Hvad f***** gør vi lige.. Jeg bliver vanvittig ved tanken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Bare mig..

Sabina skriver:

kontanthjælps modtager for lige så lidt som folk på Su.
Siger det selv på kommunen. det fede ved su er man kan tage lån

Altså jeg får KH nu, pga barsel og jeg får da dobbelt så meget som når jeg kommer på su.. - uden et lån..

Men hvorfor er det lige jeg skal tage et lån på su, og ikke på kh, det giver da absolut ingen mening!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Bare mig..

SabrinaOlsen skriver:

Hej skattepige Benjamin er blevet rask så nu må i lette jer og komme og besøge os!! BTW!: Ved ikke hvad SU m. børn giver, men jeg fik udbetalt 10000 i KH.. Hvilket jeg synes et mange penge - men det var det jeg var beregnet til :/ og synes det skulle være omvendt hvis SU er lavere..

Ja det burde være omvendt.. jeg får også 9600 kr på kh/barsel nu..  Ikke at jeg ikke er glad for de penge, men ærlig talt ville jeg hellere have dem under uddannele, hvor jeg ville føle jeg lavede noget for pengene..

Anmeld

12. januar 2011

Bare mig..

camillahej skriver:

han kan prøve at søge ned på klc i kolding eller lastas i vejle! din kæreste

Mange tak for tippet, det vil vi da fluks tjekke op på

Anmeld

12. januar 2011

SpunkenJo

~~M.Nielsen~~ skriver:

Spørg jeg også om!!!

Og er helt enig med dig! det er for latterligt det med kh og du..

Hvis du finder ud af hvem vi ska stemme på skriver du lige ik

Som det ser ud nu, forestiller jeg mig lidt at Liberal alliance er dem der skal stemmes på....

Anmeld

12. januar 2011

Bare mig..

SpunkenJo skriver:

Hvis du finder ud af hvem vi ska stemme på skriver du lige ik

Som det ser ud nu, forestiller jeg mig lidt at Liberal alliance er dem der skal stemmes på....

hihi ja, det er det sgu nok

Skal nok skrive til dig, og du må også gerne lige skrive til mig hvis du finder ud af det inden mig

Anmeld

12. januar 2011

SpunkenJo

~~M.Nielsen~~ skriver:

hihi ja, det er det sgu nok

Skal nok skrive til dig, og du må også gerne lige skrive til mig hvis du finder ud af det inden mig

Aftale

Anmeld

12. januar 2011

lisbethita

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, vi står lige nu i den situation, at jeg skal finde et job inden april, udsigterne er små, da det jo skal passe med Nicolines dps tider.

Min kæreste står uden job i slutningen af jan. og han skal så også finde et andet job, igen er mulighederne små, da der pt næsten ikke er nogen der mangler noget med den udd han har (lastbils mekaniker) her i Kolding, og råd til bil er der ikke!

Jeg skal så starte på udd. til august og den der latterlige lave SU for os med børn, er jo til at give sig til at tude over.. + den ekstra udgift det er at have Nicoline i dp..HVORFOR får kontakthjælpsmodtagere flere penge end dem der er igang med en udd.. Jeg fatter det ikke!

Fuck hvor det hele kører rundt i hovedet på mig.. Jeg kan slet ikke hænge sammen, fordi jeg konstant tænker på det..

Hvad gør vi!? Ja, vi ved det ikke.. Vi er måske nødsaget til at flytte, og jeg kan slet slet ikke finde ud af hvordan det hele, økonomisk set, skal kunne hænge sammen.. Det er virkelig noget LORT!!

Ja, bare lige et surt opstød herfra!

HEJ VEN

Jeg har lige stået i dine sko.... lang tids usikkerhed pga martins job. Før jul fik han at vide af familiefirmaet, at de ikke havde råd til ham mere. Gode råd var dyre, og vi var tæt på at være tvunget til at flytte til kbh for at få job - men hvor vi begge så ville være uden job = mega risikabelt!

I dag har han underskrevet kontrakt i Odense, så vi flytter!!!! så er det kun mig, vi mangler!!

Hvad har du erfaring med, søde?? Måske kender jeg nogen, som kan hjælpe? Har jo arbejdet i Kolding i 4 år. 

MEN DET ER SÅ HÅRDT:...når man har en lille prinsesse. Man føler et kæmpe ansvar og hader, når økonomien gør ens hverdag usikker. Regningerne skal jo for dælen betales! Så jeg forstår dig og føler med dig i det her!

Jeg håber, at I finder et lys i mørket. Tro på - at det vil lykkedes for jer at finde en vej og gør ALT hvad du kan for at finde et job, så I får ro på. Brug jeres netværk....hør ALLE I kender ad, om de ikke kender nogen, som kan hjælpe jer. 

Jeg håber på det bedste for jer 

KRAM

Anmeld

12. januar 2011

Bare mig..

lisbethita skriver:

HEJ VEN

Jeg har lige stået i dine sko.... lang tids usikkerhed pga martins job. Før jul fik han at vide af familiefirmaet, at de ikke havde råd til ham mere. Gode råd var dyre, og vi var tæt på at være tvunget til at flytte til kbh for at få job - men hvor vi begge så ville være uden job = mega risikabelt!

I dag har han underskrevet kontrakt i Odense, så vi flytter!!!! så er det kun mig, vi mangler!!

