i dagpenge!! Så det må han også få

Anmeld

11. januar 2011

mortilnoahogmelina

Kan i ikk få fri plads til jeres datter når i ikk tjener noget som sådan . Det har jeg hørt man kan , men ved det ikk , men det kunne da være en mulighed at undersøge . 

Og i kan måske os søge bologsikring .

I vertfald et stort herfra , og håber i finder en løsning på det hele .

Anmeld

11. januar 2011

Maise

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja det er han egentlig..

Han blev svend i august men fik lov at blive indtil her i jan. fordi han så skulle i militæret, men da han er blevet opereret i foden for 6 uger siden, må han ikke komme derind her til feb alligevel, så nu står han uden arbejde..

Jo han er medlem af en a-kasse, men der får han jo ikke så meget udbetalt som i arbejde vel? Og hvor længe kan man være der uden de "smider en ud"?! Forstår du hvad jeg mener? - Det er jo sent!

ja kender ikke reglerne for hans a-kasse. de er jo forskellige fra a-kasse til a-kasse. Ja et job ved kassen i bilka ville nok give bedre. har selv levet halvusselt da jeg studerede, ofte af makrelmadder og kedelige gryderetter sidst på måneden. men forstår din bekymring nu hvor i har barn. hmmekstarjob for dig i weekender evt., studielån og lån i banken. sådan tror jeg vi ville gøre det hvis det var os, og så se om manden kunne få et job ved kassen i en butik eller lign, mens han søger, eller venter på at komme i militæret.

Anmeld

11. januar 2011

Rockertand

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, vi står lige nu i den situation, at jeg skal finde et job inden april, udsigterne er små, da det jo skal passe med Nicolines dps tider.

Min kæreste står uden job i slutningen af jan. og han skal så også finde et andet job, igen er mulighederne små, da der pt næsten ikke er nogen der mangler noget med den udd han har (lastbils mekaniker) her i Kolding, og råd til bil er der ikke!

Jeg skal så starte på udd. til august og den der latterlige lave SU for os med børn, er jo til at give sig til at tude over.. + den ekstra udgift det er at have Nicoline i dp..HVORFOR får kontakthjælpsmodtagere flere penge end dem der er igang med en udd.. Jeg fatter det ikke!

Fuck hvor det hele kører rundt i hovedet på mig.. Jeg kan slet ikke hænge sammen, fordi jeg konstant tænker på det..

Hvad gør vi!? Ja, vi ved det ikke.. Vi er måske nødsaget til at flytte, og jeg kan slet slet ikke finde ud af hvordan det hele, økonomisk set, skal kunne hænge sammen.. Det er virkelig noget LORT!!

Ja, bare lige et surt opstød herfra!

Super Dæk Service i Kolding søger almindelig mekaniker, det er han jo fint kvalificeret til.

Lunds Biler i Kolding søger også almindelig mekaniker.

Ved godt, at det ikke er som lastbilmekaniker, men det er da bedre end ingenting.

Anmeld

11. januar 2011

H+S Skjolgborg.

hej jeg har sagt det igen og igen og siger det igen jeg fatter ikke det med det su af den ikke er på det sammen  eller en del mere ind en kontanthjælp som forsøger....

syntes du skal få din kæreste til af kontakt dem her..

http://malus.dk/ 

Tro nok de mangler lidt folk.Men jeg siger dte ikke højt. 

Han kan da prøve bare af ring og høre om de kan bruge en mand forsøget være...

knus herfra håber i får det løst..

Anmeld

11. januar 2011

Lolli

Uh, ved hvordan du har det.

Mht. til friplads og boligsikring: jeg er på SU og min mand er slagtersvend. Med vores indtægt har vi fået ca. 50 % af dagplejepladsen (nu, børnehaveplads) betalt som friplads. Og da vi boede til leje fik vi ca. 500 kr i boligsikring. Så som jeres situation er nu kan i HELT sikkert på nogle tilskud.

Anmeld

11. januar 2011

Bare mig..

Sofia skriver:

Har du tjekket mulighederne for friplads hvad angår pasning? Og hvad med boligsikring, hvis I bor i lejebolig?

Her er vi to på SU med et barn på vej, og det kan godt fungere, vi har bare måtte prioritere og lægge et grundigt budget. Håber I finder ud af det. Og husk på, at det betaler sig i sidste ende, for når du er færdig med uddannelsen får du jo et job med en højere løn. Og grænsen for hvor meget du må tjene ved siden af SUen er jo hævet når du har et barn, så det er alligevel et rimelig stort beløb du kan tjene og derved supplere din su.

Ja det har vi tjekket, men det ser ikke ud til, at vi kan få særlig meget tilskud.. Jeg ringede i fredags, og de var ikke særlig behjælplige med noget som helst, nede på kommunen

Ja, der skal helt sikkert lægges noget om, og sikkert også det hele.. Men jeg har virkelig prøvet og tænke det hele igennem på den ene og den anden måde, men der mangler bare stadigvæk omkring 3000 kr..

Anmeld

11. januar 2011

Bare mig..

Sofia skriver:

Hvis din kæreste skal på dagpenge, har han ret til dem i 2 år, og det er jo en ret høj sats man får der. Når jeg bliver færdig med min uddannelse får jeg, i fald jeg ikke har et job på hånden, 9500 udbetalt i måneden i dagpenge!! Så det må han også få

Okay Men det er alligevel 5000 kr mindre end han får nu, og jeg får 5000 kr mindre når jeg kommer på su i forhold til nu, på kh.. Så det er godt og vel 10.000 kr der mangler så.. Hvor spare man lige så mange penge henne!? Hmm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.