wamse skriver:
Kan sagtens forstå din frustration
Det er overskueligt når man ikke kan få det til at hænge sammen økonomisk.
Men når det så er sagt, så synes jeg godt nok denne her tråd har en kedelig tendens, set i mine øjne. Fordi man som samboende ikke kan få mere i SU, så nedgør vi lige både kh-modtagere og enlige mødre
Nu er jeg selv overgået fra SU med lån til revalideringsydelse, som er mere end den almindelig kh-takst. Jeg "mister" penge på det hver måned i forhold til før, da lånet var skattefrit. Ud over det så faldt mit boligsikring med 500 i måneden, da jeg har større indtægt på årsbasis i forhold til før, da ens SU lån ikke tæles med som en indtægt før.Så nu får jeg ca 2000 mindre udbetalt hver måned, efter at være startet på revaliering. Jeg får tilskud til diesel og bøger, og jeg skal ikke bekymre min om de lønnede praktikker, da jeg får suppleret op. Vi lever nu for 2500 til 3 personer i måneden.
På SU er der mulighed for at tage et lån, om man vurderer der er brug for det eller ej, det er jo så ens personlige valg, men det er trods alt en mulighed.
Ud over det, så er livet på kh-hjælp da ikke at misunde
Jeg ville da 1 million gange hellere uddanne mig, eller hænge i et system, hvor mange bare ser mig som en samfundsnasser.
Måske er græsset bare ikke altid grønnere på den anden side, og det er ikke ment til trådstarter, men som generel kommentar til denne tråd.
Jeg tror måske lidt, at du har misfgorstået mig, for jeg mener, at det burde være sådan, at når man er på KH så burde man få mindre end dem under uddannelse..
Jeg er udemærket klar over, at livet på KH ikke altid er sjovt.. Men alligevel mener jeg at su burde være det man får på KH og omvendt.. Jeg gør sgu virkelig noget for at få min uddannelse, som jeg så brændende ønsker at få, så jeg kan komme ud og gøre gavn hvor jeg virkelig hjælper.. Men det er sgu lidt svært, når staten giver så lidt i su.. og ja, jeg har sgu egentlig pisse ondt i røven over de penge khmodtagere får i forhold til hvad jeg kommer til..
I mine øjne, burde dem på kh være dem der højst sandsynligt måtte komme til at tage et lån, sgu ikke dem, dervil gøre noget godt for samfundet og få sig en uddannelse..
Og det her er ikke surt ment, men er sgu lidt pisse sur over systemet, der ikke, i mine øjne, har gjort det rigtigt!