Hvad har du erfaring med, søde?? Måske kender jeg nogen, som kan hjælpe? Har jo arbejdet i Kolding i 4 år. 

MEN DET ER SÅ HÅRDT:...når man har en lille prinsesse. Man føler et kæmpe ansvar og hader, når økonomien gør ens hverdag usikker. Regningerne skal jo for dælen betales! Så jeg forstår dig og føler med dig i det her!

Jeg håber, at I finder et lys i mørket. Tro på - at det vil lykkedes for jer at finde en vej og gør ALT hvad du kan for at finde et job, så I får ro på. Brug jeres netværk....hør ALLE I kender ad, om de ikke kender nogen, som kan hjælpe jer. 

Jeg håber på det bedste for jer 

KRAM

Tak søde.. For ja, det er sgu fandeme (undskyld sproget men er bare så træt af det) bare så pisse hårdt, og det slider virkelig hårdt på en.. Dejligt din kæreste endelig har fundet noget så i ikke skal til kbh.. Men da stadigvæk træls for dig.. Håber virkelig også du snart finder noget så..

Jamen jeg har jo egentlig ikke erfaring med noget som helst, jo skole.. - For jeg har gået i skole lige indtil jeg fik barn, og har altid gjort det.. Ja, jeg har stået i cafe 3 år, og arbejdet i fakta, men nej, det passer ikke ind med en lille en.. Men altså har da en masse flotte karakterer hvis det hjælper nogen steder! :/

Men jeg ville super gerne et eller andet indenfor pædagogfaget, da det er det jeg skal læse til aug. Og ellers er jeg sgu egentlig lidt ligeglad, bare det er noget der passer med en lille, som du nok kender

Anmeld

13. januar 2011

wamse

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg tror måske lidt, at du har misfgorstået mig, for jeg mener, at det burde være sådan, at når man er på KH så burde man få mindre end dem under uddannelse..

Jeg er udemærket klar over, at livet på KH ikke altid er sjovt.. Men alligevel mener jeg at su burde være det man får på KH og omvendt.. Jeg gør sgu virkelig noget for at få min uddannelse, som jeg så brændende ønsker at få, så jeg kan komme ud og gøre gavn hvor jeg virkelig hjælper.. Men det er sgu lidt svært, når staten giver så lidt i su.. og ja, jeg har sgu egentlig pisse ondt i røven over de penge khmodtagere får i forhold til hvad jeg kommer til..

I mine øjne, burde dem på kh være dem der højst sandsynligt måtte komme til at tage et lån, sgu ikke dem, dervil gøre noget godt for samfundet og få sig en uddannelse..

Og det her er ikke surt ment, men er sgu lidt pisse sur over systemet, der ikke, i mine øjne, har gjort det rigtigt!

Jamen jeg forstår ikke sammenligningen. Fordi SU ikke er højt nok, så er kh for højt Nu er det at være på kh hjælp jo ment til at være en midlertidig mulighed, og fordi der ikke er andre muligheder, og så mener du at de mennesker skulle optage et lån oveni, at man er ude i den sidste løsning?

Det at tage en uddannelse er trods alt et personligt valg man tager, lånet er et personligt valg også, og ved da at flere, også med børn, har fravalgt lånet. Jeg valgte at tage det højeste lån, fordi det var en invistering i mit liv. Jeg kan garantere dig, at jeg synes livet som studerende er meget mere poaitivt på flere områder, end det at være kh-modtager.

Du har også muligheder for at tage nogle vagter eller lignende på SU. Så du kan supplere din SU op på den måde.

Anmeld

13. januar 2011

Bare mig..

wamse skriver:

Jamen jeg forstår ikke sammenligningen. Fordi SU ikke er højt nok, så er kh for højt Nu er det at være på kh hjælp jo ment til at være en midlertidig mulighed, og fordi der ikke er andre muligheder, og så mener du at de mennesker skulle optage et lån oveni, at man er ude i den sidste løsning?

Det at tage en uddannelse er trods alt et personligt valg man tager, lånet er et personligt valg også, og ved da at flere, også med børn, har fravalgt lånet. Jeg valgte at tage det højeste lån, fordi det var en invistering i mit liv. Jeg kan garantere dig, at jeg synes livet som studerende er meget mere poaitivt på flere områder, end det at være kh-modtager.

Du har også muligheder for at tage nogle vagter eller lignende på SU. Så du kan supplere din SU op på den måde.

Det jeg nok mener er, at jeg synes de i hvertfaæd som minimum skulle være lige høje.. Og jeg synes der er et enormt spring fra ca 4500 kr og så op til ca 9600 kr.

Ja, jeg ved at hvis man tager en udd, så har man selv valgt det, men alligevel ikke, for du kommer sgu ikke langt uden en uddannelse idag, så det jo faktisk er noget  du nærmest skal..

Og en SU på 4500 kr ca. er jo ingenting. Og med et barn fx er der måske ikke store muligheder for at andre kan hjælpe en så man kan få noget supplerende uanset hvor meget man gerne ville.. - Og ja, barnet var OGSÅ mit eget valg, men nu er hun er, og det er der sådan set ikke noget at gøre ved..

Min mening er klart at de som minimum burde være det samme, kh vs. su. Og om ikke andet er suen enormt lav i forhold til hvis man har et barn der skal kunne hentes normal tid, og man havde et job ved siden af..

Alts suen kan jo ikke engang betale huslejen og dp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.